piatok 15. augusta 2014

Kameň večnosti


Autor: Michaela Vysloužilová
Originálny názov: Kameň večnosti (slovenská tvorba)
Séria: Nemŕtvi
Diel: prvý
Počet strán: 376

Existujú dve teórie, ktoré by mohli vysvetliť, kto naozaj som. Prvá tvrdí, že som polovičným upírom. Druhá prehlasuje: cvok. A hoci mám sama z času na čas sklon si tieto dve pravdepodobnosti mýliť, fakty sú občas až príliš neoblomné. Mám nadľudskú silu, vidím, počujem a cítim, čo iní nie, a predovšetkým trpím podivnou túžbou po krvi. Môj znudený stereotypný život však prudko nabral iný smer, keď moje malé tajomstvo odhalil niekto, komu by som sa s ním dobrovoľne nikdy nezverila.
Oh, a potom je tu ešte ten chlapík z mojej minulosti, ktorý sa ma snaží zabiť. Kedysi by si vystačil aj s mojím vykrvácaním na smrť, dnes sú ale jeho ciele vyššie. Chce zažiť svoje peklo na zemi a nehodlá sa vzdať, kým ho nedosiahne. Takže....Nemala by som ho zastaviť?

Neprítomným vyčerpaným pohľadom som hľadela okolo seba. Sedela som na tom istom mieste bez pohnutia a čakala - na pomoc, na smrť, na to, že znovu ožijú. Čakala som na čokoľvek, čo by narušilo toto neprirodzené a bolestivé ticho.

O Michellinom príbehu a vlastne celom jej blogu som sa dozvedela čistou náhodou. Len tak som prechádzala GR a videla som, ako niekto číta knihu s názvom Nemŕtvi. Samozrejme, moja zvedavosť zvíťazila a ja som knihu musela rozkliknúť a keď som si prečítala anotáciu, okamžite som si povedala, že tento príbeh si proste musím prečítať.

Michelle nás nevniesla do nového sveta, v tom zmysle, že niečo vytvorila. Ona ukázala svet taký, aký je s jediným prídavkom. Ukázala, že strašidlá neexistujú len pod posteľou, ale sú všade okolo nás. Zoznámila nás s polovičnou upírkou Carry, ktorá žije normálny stredoškolský život. Až na jeden detail. Je napoly démon a živí sa krvou. A je nehorázne sarkastická, bezcitná a to sa páči.  Spoznali sme aj povrchnú Carmen, ktorá liezla na nervy, tichú Alexandru, ktorá sa pokúsila postaviť svojmu strachu a uzavretú, trochu nenávistnú Christianu, ktorá tiež nie je taká, za akú sa skrýva. A skvelý Casey, ktorého život naberie zvláštny smer po tom, ako spozná Carry. A nakoniec je tu Roger. Jeho proste musíte nenávidieť už od začiatku, ale nakoniec ho pochopíte.

"O tom to celé je. O samote, zúfalstve a neporozumení. Ale všetko sa to dá znášať, kým nespoznáš nič lepšie. Preto som sa ťa od seba snažila držať ďalej, bez ohľadu na tvoje skutočné úmysly. Nemôžem si viac dovoliť byť len človekom. Byť zraniteľnou."

Na príbehu je vidno, ako sa s ním Michelle fantasticky vyhrala. Vidno, aký je do detailu prepracovaný, premyslený a ako do neho Michelle vložila kúsok samej seba. Prvá vec je, keď napíšete príbeh. Druhá vec, keď do neho vložíte taký život, aký doň vložila ona. Príbeh je plný akcie a to doslova, nečakaných a veľmi zvláštnych priateľstiev, skvelých, originálnych a svojských postáv a démonov a upírov. Akonáhle sa začítate, je nemožné sa od príbehu odtrhnúť, pretože je jednoduché a ľahké sa začítať a vcítiť sa do Carry.

Tu nie sú upíri, ktorí žijú v hradoch, chodia do upírskych škôl a podobne. Tu je jeden upír, ktorý túži po pomste, ktorá mu však nakoniec nestačí a jedna polovičná upírka, ktorá zbavuje svet démonov. To však nie je všetko. Carry zistí o svojom živote mnoho vecí, o akých sa jej ani nesnívalo a bude musieť čeliť nie len pomstychtivému Rogerovi, ale aj minulosti, bolesti a starému priateľovi, ktorý nie je taký, ako sa na prvý pohľad zdá. Carry má v živote množstvo nezodpovedaných otázok a Michelle neustále odhaľuje nečakané zvraty týkajúceho sa Carrynho života, ktoré buď nechajú čitateľa v napätí alebo musí čumieť s otvorenými ústami.

Vraví sa, že si človek pred smrťou premietne celý život. A ako som si tak premietla ten svoj, zistila som, že nemal žiadny zmysel.

Podľa mňa by mal niekto vydať túto knihu, aby sa viacerí ľudia dozvedeli o Carry a jej živote. Ja som si ju obľúbila od začiatku až po koniec a určite nie som prvá ani posledná. Toto nie je o hrdinke, ktorá sa zamiluje a už nič pre ňu neexistuje. Je to o hrdinke, ktorá je samotárka, vyhýba sa ľuďom a nechce zažiť viac bolesti, ako doteraz. V Carry som našla aj kúsok seba.

Podľa mňa je táto kniha úžasná. Michelle má neuveriteľný talent, úžasnú fantáziu a vie písať. Neobjavíte tu žiadne dlhé opisy prostredia a podobne. Ona ide rovno k veci. Nezaoberá sa takými detailami ako je farba trička, ktorú mala daná osoba na sebe a podobnými zbytočnými vecičkami. Ona to napíše priamo, pútavo a zaujímavo. Podala príbeh s úžasnou ľahkosťou a na konci odhalila pár skutočne nečakaných vecí. Tiež udrží čitateľa v napätí. Ja som si túto knihu zamilovala a nemám jej skutočne čo vytknúť. U mňa bez problémov získava 5/5 vločiek a som veľmi zvedavá na pokračovanie.



Nakoniec ďakujem samotnej Michelle, že mi knihu poslala. 
Jej blog nájdete TU, stránku k samotnej sérii Nemŕtvi, kde si môžete prečítať prvé dve kapitoly Kameňa večnosti TU a jej blog, kde sa venuje grafike TU.


12 komentárov:

  1. Tak toto vyzerá fakt dobre :) Rada by som si to prečítala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Až tak veľmi si to zase preháňať nemusela, ale som rada, že sa ti to naozaj páčilo :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak z tvé recenze to zní, že jde o naprosto fantastický příběh. Opravdu, ale opravdu dokonalý, až by mě skoro lákalo si to přečíst. Ale chybičkou je, že to není vydaná kniha, která by byla přeložena do češtiny. Ne, že bych slovenštinu nelouskla, zvládám ji, ale přeci jenom bych knihu raději v mém mateřském jazyce. A tištěné podobě, protože koukat se dlouho do počtu je pro mě peklo. Ale anotace je zajímavá, fakt škoda, že se k tomu nedostanu. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podľa mňa je absolútne fantastický :D hej to je chybička :D že neni vydaná :D ja som to čítala v mobile :D ale bolia z toho oči :D

      Odstrániť
  4. Tak to aby som si s ňou poriadne pohla :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pekne zhrnuté a so všetkou chválou len a len súhlasím.^^

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka :D ja viem že hej, lebo s tým sa nedá nesúhlasiť :D

      Odstrániť