nedeľa 10. augusta 2014

Krídla


Autor: Aprilynne Pike
Originálny názov: Wings
Séria: Krídla
Diel: Prvý
Počet strán: 304
Rok vydania: 2011
Vydavateľstvo: Fortuna Libri

Tento výnimočný príbeh plný kúziel a intríg, lásky a nebezpečenstva navždy zmení všetko, čo ste si doteraz mysleli o vílach. Otočila sa k tvárou k zrkadlu a ako zhypnotizovaná upierala zrak na čudesné útvary, ktoré sa jej vznášali vedľa hlavy. Vyzerali skoro ako krídla. Chvíľu stála v nemom úžase a s vyvalenými očami civela na svoj odraz v zrkadle. Nech už to bolo čokoľvek, ohromilo ju to svojou krásou.

Laurel je obyčajná tínedžerka, ktorá sa s rodičmi  presťahuje do Crescent city, kde Laurel nastúpi do novej školy, kde spozná Davida. Laurel mi prišla zvláštna a občas liezla na nervy, ale inak bola fajn. A ďalšia vec - jej otec vlastnil kníhkupectvo.
David bol tiež celkom fajn, milý, trochu odvážny, kamarátsky a spoľahlivý. Nejako som si ho neobľúbila. Podľa mňa bol taká trochu nemastná neslaná postava.
Za to Tamani viedol akčný a zaujímavý život a on mi sadol okamžite, ako sa tam prvý krát objavil. Dúfam, že v ďalšej časti sa objavuje pravidelnejšie.


Autorka nám naservírovala ďalší úplne nový svet, ktorý sme doteraz nikde nevideli. Podľa mňa bol príbeh zaujímavý a originálny a nebudem klamať, obdivujem autorku za tento nápad. Prišlo mi to však strašne absurdné, neuveriteľné a pripomínalo mi to skôr rozprávku pre deti na dobrú noc, ako príbeh pre násťročných. Dokonca to bolo aj písané takým štýlom pre mladších. I keď to som postrehla asi len prvé dve kapitoly. Potom sa to buď zmenilo alebo som sa na to až tak nesústredila.

"Na svete je veľa vecí, o ktorých nevieme. To však neznamená, že neexistujú. Život nás učí každý deň."

Mňa kniha prvú polovicu vôbec nebavila. Podľa mňa sa príbeh rozbiehal nehorázne pomaly a autorka to mohla trochu skrátiť, pretože celú prvú polovicu som sa nudila a dúfala, že sa tam niečo rozbehne. Koho zaujíma nejaký maškarný ples (alebo čo to bolo)? Alebo nejaký výlet na maják, kde sa aj tak nič nedialo, len sa rozprávali s Chelsou o "babských veciach"? Podľa mňa to boli úplne zbytočné udalosti. Aj tak sme sa tam takmer nič nedozvedeli.


V druhej polovici knihy sa konečne všetko dalo do pohybu a podarilo sa mi konečne začítať. Laurel konečne pochopila, že proste je to, čo je a prestala z toho fňukať, že to neni možné. A samozrejme, objavil sa tam Tamani, ktorý tomu dodával život a čítalo sa to oveľa lepšie. Vysvetlila sa aj tá divná vec a objavila sa tam aj veľmi zaujímavá akcia. Táto druhá polovica proste všetko zachránila a ja som bola zvedavá, ako to všetko dopadne.

A s ním akoby sa vytratilo aj čaro lesa. A tiež život, ktorý predtým okolo seba cítila - kúzlo, ktoré vychádzalo z brány. Všetky stromy naokolo sa jej odrazu zdali mŕtve a prázdne. 

Kniha sama o sebe u mňa nezabodovala. Možno nesadla len mne, ale podľa mňa bola dosť predvídateľná. Mala však originálny nápad, ale myslím, že autorka sa s tým mohla viac vyhrať a dať sem menej zbytočných chvíľ. Malo to však zaujímavú zápletku. Bolo to však aj zbytočne presladené, čo fakt nemusím. Na mňa táto kniha bohvieaký dojem nespravila a ešte si poriadne rozmyslím, či prečítam aj druhý diel. Zatiaľ to však neplánujem. U mňa kniha získava 2/5 vločiek.


5 komentárov:

  1. Na knihu mám podobný názor, fakt to bolo skôr ako rozprávka než kniha pre násťročných. Na druhý diel sa vôbec nechystám. :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tiež neviem, či sa do druhého dielu pustím :D možno ak naň náhodou narazím v knižnici :D

      Odstrániť
  2. Krídla som prečítala už pred istým časom a tiež ma nejako neočarila, je to skvor pre také mladšie vekové skupinky :) asi ma pri tom oslovila tá obálka, ktorá sa mi veľmi páčila :) ale nápad to malo dobrý, súhlasím s tým, že zaujímavé časti sa rozbiehali až niekde v polovici a takisto s hodnotením, pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej tiež s myslím, že je to pre tých mladších :D ďakujem :)

      Odstrániť
  3. Na mňa kniha urobila trochu lepší dojem, ale vnímala som ju vážne ako takú milú oddychovku.:D Do ďalších dielov sa púšťať nebudem určite.

    OdpovedaťOdstrániť