nedeľa 17. augusta 2014

Zelená jako smaragd


Autor: Kerstin Gier
Originálny názov: Smaragdgrün
Séria: Drahokamy
Diel: tretí
Počet strán: 418
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: CooBoo

Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germanovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennim svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit... (pozn. Xemerius se obává, že nikoliv.)

Príbeh Gwendolyn a Gideona vrcholí treťou, poslednou časťou Drahokamov. Kerstin nám v poslednej časti naservírovala mnoho prekvapení, že som sa ani nestíhala čudovať, čo sa tam vlastne deje.
Gwendolyn a Gideon sú tak trochu pohádaní, takže väčšinu knihy sa nebavili a keď hej, tak boli k sebe hnusní. Bolo to dosť otravné a strašne mi s tým liezli na nervy. Xemerius to však všetko zachraňoval, pretože na jeho hláškach som sa neraz smiala. Fakt on je najlepšia postava celej série. Má skvelý rozprávačský talent, skvelé vtipné veršíky a proste on sám je geniálny. Do príbehu sa priplietla aj nová postava, Raphael, ktorého som si celkom obľúbila a vlastne spolu s Leslie pomáhal našim hlavným hrdinom vyriešiť tie problémy.

"Takže, velmistryně řád svatého háčkovaného prasátka," řekl. "Nezapomeň při menuetu Tomu, jehož jméno nesmíme vyslovit," vrhl pohrdavý pohled na Gideona, "pořádně šlápnout na nohu."

Po epilógu Modrej som sa nemohla dočkať, kedy si konečne prečítam Zelenú, pretože som bola strašne zvedavá, ako to všetko skončí. Mala som pár teórii o tom, ako to skončí, kto bude ten zlý a podobne. Bola som si nimi takmer istá a mala som správny typ na jednu osobu, ale Kerstin dokázala prekvapiť. Myslím, že niektoré veci by nikto nepredpokladal a stali sa. Dej plynul pekne postupne, Charlotte ako vždy liezla na nervy a Gwendolyn zisťovala informácie zo všetkých možných (aj nemožných) zdrojov.

Autorka príbeh podala veľmi jednoducho a s ľahkosťou, rýchlo sa čítal a nakoniec aj všetko vysvetlila a ako som už povedala, prekvapila. Myslela som, že to bude trošičku inak a ten incident na konci som už vôbec nečakala. Ani pri jedinej časti knihy som sa nenudila, pretože to sa proste nedá pri tom, ako je príbeh pútavo napísaný.

Ja som si príbeh Gideona a Gwendolyn nesmierne zamilovala, pretože je to v skutku skvelý originálny príbeh, aký sme tu ešte nemali. Príbeh plný priateľstva a lásky, krutosti a klamstiev a samozrejme, Xemeriusovho úžasného humoru a uštipačných poznámok a cestovania časom. Už som vravela ako milujem to jeho "nuda"? Lebo ja si viem úplne živo predstaviť, ako by to povedal a vždy mi to príde vtipné.

"Gidi a Gwendolyn stoupli si pod baldachýn, ťuťu ňuňu, baldachýn, co prasknul, Xemerius mlasknul." 

Táto séria má nezvyčajný príbeh, ktorý si zamilujem mnoho čitateľov a budú ho chcieť čítať častejšie. Kerstin proste vie písať a dokáže plne využiť celú zápletku bez zbytočných kecov. Táto časť mi prišla najlepšia z celej série, pretože tu bolo mnoho zaujímavých zvratov a dozvedeli sme sa, či bude láska Gwen a Gideona pokračovať.  Som veľmi rada, že som sa k týmto knihám dostala a viem, že som ich nečítala posledný krát. Už teraz som zvedavá na autorkinu Prvú striebornú knihu snov. Ja Zelenú hodnotím 5 vločkami, pretože toto zakončenie série bolo skutočne zaujímavé a prekvapivé. Jednoznačne vám sériu odporúčam.


8 komentárov:

  1. Souhlasím, miluji tuhle sérii. <3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. s celou recenziou súhlasím, Xemerius je skvelý :) tie jeho hlášky, niekedy som dostala aj záchvat v miestnosti ľudí :) som zvedavá na filmové spracovanie Modrá jako safír :) skvelá recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keďže som to čítala doma a tu sú na moje záchvaty zvyknutí, tak to sa mi nestalo :D ja som tiež na Modrú zvedavá strašne :D len je škoda, že bude Gideon ostrihaný :D vďaka :)

      Odstrániť
  3. Pekne napísané a úplne súhlasím, je to skvelá séria.:) Xemeriusa som tiež milovala!:) Prvú striebornú knihu snov mám na poličke, hádam sa k nej čoskoro dostanem.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Xemerius je top :D ja si ju musím kúpiť :D

      Odstrániť