štvrtok, 14. augusta 2014

Top týždňa (2) - Filmové spracovania

Meme je od Luu.
Tentokrát je to o filmových spracovaniach kníh.


Harry Potter
Harryho všetci veľmi dobre poznáme. Podľa mňa je to jedno z najlepších filmových spracovaní aj keď štvorkou ma sklamali, pretože toho z knihy veľa ubrali a niektoré tam boli aj dosť vtipné momenty. Stále je absolútne úžasný film, ktorý by som pozerala stále dookola. A herecké obsadenie je tiež úplne skvelé.


Pán prsteňov a Hobbit
Tu musím povedať, že sa mi filmy páčili oveľa oveľa viac ako knihy. Na mňa bolo v knihách veľmi veľa nudných opisov a takmer som pri tom zaspávala. Nehovorím, že tie knižky nie sú skvelé, ale nie sú nič pre mňa. Filmy však boli plné akcie a bitiek a takisto to môžem pozerať dookola a nikdy ma to neomrzí. Už sa teším na Hobbita trojku.


Hry o život
Tu som najprv videla film a až potom čítala knihy, keďže som sa vďaka filmu dozvedela aj o knihách (ja viem, mala by som sa hanbiť), ale stále sa mi knižky veľmi páčili. Film mal však niečo viac do seba. Bol akčný a skvelý a nejako si už nepamätám, koľko scén z knihy sa tam neobjavilo. Film sa mi proste páčil trošku viac, ale knižky boli tiež skvelé.

Divergencia
Divergenciu som videla aj čítala nedávno a musím povedať, že sa mi jej filmové spracovanie veľmi páčilo. Podľa mňa je to jedno z najlepších filmových spracovaní podľa knihy a skutočne som si ten film zamilovala. Ani obsadenie nebolo až tak zlé, ako som čakala. Takže jednoznačne ho odporúčam.


Nástroje smrteľníkov - Mesto kostí
Pri Meste kostí sa mi oveľa viac páčil film, ako kniha. Kniha mi prišla na začiatku nudná a rozbehla sa až v druhej polke, pričom film sa mi už od začiatku páčil a nemohla som sa od neho odtrhnúť. U mňa teda jednoznačne víťazí film.


Zlodejka kníh
Tu sa vlastne ani neviem rozhodnúť, ktoré bolo lepšie. Aj film aj kniha sa mi veľmi páčili a obe som si zamilovala. Vo filme dali skvelé obsadenie a nevynechali žiadny dôležitý detail. Kniha je ale kniha. Chápete. :D


Na vine sú hviezdy
Knihu som čítala pomerne dávno a púšťala som sa do nej s nadšením, ktoré postupne opadlo. Nebola zlá, ale nebola to ani taká úžasná kniha, ako všetci hovoria. U mňa jednoznačne vedie film, ktorý som videla pred pár dňami a verte či nie, na konci som revala. Vážne som revala, pričom pri knihe som ani okom nemihla.

Percy Jackson
Oba filmy som videla ešte predtým, ako som čítala knihy. Z filmov som bola nadšená a veľmi sa mi páčili. Keď som však prečítala knihy a porovnala to, tak som bola sklamaná. Tie filmy pokazili a zmenili. Knihy sa mi páčili viac a filmy boli sklamaním, ak to porovnám. Preto to radšej beriem ako niečo rozdielne a nie ako tú istú vec.


Eragon
Tento film som videla včera ráno a musím povedať, že ma skutočne prekvapil. Nikdy som ho akosi netúžila vidieť, nejako ma proste nelákal. Keď som si ho však pozrela bola som milo prekvapená. Knihu som síce nečítala, ale musela som tento film sem dať, pretože bol proste skvelý. A utvrdil ma v tom, čo mi už dlho behá hlavou. Zas a znovu chcem draka! Takže ak mi ho niekto chcete zohnať, tak môžete. :D Nenahnevám sa :D


Rudá jako rubín
Do knihy som sa zamilovala. Film bol síce trochu slabší a trochu viac sa líšil od knihy, ale páčil sa mi. Fakt sa mi páčil. Podľa mňa vybrali skvelé obsadenie a bolo to zaujímavé. A ešte aj Gideon je úplne krásny aj vo filme. Už sa strašne teším na Modrú jako safír.

6 komentárov:

  1. Hunger Games som tiež najprv videla a až potom čítala. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Knihy mi prišli trochu nudnejšie ako film :D ale aj knihy boli fajn :D

      Odstrániť
  2. Ve vetsine pripadu souhlasim, snad jen ze se mi Hvezdy knizne nelibily a pritom film byl skvely :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj mne sa kniha nepáčila :D taký slabší priemer u mňa :D a film bol úžasný :D

      Odstrániť
  3. som veľmi zvedavá na dalšie filmové spracovania, skvelý článok :) :)

    OdpovedaťOdstrániť