utorok 23. septembra 2014

Radek (Mistr v komplikování vlastního života)


Autor: Katka Heřmanová
Originálny názov: Radek (česká tvorba)
Počet strán: 90
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Nová forma

Jmenuju se Radek. Žiju životem, co by se snad dal označit za naprosto normální a spokojený, jen kdyby nebylo pár malých detailků. Jako třeba toho, že jsem gay. Že moje rodina to ví. Že je s tím povětšinou smířená, což není vždycky tak výhodné, jak by si každý mohl myslet. Že moje vztahy, když už se mi je podaří navázat, jsou většinou založené pouze na postelových hrátkách. Že můj nejlepší přítel není gay, ale je zatraceně hezký. Že moje babička je zapřísahlá křesťanka. A že jsem tak nějak obecně... Mistr v komplikování vlastního života.

Pôvodne som Radka čítať nechcela, ale Maťa ma k tomu donútila. Myslím, že keby nenapíšem Katke, tak ma Maťa príde v noci udusiť vankúšom. :D No a tak som nakoniec napísala Katke a ona mi knižku v pohode poslala. Veď skúsim a uvidím. A poviem vám, že vôbec neľutujem, že som túto knižočku prečítala.

Radek je obyčajný chalan, ktorý žije trochu zvláštnym životom. Je gay, netají sa tým a nemá takmer žiadne vážne známosti. A je veľmi vtipný. Podľa mňa je skvelý. Nečítala som moc kníh s LGBT tématikou. Nikdy ma nejako moc nezaujímali, keďže ja som závislá na nadprirodzene. Ale toto bolo proste tak geniálne, milučké, zlaté, vtipné, že sa mi to proste absolútne páčilo.

Autorkin štýl písania je strašne živý, vidno, že sa do knižky púšťala s radosťou a že sa snažila, aby bola kniha taká skvelá, ako je. Knižky s touto tématikou neregistrujem. Neviem, myslela som, že by ma nebavili, že by som sa pri nich nudila. Ale omyl. Radek je proste úžasná knižka, ktorá vám zaberie hodinku vášho času a nič nestratíte, keď ju prečítate. Je to taká milá, príjemná oddychovka, plná humoru a samozrejme lásky. Radek je skvelý rozprávač svojho príbehu a skutočne je kniha veľmi rýchlo čitateľná.

Neviem čo písať ďalej. Som proste očarená touto knižkou. Všetky postavy sú skvelé, síce Radkova mamina trochu (trochu viac) otravná, ale je fajn, že sa s tým jeho rodičia tak zmierili. A udalosti na tej svadbe, no tak to som sa smiala statočne. Humor má autorka na pravom mieste, pretože vie, ako ho využiť. Táto kniha má necelých 100 stránok, takže ju máte skutočne prečítanú za malú chvíľku. Kniha vám fantasticky zlepší náladu, rozveselí vás a urobí váš deň krajším a to len svojou jednoduchosťou a humornosťou.

Poviem vám to proste a jednoducho. Ak máte možnosť, čas, chuť, tak si túto knižku proste prečítajte. Je proste úžasná a tým to končí. Oplatí sa a spríjemní vám hrozný deň.  Je to také milé, ľahké čítanie a ja som skutočne rada, že som sa ku knižke dostala a mohla si ju prečítať. Dúfam, že Katka ešte niečo také úžasné napíše a dúfam, že si to znovu budem môcť prečítať, pretože píše veľmi pútavo. Nakoniec znovu vďaka Mati, že ma k tomu donútila. :D A knižka u mňa získava 5 vločiek.




Veľmi pekne ďakujem Katke, že mi knižku bola ochotná poslať. 

Vy si ju môžete kúpiť TU


6 komentárov:

  1. Som naozaj moc rada, že sa ti kniha páčila. Som ti to vravela :D Inak úprimne dúfam, že sa Katke podarí vydať aj ostatné knižky, pretože sú tiež fantastické :)
    Inak super obrázok. Ten prvý. Je rozkošný :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja dúfam! :) Lebo táto bola skvelá :) Vďaka :D

      Odstrániť
  2. Radeček :3 Aaaw, možná si dám re-reading... ♥
    Jsem ráda, že jsem narazila na dalšího člověka, kterému se Radeček líbil. Btw super recka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jen 90 stran? To je taková jednohubka :) Pěkná recenze. Přiznám se, že jsem tuto knihu neznala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, taká jednohubka, ale skvelá! :) Ďakujem :)

      Odstrániť