sobota 27. decembra 2014

Spútané mágiou


Autor: Richelle Mead
Originálny názov: Vampire Academy: Spirit bound
Séria: Upírska akadémia
Diel: piaty
Počet strán: 424
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Slovart

Rose dostala šancu: mohla si vybrať medzi smrteľným životom osamote a nesmrteľným životom v náručí milovaného Dimitriho. Ale rozhodla sa zle....Späť za bránami Akadémie sv. Vladimíra sa s Lissou a ostatnými spolužiakmi pripravujú na koniec štúdia a na deň, keď dajú škole zbohom raz a navždy. No aj keď všetkých opantáva blaho posledných dní, Rose je duchom vždy s Dimitrim. Nedokázala ho zabiť, keď mala príležitosť. Dimitriho máta spomienka na Rose a jej krv a teraz má už len jediný cieľ: On a Rose musia byť spolu. Navždy. 

Hľadiac do zrkadla som vo svojich hnedých očiach s prekvapením zahliadla tieň. Videla som bolesť, bolesť a stratu, ktoré nedokázal skryť ani mejkap, ani tie najkrajšie šaty na svete.

Predposledný diel Upírskej akadémie sa dočkal slovenského prekladu. Myslíte si, že vás Richelle už ničím neprekvapí? Tak to sa mýlite. Richelle si pre nás nachystala mnoho nečakaných prekvapení, pri ktorých budete pozerať s otvorenými ústami na tie písmenká a myslieť si, či vás zrak neklame.

Určite ste si všimli, že pri trojke a štvorke som na Rose neskutočne pindala za to, ako sa správala. To je už minulosť, pretože tu sa vrátila stará dobrá Rose. Zase bola akčná, plná adrenalínu a znovu sa vrhala do nebezpečenstiev, ktoré boli naozaj nebezpečné. Síce už bola zodpovednejšia, ale aj tak to bolo proste skvelé. Dimitri mi zas liezol na nervy, to radšej ani nebudem rozpitvávať. Jednoducho je idiot a to, ako sa správal k Rose bolo hnusné. V tejto knihe sa začal viac objavovať aj Christina a nie len, ako v tých minulých, po boku Lissy, ale bol tu ako Rosin dobrý kamarát. A nakoniec tu dostal veľmi veľa priestoru Adrian. :3 Môj krásny sladký Adrian. :3 Myslím si, že on je úžasný. Bolo super, že Richelle ukázala jeho dobrú, citlivú, chápavú a zraniteľnú stránku a nebol stále len za tuhého fajčiara a alkoholika. Ale konečne! :3

Tak som ho pobozkala. Uprostred tohto večera plného smrti - smrti, ktorá už nastala a ktorá ešte len príde - bol ten bozk intenzívnejší ako všetky naše ostatné bozky doteraz. Žila som. Žila som a chcela som, aby to tak zostalo. 

Príbeh sa už neodohráva na pôdu Akadémie sv. Vladimíra. Na začiatku áno, ale potom naši hrdinovia odchádzajú za svojim novým životom na Dvor. Samozrejme, to by nebola Rose, keby sa hneď nevytratí, nespraví niečo hlúpe alebo nezákonné a vráti sa s tým, že ju okamžite potrestajú. Ale čo už s ňou, keď jej každé rebelstvo nejako prešlo. Každopádne späť k tomu Dvoru. Nie je to tam inak ako na Akadémii. Tiež sú tu intrigy, špinavé tajomstvá, ohováračky. Len tentokrát sa strážcovia musia proste držať stranou, lebo Dvor je ovládaný kráľovskými.

Richelle ukončila štvrtý diel dosť zaujímavo, takže som bola zvedavá či sa v päťke naozaj stane to, čo ten koniec štvorky naznačoval. Nepoviem vám či áno či nie, musíte si prečítať. Ale všetko, na čím Rose premýšľala a chcela spraviť, mala perfektne naplánované. Až na malé detaily, ktoré predvídať nemohla. No lenže tu príbeh nekončí. Čím ďalej tým viac Richelle odhaľuje tajomstvá a doslova ničí Rosin život. No Richelle mi konečne splnila želanie a teraz som kvôli tomu absolútne nadšená, ale bohvieako dlho.
Samozrejme, to by nebola Upírska akadémia keby nekončila otvorene. A toto bolo neskutočné prekvapenie. Už to vyzeralo, že všetko skončí dobre, že boli šťastní, ale nie. Richelle tam natrepala také prekvapenie, ktoré by sne nečakali a ani by vás nenapadlo ani v tom najhoršom sne. A zaklincoval to Abe, ktorý prišiel všetko zachrániť. Teda takmer všetko. A ako čerešnička na torte bola posledná veta naozaj taká, že budete chcieť okamžite ďalšiu knihu. Tej sa však dočkáme až v máji, čiže dovtedy sa zbláznim.

Cúvla som. Tie slová ma zasiahli tak tvrdo, akoby mi dal facku. V jeho tvári sa čosi pohlo. Možno mu došlo, ako veľmi mi ublížil. 

Richelle sa s nami proste nehrá. Ona zničí krásnu idylku jediným slovom. Táto kniha u mňa zabodovala najviac z celej série a u mňa je to zatiaľ najlepší diel série. Spoznali sme ďalšie nové postavy, znovu sa dočkali akcie a tvrdej Rose a aj lásky. Táto kniha bola znovu vtipná, znovu brutálna a Richelle je proste pani spisovateľka, pretože ona vie, ako poriadne čitateľa prekvapiť. U mňa jednoznačne 5 vločiek.  Nemyslím si, že by ste si tento diel mali nechať ujsť, ak ste čítali predošlé štyri. Pretože toto je pecka.


Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart
Vy si knihu môžete kúpiť TU


5 komentárov:

  1. Ahoj chtěla bych tě poprosit o shlédnutí mého nového knižního blogu, založila jsem ho před několika týdny. Budu moc ráda za jakýkoliv zanechaný vzkaz ve zprávách - vlastní názor, připomínky, zhodnocení ... Předem moc děkuji :) http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tato časť bola opäť geniálna aj keď zo začiatku som mala zmiešane dojmy a začala som mať pocit že tato piata časť bude veľké sklamanie ale po par stranách to bola opäť stará dobra Richelle. Posledné strany som čítala z otvorenými ustami.Za ten koniec mimochodom Richelle neznášam, poslednú vetu som čítala asi 20 krát, doteraz som si myslela že majsterka šokov a zvratov je Cassandra Clare ale očividne som sa mýlila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa to páčilo hneď od začiatku :D Ja tiež len že "čo sa to tam preboha deje" :D Od Cassandry som čítala len dva diely Nástrojov smrteľníkov, ale Pekelné stroje mám prečítanú celú sériu :D Ale zas až také hrozné konce tam neboli :D

      Odstrániť
  3. No tak v tom pripade si prečitaj Nástroje smrteľníkov,čaka ma už len posledná časť ale prekvapeni je tam až až :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No veď keby ich mám doma že :D Chystám sa ich kúpiť ale netuším kedy no :D

      Odstrániť