sobota, 13. septembra 2014

Kráľovná duchov


Autor: Stacey Kade
Originálny názov: Queen of the Dead
Séria: Medzi nebom a zemou
Diel: druhý
Počet strán: 208
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Fragment

Duša Alony Dareovej sa po nehode vrátila späť zo záhrobia. Teraz sa na ňu začínajú obracať ďalšie zblúdené duše a ona potrebuje pomoc. Dokáže nájsť spoločnú reč s Willom - jediným človekom, ktorý ju počuje, ale o ktorého predtým nezavadila ani pohľadom? Potrebuje jeho pozornosť naozaj len kvôli ostatným alebo jej na Willovi začína záležať viac, než je ochotná pripustiť?

Sériu Medzi nebom a zemou som si zamilovala vďaka jej jednoduchosti. Autorka nás pekne uviedla do príbehu, zoznámila s postavami, ale stále nechala niektoré tajomstvá skryté a tak prichádza s druhým dielom. Poviem vám na rovinu, veľa som od neho nečakala, keďže som netušila, čo ešte by sa v ňom mohlo stať. Nakoniec som zostala veľmi milo prekvapená, pretože autorka ukázala svoj úžasný talent.
Alona s Willom pokojne pokračujú v ich práci, keď sa do príbehu pripletie Mina. Záhadné dievča, ktoré im možno raz dokáže zachrániť život. Mina mne osobne na začiatku vôbec nesadla a na konci si jej reputáciu u mňa pekelne pokašlala. Will mi prišiel rovnaký ako v jednotke, takže nič nové pod slnkom a Alone trochu začalo šibať. Vlastne, trochu viac. Postavy si však čitateľ obľúbi, pretože sú jednoduché a dokážu si priznať aj svoje chyby (niekedy).

Na svoje zdesenie som cítila, že sa mi do očí hrnú slzy a mám hrču v hrdle. Keď som bola živá, plakala som len výnimočne, ak vôbec. Slzy znamenajú slabosť, luxus, ktorý si nemôžete dovoliť, ak si chcete udržať moc.

Kde začať? Ako som už povedala, veľmi ma zaujímalo s čím autorka príde, pretože som nevedela, čo by do knihy mohla napísať, aby sa oplatilo vydať aj druhý diel. Mýlila som sa. Autorka nám do príbehu zakomponovala nové postavy, pomaly začala dávať priestor Willovým otázkam ohľadom svojho otca a nútila Willa, aby na ne získaval odpovede a viac si spájal súvislosti. Keď stretol Minu, zasialo sa v ňom semienko nádeje, že ona možno niečo viac. Niečo, čo môže byť pre Willa dôležité a môže to byť vysvetlením, prečo sa jeho otec zabil.

Naopak, Alonu začali dostávať slabé chvíľky, takže sa stala citlivejšou, ako v predchádzajúcej knihe. Prešla si skutočne ťažkými problémami, či už za života alebo ako duch. Nakoniec sme videli, že ona tiež nie je úplne namyslená, krutá, bezcitná. Ukázala aj svoju druhú, citlivú stránku, ktorá ju robila zraniteľnou. Lenže s tým sa dostala aj do "menšieho" problému, ktorý vyrieši asi veľmi veľmi ťažko. No uvidíme, veď príbeh ešte nekončí. Myslím, že sa práve rozbehol a uvidíme, ako vyvrcholí v záverečnom dieli. Určite veľkolepo.

Príbeh bol znovu písaný z pohľadu Alony aj Willa, takže sme nemuseli sledovať len jeden pohľad. Páči sa mi, že pri tom striedaní sa neopakujú rovnaké scény z oboch pohľadov, pretože pri tom by som sa nudila. Scény na seba nadväzujú a pokračujú, aj keď sa mení pohľad rozprávania príbehu. Postrehla som však, že knihe chýbal ten skvelý humor z jednotky. Áno, samozrejme, nejaký tam bol, ale v prvej časti som sa smiala, tu som sa len pousmiala pri vtipnej hláške. A chýbali tu aj Alonine uštipačné poznámky. Síce, pár sa ich objavilo, ale stále sa nevyrovnali tým z prvej knihy. Autorka sem ale zakomponovala aj takú menšiu akciu, čiže pribudli akčnejšie scény, ktoré sa mi skutočne rátali a znovu pridali knihe plus.

Prešiel mi mráz po chrbte a zatočila sa mi hlava. Dieliky dvoch rozličných skladačiek, o ktorých som si myslel, že spolu nesúvisia, do seba zapadli a vytvorili úplný obrázok.
 

Musím povedať, že autorka nám naservírovala veľmi zaujímavý príbeh plný tajomstiev, intríg a lásky. Knižka stále nestratila svoju jednoduchosť, ktorá ju robí milou a oddychovou na daždivé popoludnia. Príbeh vyvrcholí treťou knihou s názvom Čakanie na zázrak a dúfam, že autorka nesklame. Myslím, že ma ešte viac prekvapí. Ja si trojku určite nenechám ujsť. Nakoniec som rada, že som sa k tejto sérii mohla dostať a ja vám ju môžem len odporúčať. U mňa kniha získava 4 vločky, aj keď bola o kúsok slabšia ako jednotka, na príbehu to neubralo.




Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fragment
Vy si ju môžete kúpiť TU

2 komentáre:

  1. Ach, škoda, že séria neostala taká vtipná, ale pokiaľ hovoríš, že je to stále super, tak sa tým nejdem trápiť a idem sa na ďalej tešiť na deň, kedy sa dostanem k jednotke.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to skutočne fajn :D veď skús a uvidíš :D

      Odstrániť