štvrtok 18. decembra 2014

Tieňom pobozkaná


Autor: Richelle Mead
Originálny názov: Vampire Academy: Shadow Kiss
Séria: Upírska akadémia
Diel: tretí
Počet strán: 384
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Slovart

Rose vie, že láska medzi strážcami je zakázaná. Jej najlepšia priateľka Lissa, posledná dragomírovská princezná, musí byť pre ňu vždy číslo jeden. Keď však ide o božského Dimitriho Belikova, pravidlá neplatia. Hoci to znamená klamať Lisse a ohroziť ich dlhoročné priateľstvo. 
Odkedy Rose zabila prvého strigoja, niečo sa v nej zmenilo. Myseľ jej zahaľuje temnota a duchovia ju varujú pred nesmrteľnými nemŕtvymi. V bitke ako z najhorších nočných môr si Rose bude musieť vybrať medzi životom, láskou a dvoma ľuďmi, na ktorých jej záleží najviac...

Určite všetci poznáte Richelle Mead a jej sériu s názvom Upírska akadémia. A ja som sa konečne dostala k tretiemu dielu, na ktorý som sa neskutočne veľmi tešila. Vííí! :3

Ako plynie čas, tak aj Rose dospieva. V tejto knihe jej to už pomaly, ale isto ťahá na osemnástku. Samozrejme, stále študuje a plánuje sa stať Lissinou strážkyňou, na tom sa nič nezmenilo. V tejto knihe mi prišla Rose trochu detinská a hysterická, pretože robila pre niečo zbytočné scény. Chápem, že stále chce dostať, čo chce, ale nemusí kvôli tomu robiť také scény. Je však vidno, že naozaj maká a pomaly sa z nej stáva skutočná strážkyňa.
Bolo fajn, že v tejto knihe dostal viac priestoru aj Eddie, Masonov najlepší kamarát. Tiež sa tu začal objavovať aj Adrian, ktorý spolu s Lissou študujú mágiu ducha.

Nechápala, aké to je - prekypovať láskou takou silnou, až ťa z toho bolí v hrudi - láskou, ktorú možno iba cítiť, nie vyjadriť. 

Táto kniha bola trochu iná, ako dve predchádzajúce. Táto vôbec neprekypovala akciou ani nejakými plánmi, ako niekoho zachrániť a veci podobné. Richelle nám priblížila Rose, ukázala nám aj jej problémy, jej vnútorné boje a netočilo sa všetko len okolo Lissy, jej ochrany a záchrany. Tu sa vlastne Lissa objavovala myslím, že menej ako minule. Predstavila nám, ako sa Rose zdokonaľuje, dospieva, uvedomuje si dôležitosť jej postavenia a začína aj viac spochybňovať systém. Richelle sa viac zamerala na osobnosť "tieňom pobozkanej" a ukazuje výhody aj nevýhody a podáva nám aj ďalšie nové informácie o svätom Vladimírovi a jeho tieňom pobozkanej strážkyni Anne. Neberte to však ako mínus. V prvých dvoch dieloch to bola len taká omáčka okolo toho, ale teraz sme mali šancu pochopiť, čo presne znamená tieňom pobozkaná.

Páčilo sa mi, že dej sa neodohrával len na akadémii plnej intríg a nenávisti. Rose dostala šancu navštíviť aj Kráľovský dvor, ktorý v sebe ukrýva niekoľko tajomstiev, ktoré vás určite budú zaujímať. Richellin štýl je obdivuhodne čitateľný, aj keď Rose práve nebojuje. Nemôžem zabudnúť spomenúť prax, ktorej sa Rose zúčastňovala, čo ma dosť bavilo. Veď kto by nechcel nakopať zadok nejakému učiteľovi, ktorého nemá rád?
Tiež sa mi páčilo, že viac rozpitvávala aj vzťah-nevzťah Rose a Dimitriho, ktorí to obaja nemali ľahké. Ukázala Dimitriho citlivú a starostlivú stránku a Rosinu lásku k nemu. Páčilo sa mi, že sa všetko postupne posúva ďalej.
Aj vzťah Rose a Christiana sa zlepšil a mám túto dvojku veľmi rada. Samozrejme, nie ako pár. Veď obaja sú zadaní. Teda Rose nie úplne, ale to je jedno. Obaja prešli postupne od nenávisti až po kamarátstvo a veľmi krásnu spoluprácu.
Ale to by nebola naša milá Meadová, keby nás niečím neprekvapila. Posledných 50-100 strán bolo znovu plných akcie. To bolo úplne neskutočné a skvelé a na konci nám nasolila obrovitánske, vlastne viac ako obrovitánske prekvapenie a podaktorí si pri knihe určite aj poplačete. Veď to predsa nemohla hento urobiť. Nemohla som uveriť tomu, čo čítam, pretože takú vec by fakt nikto nečakal. Jednoducho Meadová.

Milovali sme sa. Boli sme ako dve polovice celku, vždy pripravené podržať jedna druhú. Nikto z nás nebol dokonalý, ale na tom nezáležalo. S ním túto zúrivosť, ktorá ma posadla, dokážem poraziť. On verí, že som silnejšia. A ja som bola. 

Tento diel bol podľa mňa nejaká príprava na niečo veľké, čoho sa dočkáme v štvorke. Aspoň tak si to myslím. Richelle píše pútavo, číta sa to rýchlo, nechýba tu humor, akcia ani prekvapenie. Táto séria je určite jedna z mojich obľúbených. Na konci nás Richelle nechala vo veľkom napätí a horieť obrovskou zvedavosťou, ako to vlastne bude pokračovať a ako to skončí. Keby nemám štvrtú časť, tak sa asi zbláznim. Alebo by som utekala ju rýchlo kúpiť. Väčšina tvrdí, že je toto najlepší diel, ale podľa mňa to nie je tak úplne najlepšie. Uvidíme. Idem sa hneď pustiť do štvorky a táto knižka má u mňa 4,5/5 vločiek.


Túto knihu mi poslalo vydavateľstvo Slovart ako uvítací darček, keďže som sa stala jedným z ich blogerov. (Víí! Splený sen! :D)
Týmto im chcem veľmi pekne poďakovať a vy ich môžete potešiť kúpou tejto knihy TU


4 komentáre:

  1. Jedna rada ak čítaš štvrtú časť, rýchlo by som si zaobstarala aj Spútané mágiou pretože štvrtá časť bola plna akcie ,prekvapení a z Dimtirho ma išlo klepnúť a chcela som vedieť čo bude ďalej keďže bol taký akí bol. Čo sa tyká tejto časti mne prišla veľmi zlomová, plna emócii(viac emócii ako predošlých častiach)plna zvratov a šokov a ten koniec...rozplakala som :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Spútané mágiou je už na ceste :) takže aj to budem mať čoskoro dúfam :) ale tak ja som to čítala niekedy na začiatku roka ako ebooky (takmer nič si nepamätám), ale viem aspoň matne čo sa tam stane :D

      Odstrániť
  2. UA je celá super a ten koniec bol fakt hrozný na prvé prečítanie!:D Musím si dať niekedy re-reading.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To teda bol :D mala by si :D lebo je to proste úžas :D

      Odstrániť