utorok, 28. októbra 2014

Prvá strieborná kniha snov


Autor: Kerstin Gier
Originálny názov: Silber: Das erste Buch der Träume
Séria: Silber
Diel: prvý
Počet strán: 364
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: CooBoo

Liv Silberovej sa po presťahovaní do nového mesta sníva podivný sen, v ktorom stretne štyroch chalanov zo svojej novej školy. Pozoruje ich pri temnom magickom rituáli, až sa náhodou ocitá priamo uprostred obradu. Chalani si ju druhý deň pamätajú zo sna a aj Liv sa od tejto chvíle začnú snívať zvláštne sny, ktoré sa zdajú byť také skutočné...

Čo si budeme klamať. Keď sa spomenie meno Kerstin Gier, tak by vás mali napadnúť jej úžasné knihy, pri ktorých sa nudiť za žiadnu cenu nebudete. Kerstin má jednoducho skvelú fantáziu a určite zaručuje úžasný kvalitný príbeh, na ktorý len tak nezabudnete.  A tí, čo ste jej knihy ešte nečítali, tak šup šup prečítať, pretože to určite nebudete ľutovať.

No, ako som povedala, to nebolo možné. Nech som si myslela čokoľvek, na konci všetkých mojich myšlienkových pochodov stálo slovo "nemožné" ako neprekonateľný múr.

Prvá strieborná kniha snov je v podstate novinka. A vyšla aj u nás, čo je zázrak, keďže sériu Drahokamy u nás nevydali (za čo som rada, lebo by som sa obávala prekladu). Prvá strieborná kniha snov predstavuje príbeh pätnásťročnej Liv a jej rodiny. Liv, jej sestra Mia, ich pestúnka Lottie a ich matka sa presťahujú  do Londýna (už som hovorila, ako Kerstin milujem kvôli tomu, že jej príbehy sa odohrávajú v Londýne?) a Liv musí znovu začať chodiť do novej školy, hľadať si nových priateľov a byť imúnna voči chalanom. Lenže nakoniec Liv aj Mia zistia, že ich matka im niečo zatajila. A to niečo zmení ich životy. Liv sa začnú snívať čudesné sny, ktoré jej pripadajú ako skutočné a ešte k tomu si ju budú zo sna pamätať aj chalani z jej novej školy.
Postavy tejto knihy boli podľa mňa vykreslené čiernobielo. Občas som mala problém vžiť sa do Livinej situácie alebo jej hlavy. Jediná postava, ktorá mi prišla skvelá, bola vtipná a povedala si svoj názor bola Mia, Livina mladšia sestra. Chalani boli tiež slabo vykreslení, pričom v Drahokamoch to autorka dokázala lepšie. Nemôžem však povedať, že mi boli nesympatický. To vôbec nie. Liv sa mi páčila a jej myšlienkové pochody bolo príjemné sledovať, Grayson sa mi tiež veľmi páčil a Henry takisto. Jasper a hlavne Arthur mi nejako nesadli a nemala som rada ani Emily a Anabel. Charaktery však boli veľmi rôznorodé a originálne.

"Nikde inde nespoznáš človeka lepšie ako v jeho snoch a nikde inde sa nemôžeš dozvedieť viac o jeho slabostiach a tajomstvách."

Príbeh mal tiež absolútne skvelý, originálny a nezvyčajný námet a Kerstin si s tým úžasne poradila. Aj keď mi potenciál prišiel nedostatočne využitý a myslím, že by to Kerstin dokázala aj lepšie. Každopádne vybrala si tvrdý oriešok. Pretože nie každý si dokáže s touto témou poradiť ako ona. Nestretla som sa s knihami o snoch alebo lucídnom snívaní často. Počula som len o Čiernej schránke a to vraj nebolo bohviečo, takže za toto má u mňa Kerstin neskutočný obdiv. Kniha síce mala svoje muchy, ale stále bola absolútne skvelá. Jej štýl sa proste číta rýchlo a je skvelý.

Kniha síce nebola akčná, ako boli z väčšej časti Drahokamy, ale bola veľmi zaujímavá, pretože taká tajomná záhadu, na ktorej riešenie musela prísť hlavná hrdinka bola veľmi zaujímavá. Samozrejme, nechýbala ani láska a vyskytlo sa tam v podstate dosť tých romantických chvíľ. Neliezli mi však na nervy, čomu som sa dosť čudovala. A samozrejme, vďaka čomu vás kniha na čítanie naláka, som nespomenula. Videli ste tú obálku? No tak naživo vyzerá ešte lepšie a vydavateľstvo CooBoo má proste tak skvelé obálky, že sa krásne v poličke ukážu. Jednoducho tá kombinácia čiernej a striebornej je fantastická.

Do knihy som sa púšťala s obavami, pretože som nevedela, či ma to bude baviť. Ale naozaj boli tie obavy zbytočné. Kerstin si na záver knihy nechala pár zaujímavých prekvapení a jednoducho som bola naozaj veľmi prekvapená, čo sa tam deje. Po prečítaní poslednej strany som mala v hlave len to, že chcem a nutne potrebujem ďalší diel. Takže pevne dúfam, že vyjde čo najskôr, ale netuším, kedy sa k nemu dostanem. A tá obálka tiež nevyzerá zle. No proste knihy od Kerstin sú skvelé.

Jednoducho, ak hľadáte knihu so zaujímavým nápadom, skvelým potenciálom a úžasným podaním v písanej forme, tak neváhajte a spoľahnite sa, že Kerstin to dokáže. Podľa mňa sa jej táto kniha vydarila priam excelentne aj keď mala nejaké svoje nedostatky, stále ju môžem hodnotiť ako úžasnú knihu. Ak ste čítali Drahokamy, tak siahnite aj po tejto knihe, pretože príbeh má v sebe tajomnú atmosféru, lásku a akciu na konci. A ešte budete aj hneď chcieť ďalší diel. Ja vám ju môžem len odporúčať. U mňa získava 4,5/5 vločiek.


6 komentárov:

  1. Proste geniálna! :D A súhlasím, charaktery boli veľmi slabo vykreslené :/ Škoda, no teším sa na pokračovanie :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som strašne zvedavá na pokračovanie :D hlavne na Top Secret :D

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. Všetko si musíš prečítať dievča :D to nestihneš ani do dôchodku :D

      Odstrániť
  3. Knihu už jsem četla a celkem jsem si ji chválila. Není to špatné, ale Drahokamy pro mě byly o dost lepší. Ten konec byl opravdu s hodně překvapením, ale zároveň celkem předvidatelný. Ale i tak jsem zvědavá na další díl. Skvělá recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja si myslím, že Drahokamy boli lepšie :D Áno ten koniec som celkom predpokladala :D Ďakujem :D

      Odstrániť