nedeľa 12. októbra 2014

Útek


Autor: Sophie Jordan
Originálny názov: Vanish
Séria: Draki
Diel: druhý
Počet strán: 288
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: CooBoo

Napätie, zakázaná láska a vzrušujúce nebezpečenstvo - to je druhá časť napínavej Draki trilógie. Aby Jacinda zachránila život Willa - chlapca, ktorého miluje, vyzradila pradávne tajomstvo svorky. Teraz, keď je späť pod ochranou svojho druhu, nazerajú na ňu preto ako na zradkyňu. No ešte horšie však vyznieva fakt, že Willa už nikdy viac neuvidí. Ale čo ak predsa len navzdory všetkému existuje šanca, ako sa s ním znova stretnúť, no cena je príliš vysoká? Bude Jacinda pre ich lásku riskovať všetko?

Dlho som sa chcela dostať k tejto knihe, keďže jednotka sa mi dosť páčila, tak som bola zvedavá na pokračovanie. Prvú musím spomenúť obálku, ktorá sa mi páči najviac zo série a vyzerá neskutočne krásne. Naozaj je to taký klenot.

Jacinda sa vrátila do svorky a vôbec z toho nie je nadšená. Všetci ju považujú za zradkyňu a odvrátili sa od nej a ona teraz zostala na všetko sama. Lenže to ju netrápi až tak veľmi ako Will, ktorého musela nedobrovoľne opustiť a je veľmi malá šanca, že sa s ním ešte stretne. Lenže okolnosti sú zvláštne a náhody ešte stále existujú. A zakázané ovocie chutí najlepšie.

A jednako viem, že je to viac ako bolesť. Je to strach, hrôza z toho, že s vami zaobchádzajú ako s bezvýznamným zvieraťom. Ako s niečím, čo ulovia, chytia a napokon zničia.

Vždy som milovala draky. A keď som sa dozvedela o tejto sérii, tak som ju proste musela mať. Všetci poznáme tie úžasné mýtické stvorenia. Každopádne celá séria má úžasný potenciál, ktorý však nie je úplne naplno využitý a samozrejme, všetko to kazí hlavná hrdinka Jacinda. Pretože chce vec A, rozhodne sa pre vec B, potom fňuká, že nespravila vec A a začne blbnúť a robiť problémy, dostane do problémov ďalších a potom ešte sama seba ľutuje. Podľa mňa je sebecká mrcha, ale ona sama si to neuvedomuje, pretože je skrývaná za dobrú hlavnú hrdinku. Toľko k hlavnej hrdinke. Postavou, ktorú som si v tejto knihe obľúbila je Tamra. Ona sa mi páči oveľa viac ako Jacinda, nefňuká za každou blbosťou a vôbec mi nepríde ako príbuzná Jacindy, pretože je úplne iná. Zaslúžila by si viac priestoru v týchto knihách. A nenamietala by som, ani keby bola ona sama hlavná hrdinka. A Will s Cassianom sú obaja skvelí a mám rada oboch. Aj keď zatiaľ je môj favorit Will.

Príbeh je napísaný veľmi jednoducho, autorkin štýl je skvelý, veľmi dobre sa číta a čitateľ sa dokáže do príbehu vžiť a prežívať ho. Príbeh je tiež vsadený do skvelého lesného a horského prostredia, čo sa mi tiež veľmi páči a dodáva knihe kvalitu. Druhá kniha sa mi páčila oveľa viac, pretože sa tu už nenachádzajú klišé ako život na strednej škole a konečne sa tu deje aj niečo poriadne. Je tu síce akcia až niekedy pri konci, ale stále je kniha úžasne napísaná. Samozrejme, ja osobne by som pár vecí vyčiarkla, pretože mi prišli dosť zbytočné. No a obmedzila by som Jacindino fňukanie a ľutovanie sa.

Zrazu sa necítim tak sama. Čokoľvek sa stane, viem, že mám rodinu. To mi dodáva silu a núti ma myslieť si, že všetko zvládnem. 

Táto séria ma však neobyčajný a originálny príbeh s akciou a zakázanou láskou. Život v svorke mi príde dosť diktátorský a ja by som Severina ako alfu nikdy nedala, pretože je to hnusný hajzel, ktorý má rád len svoju rodinu a ostatným robí zo života peklo bez mihnutia oka. Autorka však vytvorila neobyčajných drakov, ktorí sú skutočne zaujímaví a je fascinujúce sledovať ich život. Mňa si táto séria získala a neľutujem, že som ju začala čítať, aj keď je hlavná hrdinka dosť nanič. U mňa knižka získava 4 vločky. Knihu vám skutočne odporúčam, aj keď len kvôli tým fantastickým obálkam.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára