nedeľa, 14. decembra 2014

Etiketa & Špionáž



Autor: Gail Carriger
Originálny názov: Etiqette & Espionage
Séria: Akadémia pre mladé dámy
Diel: prvý
Počet strán: 304
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: CooBoo

Štrnásťročnú Sophroniu zapíše jej mama do akadémie pre mladé dámy, aby sa naučila náležite sa správať v spoločnosti. Sophronia však čoskoro príde na to, že Prípravná akadémia mademoiselle Geraldine pre mladé dámy uhladených mravov je výnimočná: dievčatá sa učia tancovať, správne sa obliekať, dokonale ovládať etiketu a popritom si osvojujú aj základy špionáže! Sophroniu a jej kamarátov čaká strhujúci prvý rok na novej škole. 

Na túto knihu sa objavovalo mnoho pozitívnych ohlasov a tak som ju samozrejme musela mať aj ja. Síce po trochu dlhej dobe, ale i tak som strašne rada.

Sophronia je úžasná. Napriek tomu, že mala len štrnásť, bola neskutočne inteligentná, perfektne drzá s podrezaným jazykom, bláznivá, zvedavá a jednoducho skvelá. Nebola ako typické YA hrdinky, ktoré vždy fňukajú a správajú sa ako kravy. Jedna z najlepších hrdiniek.
Dimity sa mi tiež veľmi páčila, aj keď bola síce z takej vyššie postavenej rodiny, kde bola dobre vychovávaná.
Mydloš aj Vieve boli obaja úžasní a celkovo sa mi páčili čmudiči. Naopak Monique bola totálna krava, ktorú som neznášala od prvej strany.

"Červeň - tá ružová vec, ktorú má rozotrenú na lícach."
"Aha! Myslela som si, že je to džem." 


Prípravná akadémia mademoiselle Geraldine pre mladé dámy uhladených mravov je úžasná. Ďalšie fiktívne miesto, ktoré by som rada navštívila. Kto by nechcel navštevovať školu na vzducholodi? A kto by sa nechcel pri učení etikety naučiť hádzať nože a veci podobné? Pretože presne táto škola je taká. Plná skvelých učiteľov a zaujímavých predmetov. Určite by ste chceli aby vás niečo učil napríklad vlkolak alebo upír. Do takejto školy by som sa deň čo deň tešila.

Gail Carrigerová prišla s niečím novým, originálnym a zaujímavým. Vytvorila úžasnú steampunkovú sériu, ktorá sa zaradila medzi moje obľúbené. Príbehu nechýbala ani poriadna dávka humoru. Bolo vidno, že autorka ho má až až, pretože ja som sa naozaj často smiala. Nemôžem zabudnúť spomenúť, že v tejto knihe bola akcia. Sophronia mala proste akčný život a jej zvedavosť a pokušenie ju poháňalo ďalej a nútilo porušovať pravidlá. Autorka nespravila postavy dokonalými, ako bývajú v iných knihách. Každá postava mala svoje chyby a autorka na ne čitateľa nezabudla upozorniť. Príbeh bol dynamický a bez hluchých miest, čiže sa čítal neskutočne rýchlo.

"Roger, zašli by ste, prosím, k tamtým chlapcom?"
"Myslíte k tým, čo sú vyfintení ako nejaké slečinky?" opýtal sa Roger. 
"Na vašom mieste by som to pred nimi nehovorila nahlas." 

Som úprimne zvedavá na druhý diel, pretože vyzerá lákavo a absolútne nádherne. Táto séria ma celá absolútne skvelé obálky, na ktoré je radosť pozerať. Hlavne na ten druhý diel. Pevne dúfam, že sa k nemu čo najskôr dostanem. Táto séria sa zaradila medzi moje obľúbené. Som rada, že som sa k nej konečne dostala a musím povedať, že stojí za to.
Ak chcete niečo úžasné, originálne a niečo nové a akčné, tak siahnite po tejto knihe. Je to skvelý príbeh so skvelou hlavnou hrdinkou aj realisticky vykreslenými postavami, ktoré sú inteligentné a vtipné. Na mňa autorka so svojim príbehom zapôsobila. U mňa jednoznačne 5/5 vločiek.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára