streda, 13. augusta 2014

Serafína: Skrytá tvár



Autor: Rachel Hartman
Originálny názov: Seraphina
Séria: Serafína
Diel: prvý
Počet strán: 356
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Fragment

Ani štyri desaťročia udržiavaného mieru nepomohli ľuďom a drakom kráľovstva Goredd k prehlbovaniu vzájomnej dôvery. Draci, schopní brať na seba ľudskú podobu, sa ako vyslanci zúčastňujú súdov a ako bytosti s neobyčajne prenikavým rozumom odovzdávajú svoju múdrosť univerzitám sťaby učenci a učitelia. Napriek tomu však pre nich ľudské emócie zostávajú záhadou a s blížiacim sa výročím vzájomnej dohody vzrastá napätie.
Serafína Dombeghová sa obáva oboch strán. Ako neobyčajne nadaná hudobníčka sa ocitne na kráľovskom dvore, nanešťastie práve vo chvíli, kedy je za veľmi podozrivých okolností zavraždený člen kráľovskej rodiny a podozrenie padne na drakov. Dochádza k vyšetrovaniu a Serafína, vtiahnutá doprostred, sa musí spojiť s kapitánom Kráľovninej gardy, ktorým je nebezpečne vnímavý princ Lucian Kiggs. Popri spoločnom odhaľovaní náznakov sprisahania s cieľom zničiť mier, sa Serafína snaží uchrániť svoje vlastné tajomstvo. Tajomstvo tak strašné, že jeho odhalenie by ju mohlo stáť život.

Túto knihu som si chcela prečítať od jej vydania. Draci boli vždy témou, ktorá ma fascinovala a chcela som stále vedieť viac. Keď sa naskytol fantasy príbeh s drakmi, nedokázala som mu odolať a musela som knižku pripísať na môj wishlist. Keď som sa k nej dostala, púšťala som sa do nej s nadšením, no moje nadšenie po pár stranách opadlo. Stále sa mi však kniha veľmi páčila a som veľmi rada, že som sa k nej dostala a mohla ju prečítať.

Ďakovala som všetkým svätým, na ktorých som si dokázala spomenúť, a vrúcne som si želala, aby tá žiara nad hradnými vežičkami bola svetlom z pochodní a mesiaca, a nie signál, že sa zase čo nevidieť zosypem. 

Autorka do knihy dala mnoho postáv a ja som v tom mala zo začiatku zmätok. Nevedela som, kto je kto a čo robí, ale pokračovala som v čítaní. Určite sa to dozviem a pochopím. Serafína - hlavná hrdinka - žije na kráľovskom dvore ako pomocníčka dvorného skladateľa a učiteľka princeznej Glisseldy v hre na spinet. Je inteligentná, odvážna, milá. Párkrát sa však vrhla do nebezpečenstva bez rozmýšľania a bezhlavo a len vtedy ma štvala. Stalo sa, že niekedy skoro odhalilo svoje tajomstvo len svojou vinou (vtedy ma tiež štvala). Podľa mňa si mala dávať väčší pozor. Princezná Glisselda a princ Lucian Kiggs mi vôbec neprišli ako niekto z kráľovskej rodiny, pretože boli milí a dobrosrdeční. Taká Dionna s lady Corongi mi naopak liezli na nervy. Dionna sa správala ako typická žena s kráľovského rodu. Bola namyslená, nepríjemná a nebrala ohľad.


Kniha mala podľa mňa dosť nedostatkov. Autorka náš okamžite vsadila do deja a vôbec sme nevedeli, kto je kto, o čo tam ide a podobne. Na začiatku to môže čitateľa zmiasť. Autorka do príbehu tiež zakomponovala veľa politiky a aby tú politiku rozprávalo sedemnásťročné dievča, to bolo trochu divné a podľa mňa tam toľko politiky byť nemalo. Čitateľov to proste nezaujíma. Začiatok knihy, asi prvýh 6-7 kapitol, sa trochu vliekol a nudila som sa pri nich. Boli tam len zbytočné veci, ako dlhé opisy a už spomínaná politika. 

Ukázalo sa však, že nás niekto vidí. Niekto, kto má schopnosť vidieť teplé objekty v tme. 

Na druhú stranu bol však príbeh fascinujúci a páčil sa mi. Neskôr sa to konečne rozbehlo a ja som sa do knihy konečne poriadne začítala. Autorka nám priniesla úplne nový, prepracovaný príbeh so zaujímavými charaktermi a úžasnými drakmi. Mala všetko do detailu premyslené a ja som si čítanie užívala. Páčil sa mi aj ten vzťah medzi Serafínou a Kiggsom. Bolo zaujímavé sledovať ich a páčila sa mi aj Serafínina ohľaduplnosť. Ku koncu už dej plynul veľmi rýchlo a zaujímavo. Síce koniec nebol nečakaný, ale mne sa páčil. Autorka si proste uvedomila, že nemôže hlavnú zápletku dať hneď do prvej knihy.

Jednoznačne vám knihu odporúčam a dúfam, že sa čo najskôr dočkáme druhého dielu, ktorý si veľmi rada prečítam. Aj keď, nutne ho nepotrebujem. Ak však budem mať možnosť, tak sa rada dozviem, čo sa stane. Autorka by mohla popracovať na tých opisoch a politike a kniha by bola fantastická. U mňa kniha získava 4/5 vločiek. Mala síce svoje nedostatky, ale to má predsa každý príbeh.





Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fragment
Vy si ju môžete objednať priamo TU.


4 komentáre:

  1. Serafína je super knížka, já se v tom taky ze začátku trochu ztrácela, ale jak to člověk jednou pochopí a začte se, tak už je to ok. Mně se moc kniha líbila a doufám, že se brzo dočkáme pokračování. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj mne sa páčila :D takže v to pokračovanie dúfam aj ja :D

      Odstrániť
  2. Ja som v kníhkupectve čítala asi prvé tri kapitoly, ale moc ma to nechytilo. Uvidím, ray sa k tomu možno odhodlám, ak sa to tak dá nazvať :D pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tie prvé kapitoly sú dosť nudné a mätúce :D ja som sa v tom strácala :D ale neskôr je to fajn :D

      Odstrániť