pondelok, 18. augusta 2014

Reťazový tag

Nominovala ma Sima a Smiley. Takže im rovno aj ďakujem.
1. Poďakuj tomu, kto ťa nominoval
2. Napíš o sebe 11 faktov
3. Odpovedz na 11 otázok, ktoré si dostala.
4. Nominuj 11 blogerov, aby spravili tento tag a vymysli im otázky. (Toto nebudem robiť. Už je tých tagov všade dosť.)

1. Už ma nebavia tieto "reťazové nominačné" tagy.
2. Mám fóbiu z pavúkov.
3. Tvrdohlavejšieho človeka ako som ja určite nikdy nebudete poznať.
4. A bezcitnejšieho tiež nie.
5. Môj (zatiaľ) najväčší sen je navštíviť Warner Bros Studio Tour Harry Potter.
6. Chcem ísť znovu do Londýna.
7. Mojou najväčšou srdcovkou je Harry Potter.
8. Posledný mesiac som úplne závislá na sérii Drahokamy a keby mám čas, tak si ju prečítam znovu. :D
9. Neviem sa dočkať kým vyjde Znamenie Atény.
10. Neteším sa do školy.
11. Ale teším sa na Vianoce, lebo mi naši sľúbili novú knižnicu.

Otázky od Simy: 
1. Klasická kniha alebo e-kniha?Jednoznačne klasická. E-knihy čítam fakt málo a aj to len tie, ktoré nie sú vydané a sú skvelé, napr. V znamení Ametystu alebo Kameň večnosti. Prvá vec, nemám čítačku a z mobilu alebo noťasu ma bolia oči, keď do toho sa dlho pozerám.  A druhá vec, klasické knihy si môžem obchytať a uložiť na poličku a vyzerá to dobre. A číta sa to, samozrejme, lepšie.

2. Na čom si bola naposledy v kine? 
Hunger Games: Catching fire. Do kina chodím málo. Len vtedy, ak je to film, ktorý chcem veľmi vidieť a nechcem čakať kým bude na nete.

3. Ktorá kniha ťa poslednú dobu sklamala? 
Poslednú dobu? No určite Prozreteľnosť, ktorá mala byť fantasy a pritom sa tam celý čas riešil vzťah Jareda a Niny. A potom Červená pyramída. Bolo to nudné a nezáživné, rozbehlo sa to až na konci, pričom Rickova série Percy Jackson je úplne skvelá a plná akcie.

4. Bez čoho nevyjdeš von z domu? 
Bez mobilu, peňaženky, kľúčov a žuvačiek. Tieto štyri veci mám pri sebe fakt stále. No a ešte bez knihy, ak nejdem von ale napr. ku starkej.

5. Ktorá spisovateľka alebo spisovateľ je podľa teba najlepší? 
Nedokážem vybrať jedného, pretože v dnešnej dobre existuje mnoho autorov, ktorí sú absolútne dokonalí. Ja si neviem vybrať len jedného. Áno obrovskú slabosť mám pre Rowlingovú, ale najlepšia nie je, pretože takmer všetci priniesli do svojich kníh originalitu a úžasný príbeh. Takže je to vec názoru čitateľa a ja jedného proste nedokážem vybrať.

6. Ktorá kniha ťa poslednú dobu najviac rozosmiala? 
V nedeľu som dočítala Zelenú jako smaragd a jednoznačne ona. Xemerius a jeho poznámky a hlášky sú proste dokonalé a vtipné, takže som sa pri nich dosť smiala.

7. Divergencia alebo Hry o život? 
Čítala aj videla som obe. A vybrať si znovu nedokážem, pretože sú to oba rozličné príbehy a oba sú skvelé. Áno, obidve série sú dystópie, ale myslím, že to je tak všetko, čo majú spoločné. Takže znovu si nedokážem vyberať, pretože obe majú svoje čaro.

