nedeľa 5. októbra 2014

Čakanie na zázrak

  


Autor: Stacey Kade
Originálny názov: Body and soul
Séria: Medzi nebom a zemou
Diel: tretí
Počet strán: 248
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Fragment

Alona Dareová, bývalá kráľovná školy, žije už viac ako mesiac v tele Lily "Ally" Turnerovej. Trápi ju, že Liline telo nie je dostatočne atraktívne, navyše sa jej nedarí hrať dcéru a sestru ľudí, ktorých skoro nepozná. Znepokojuje ju aj bývalý spolužiak a súčasný "parťák" Will, ktorý si želá, aby sa vrátila skutočná Lily. Dočkajú sa zázraku, kde bude Alona opäť voľná a Lily nažive? Odhaľovanie pravdy sa nepáči tajomnému duchovi, ktorý sa pred ničím nezastaví. Aj keby mal Alonu zničiť...

Na tretí diel tejto série som bola veľmi zvedavá, ale zároveň som mala aj pochybnosti o tom, že to autorka napíše tak, ako predchádzajúce. Nevedela som, čo by sa mohlo v záverečnom dieli stať také kľúčové. Dúfala som, že pre mňa kniha nebude sklamaním. A teraz môžem s čistým svedomím povedať, že nebola. Pretože autorka jednoducho vie písať, vie vymyslieť skvelú zápletku a vie z toho spraviť skvelý príbeh, ktorý uchváti mnohých čitateľov.

Nepáčila sa mi Alona v tele Lily. Ja mám proste rada Alonu ako ducha. Lenže tu mi prišla trochu iná, zmenená a brala ohľad. Bolo milé, že jej záleží na Turnerovcoch, ktorý sa o ňu starali. Ale chýbala mi tá stará Alona z predchádzajúcich kníh. Jednoducho sa mi nepáčila jej zmena, ale bolo mi jej niekedy aj dosť ľúto, čo sa týka jej života. Will bol stále rovnaký, možno trochu statočnejší, ale na tom žúre bol dosť zbabelý. V tejto knihe mi však neskutočne liezla na nervy Erin, ktorá bola tak trafená, že to ani nešlo a myslela neustále len na seba a bola príliš neohľaduplná. A zo začiatku ma otravovala aj Misty, ale potom som ju dokázala prežiť.

Na to, aby ste mohli byť tímový hráč, musí existovať skutočný tím, ľudia, ktorí sa usilujú o spoločnú vec. A ja som mala len jedného rodiča, ktorý ustavične robil problémy, kým ten druhý odmietal tie problémy vidieť a bolo mu jedno, že všetka zodpovednosť leží na mne.

Najväčším plusom na tejto knihe je dej. Má rýchly spád, je dynamický, premyslený. Autorka presne vedela, do čoho ide a krásne si všetko naplánovala. Ukázala, že nie je žiadne béčko, ktoré nevie písať a neustále len vymýšľa, ako dej ďalej skomplikovať. Stacey to premyslela do detailov, vymyslela osud svojim postavám, dala čitateľovi úžasný príbeh, ktorý nejde neoceniť, pretože táto séria má v sebe neskutočné čaro. A samozrejme si vymyslela zápletku, ktorá je v podstate v každej knihe rovnaká, ale vždy sa Alone a Willovi pripletie do cesty niečo úplne iné, ale zároveň dôležité.

Jediné, čo sa mi na knihe nepáčilo bolo, že sme sa nedozvedeli viac o Ráde. Celkom ma to zaujímalo. V dvojke sa spomínal často, tu v trojke občas, ale aj tak by som sa chcela o ňom dozvedieť viac. Podľa mňa túto informáciu autorka načrtla len tak okrajovo, z čoho som bola celkom sklamaná. A tiež by ma zaujímalo, či spravila Mina to, čo jej Will radil v dvojke. Podľa mňa by to Stacey dokázala, pretože píše veľmi pútavo, kniha sa číta veľmi dobre a rýchlo, takže čitateľ by sa určite nenudil pri viacerých informáciách o Ráde. Toto je asi jediná vec, ktorá sa dá vytknúť a ktorá sa mne osobne na knihe nepáčila.

Tie bozky boli nevinné, z úcty k tomuto večeru, ale vibrovali elektrinou. Cítil som v nich budúcnosť. Budúcnosť, aká by mi nezišla na um ani v tých najdivokejších snoch a ktorú som chcel najviac zo všetkého na svete. 

Obdivuje autorku, že dokázala napísať celú sériu z dvoch pohľadov. Hlavne kvôli tomu, že žena z pohľadu chalana niekedy písať proste nevie. Ale Stacey si s Willovým pohľadom poradila priam úžasne a obdivuhodne. Striedanie oboch pohľadov bolo tiež veľkým plusom celej série. Knihu oživovali aj Alonine skúsenosti zo života. Ona jednoducho chápala život, taký aký bol a snažila sa mu porozumieť. Ukázala, že každý má nejaký dôvod správať sa tak, ako sa správa. Niekomu môže prísť osoba ako Alona krutá a chladná, lenže ona mala svoje dôvody. To sa mi naozaj páčilo.

Ak uvažujete, že sa do tejto série pustite, tak to spravte. Nezaberie vám veľa času, prečítate si príjemný, oddychový a humorný príbeh s akciou, láskou a stredoškolskými intrigami a s nádychom fantasy. Séria Medzi nebom a zemou je kvalitná, knihy sú tenké, takže ich máte prečítané veľmi rýchlo a autorka píše pútavo, takže vás bude zaujímať, ako to pokračuje. Ako záver série bola táto kniha veľmi dobrá aj keď síce predvídateľná, lebo som hneď vedela, ako to skončí, ale aj tak vás čítanie neomrzí. U mňa zabodovala každá kniha a rada by som si do autorky prečítala aj niečo iné. Tejto knižke udeľujem 4 vločky. Jednoznačne ju odporúčam.





Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fragment
Vy si ju môžete kúpiť TU

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára