pondelok 25. augusta 2014

Moje sladké šestnáste storočie


Autor: Rachel Harris
Originálny názov: My Super Sweet Sixteenth Century
Séria: Moje sladké šestnáste storočie
Diel: prvý
Počet strán: 269
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: CooBoo

Cat Crawfordová má o pár dní osláviť svoje sladké šestnáste narodeniny. Avšak to posledné, čo si Cat praje, je extravagantná narodeninová oslava organizovaná jej temperamentnou nevlastnou matkou. Aspoň malou útechou je pre ňu plánovaný rodinný výlet do magickej Florencie. A keď ju pri prehliadke tohto úžasného mesta zavedie zvedavosť do cigánskeho stanu, ocitne sa priamo...v renesančnej Florencii.

Táto kniha ma zaujala svojou absolútne skvelou obálkou, na ktorú je radosť sa pozerať. Hneď ako vyšla som si ju chcela prečítať, pretože skutočne vyzerala zaujímavo, skvelo a originálne. Dostala som síce trochu iný príbeh, ako som čakala, ale nemôžem povedať, že ma kniha sklamala.
Cat žije život, ako celebrita. Kvôli slávnym rodičom jej paparazzi nedajú pokoj a nemá poriadne súkromie. Je však samotárka, miluje umenie a obdobie renesančnej Florencie. Keď sa však ocitne sama v renesančnej Florencii, nebude jej všetko jedno. Spozná krásneho a milého Lorenza, úžasnú Alessandru a hŕstku svojich predkov.

Kniha bola od začiatku čitateľná a mala šmrnc. Nepostrehla som tam žiadne umelé dialógy a podobné veci. Začiatok ma však dosť nudil, keďže sa tam nič nedialo, ale čítala som ďalej pretože, je obdivuhodné, ako je úžasne napísaná. Autorka donútila čitateľa čítať ďalej. Neskôr sa to však rozbehlo. Bolo však dosť divné a absurdné, ako hlavná hrdinka rýchlo prijala fakt, že je renesančnej Florencii. Ja na jej mieste asi spanikárim. A ona sa v pohode prispôsobila.

Zízam na dvere a čakám na Miley Cyrus, ktorá vojde dnu a bude si pospevovať o tom, že naša minulosť je kľúčom k našej budúcnosti.

Páčilo sa mi, ako sa do knihy dalo vžiť a čitateľ sa cítil akoby sa skutočne ocitol v tej renesančnej Florencii, ktorá bola mimochodom úplne skvelá a určite sa zaradila medzi ďalšie moje obľúbené obdobia minulosti. Autorka to úžasne podala a skutočne celý nápad s Florenciou bol skvelý a nezvyčajný. Fascinuje ma to obdobie, ale nechcela by som mať dohodnuté svadby s pomaly úplne neznámym ženíchom. V minulosti sa žilo divne, ale keby sa dalo, tiež by som rada vyskúšala život v takom viktoriánskom Londýne, ktorý úplne zbožňujem.

Dej bol miestami predvídateľný, teda dosť predvídateľný a myslím, že autorka sa s tým mohla trochu pohrať a doladiť to do štádia, kedy čitateľ bude otvárať ústa pri prekvapivých zvratoch. Tiež mi kniha prišla trochu sladká, pretože Cat dosť často ospevovala, aký je Lorenzo úžasný a podobné veci, čo mi liezlo krkom. A ešte mi liezla krkom Antonia a Niccolo, ale to je detail. Obaja boli proste strašní a ja by som im (na Catinom mieste) povedala svoj úprimný názor a s radosťou ich poslala...no veď viete kam. V knižke mi dosť však chýbal humor. Naozaj autorka mohla urobiť zopár scén vtipnými a nejako tam zakomponovať ten humor. Objavil sa tam podľa mňa veľmi málo a chýbal mi tam. Koniec ma však prekvapil a autorka skutočne vie, ako čitateľa navnadiť na ďalší diel, ktorý mimochodom nedávno vyšiel a ja by som sa k nemu rada čo najskôr dostala (ale všetci vieme, že sa to tak skoro nestane), ale som naň strašne zvedavá.

Ale nech už sa cítim akokoľvek previnilo pre to, čo sa tam práve teraz deje, úprimne povedané, ani len netuším, ako sa vrátiť späť.

Neviem, čo mám v poslednej dobe s tým cestovaním v čase, ale myslím, že už by som mala prestať. Menšia pauzička neuškodí. No táto kniha sa mi páčila. Malá taký milý rozprávkový námet s nádychom fantasy a vznikol z toho skvelý príbeh, kde hlavná hrdinka spoznala skutočnú lásku, priateľstvo a pochopila, že nie každý človek jej do života prinesie bolesť. Knižka mala svoje muchy, ale stále jej to neubralo na kvalite. Kniha mi prišla ako príjemná oddychovka, pri ktorej nemusím rozmýšľať a perfektne mi sadla na leto. Nie každému však môže sadnúť, ale ja vám ju jednoznačne odporúčam. U mňa získava 4 vločky. Hlavná hrdinka nebola otravná, postavy boli skvelé a živé a renesančná Florencia fascinujúca.




4 komentáre:

  1. Pekná recenzia. Knihu asi prečítam. :) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Prečítaj určite :D Na zrelaxovanie je super :D

      Odstrániť
  2. Znie to dobre, hoci... miestami príliš sladké a zároveň málo humoru? Ehem. Ale rada by som si ju prečítala na také zrelaxovanie.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toho som sa aj ja bála :D ale tak dalo sa to prežiť :D na zrelaxovanie je akoby vytvorená :D

      Odstrániť