8. Ktorý knižný pár je ti najviac sympatický? 
Netuším. Znovu má každá kniha svoje knižné páry a väčšinou si ich obľúbim. Ale tak úplne najviac som si priala aby boli spolu Tessa a Will z Pekelných strojov. Ale milujem napr. aj Gideona a Gwendolyn alebo Rose a Adrian, Tris a Tobias a mnoho ďalších. Takže znovu to je nemožné vybrať jeden.

9. Ktorý knižný pár je ti najmenej sympatický? 
Možno Ander a Eureka zo Slzy. Ander bol taký nemastný-neslaný, proste o ničom a zbytočný v tej knihe.

10. Ktorú knihu by ste radi videli sfilmovanú? 
Mariotovi dediči od Holecyovej. Je to geniálna séria a rada by som ju videla ako film (samozrejme by museli vybrať dobré obsadenie, lebo inak by to bola katastrofa), len škoda, že to sa nestane, pretože sme Slovensko. A možno ešte Pekelné stroje, ale tiež by muselo byť dobré obsadenie.

11. Čo je tvoj sen? 
No momentálne najväčší asi navštíviť to štúdio Harryho v Londýne.

Otázky od Smiley:

1. Film alebo kniha? 
Znovu vyberať? Asi kniha, pretože je to v nej všetko vysvetlené a dá sa to lepšie pochopiť ako z filmu.

2. Knižná hrdinka na ktorú by si sa chcela podobať? 
Rose Hathaway z Upírskej akadémie. Vie sa pekelne dobre biť a nakopala by zadok každému. Je proste skvelá.

3. Riadiš sa srdcom alebo rozumom? 
Asi rozumom. Ja neviem. :D Nikdy som sa nad tým nejako nezamýšľala.

4. Stalo sa ti už, že si natrhla v knihe stránku? 
A keby len raz. Niežeby som nejako naschvál ničila knihy. To nikdy, ale pri mojej smole sa mi podarí tú stránku natrhnúť veľmi často.

5. Na ktorú knihu sa momentálne tešíš? 
Momentálne na Znamenie Atény od Ricka Riordana, čo je tretia časť Bohov Olympu. Keďže úplne milujem Percyho a druhá časť Bohov Olympu skončila tak...divne, tak sa neviem dočkať kedy si prečítam trojku, ktorá vraj končí poriadnym cliffhangerom.

6. Na ktorú svoju recenziu si najviac hrdá? 
Netuším. Nejako si nevyberám recenzie na mojom blogu, že ktoré sú horšie a lepšie. Samozrejme, tie začiatkové sú absolútne hrozné a katastrofické, ale toto fakt neviem.

7. Tvoja vysnívaná spolupráca? 
Albatros media a Slovart. Obe vydávajú úžasné knihy, ktoré by som čítala od rána do večera, len škoda, že na ne nemám peniaze. Za tieto dve by som bola strašne rada.

8. Mopslík alebo čivava? 
Bernský salašnícky pes. Čivavy ani mopslíkov akosi nemám rada, to sú také malé špunty. Ja mám radšej tie väčšie psy. Takže ani jeden z týchto dvoch.

9. Čítaš v cudzích jazykoch? 
Asi aj čeština sa počíta za cudzí jazyk či nie? :D Pretože čítam v češtine a v angličtine. No a samozrejme v slovenčine no.

10. Pozeráš Game of thrones? 
Of course. Neviem sa dočkať 5. série na jar. Ale rada by som prečítala aj knihy.

11. Čítala si knihu, ktorá by mala nad 600 strán? 
Môžem sa veľmi pochváliť, že áno. Meno vetra myslím malo (tým som si neni celkom istá), ale Strach múdreho muža mal cez 800 strán.

4 komentáre:

  1. Fakt číslo 5 - tam som bola tam som bola! :D Ale hrozne rýchlo sme to preleteli (mali sme na to len 2 hodiny, pretože žiadny skorší čas prehliadky už voľný nebol :/), takže by som rada šla znovu a vypočula si celý audiokomentár a všetky bonusy, lebo na to čas nebol.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tam úplne strašne chcem ísť :D Kamarátka tam ide zajtra :D úplná závisť :D

      Odstrániť