utorok 5. augusta 2014

Add yours: Knižná edícia (AUGUST)

Konečne Juditka pridala ďalšiu časť Add yours. Už som si myslela, že to zrušila. Judit každý mesiac zverejní niekoľko otázok a my, iní blogeri, na ne budeme odpovedať.

Autor s úžasným zmyslom pre humor
Jednoznačne Cassandra Clare, Richelle Mead a Rick Riordan. V Nástrojoch smrteľníkov sú niektoré hlášky nehorázne vtipné a v Pekelných strojoch to ani nevravím. Will a jeho poznámky sú nehorázne. Ja som sa pri nich tak veľmi nasmiala. Richelle a jej Upírska akadémia má v sebe tiež veľmi veľa humoru. Rose je proste vtipná a sarkastická od prírody a to pekne vidno. Rickove knihy poznáme všetci a všetci poznáme aj jeho úžasný zmysel pre humor (ja fakt nechápem, kde na to on chodí), ale jeho humor je geniálny. Je ťažké vybrať jedného, ale ak to má byť, tak to je jednoznačne Rick so sériou Percy Jackson a Bohovia Olympu. Neskutočne vtipné knihy a ak ste nečítali, musíte to proste napraviť.


Autor, ktorý si to u mňa poriadne pokašľal 
Jamie McGuire.
Pri jej Krásnej katastrofe som pomaly padala na kolená, pretože to bolo jedna úžasná kniha s úžasným príbehom. Samozrejme, zaujala ma aj jej ďalšia kniha Prozreteľnosť, ktorá sľubovala fantasy príbeh, ale bola to totálna kravina. Fakt! Väčšiu blbosť som nečítala. To, čo tam napísala nebolo ani zďaleka fantasy. Jediné fantasy na tom bol Jared, ktorý mal anjelskú krv, ale aj tak musel Ninu ochraňovať pred ľudskými nepriateľmi. Veď to dokáže napísať každý začínajúci budúci spisovateľ. Ona ma tak strašne sklamala. To som ešte zvedavá na jej Ranč na Červenom vrchu.

Kniha, ktorú som čítal/a na verejnosti....a bol z toho poriadne blbý nápad 
Neviem. :D Nepamätám si, že by som nejakú takúto knižku mala. Asi toto tentokrát zostane prázdne. :D

Kniha, ktorá urobila moje detstvo o niečo krajším
Viete ako milujem Harryho Pottera a Joe Rowlingovú? A viete, že to bola úplne prvá kniha bez obrázkov, ktorú som prečítala? Áno áno. Je to presne ten čarodejník s jazvou v tvare blesku na čele. Niekedy po prvej triede mi krstná požičala Harryho Pottera 1, že si to mám prečítať. Bohužiaľ si nepamätám, čo ju k tomu viedlo. Ale ja som si to prečítala a vtedy začala moja závislosť na knihách aj na Harrym Potterovi. Takže sem som nemohla dať nič iné.

Hrdina, ktorého každý miluje...okrem mňa
Ťažká otázka nad ktorou som sa musela silno zamyslieť. Nakoniec som dospela k názoru, že je to Renier Laroche zo série Nočný tieň. Všetci tvrdia, ako Shay lezie na nervy a je otravný a podobne. Really?! Mne je Shay oveľa sympatickejší a pevne dúfam, že nakoniec bude práve on s Callou. A nie Ren. Nemám ho rada. Po dvojke ho proste nemám rada. Pretože to čo urobil bolo hnusné a nehorázne ma naštval. Takže jednoznačne Ren.

Hrdinka, ktorá mi je podobná (na ktorú by som sa chcela podobať)
Rose Hathawayová.
Určite by som sa chcela vedieť biť ako ona. By všetci len schytávali výprasky. Netajím sa tým, že mám rada Rose, lebo ona je jedna z najlepších hrdiniek. Keby som sa tak vedela biť, no traste sa všetci. A možno ešte Hermiona Grangerová smaozrejme. Byť taká inteligentná a mať logiku ako ona, tak si pískam.

Postava, ktorá si ma získala viac, než hlavní hrdinovia
Nico di Angelo
z Percyho Jacksona. Niežeby som nemala rada Percyho, Annabeth a podobne, ale Nico je u mňa číslo jedna. Hneď ako sa tam objavil som si ho proste obľúbila. Syn Háda? Super. Žije v podsvetí? Geniálne! A má aj suprových ochrancov kostlivcov z podsvetia. Podsvetie je proste super a páči sa mi, že Rick sa rozhodol, že aj Hádes bude mať deti. A ešte viac som si ho obľúbila v tých Percyho poviedkach keď bojoval po boku Thalie a Percyho.

Pár, ku ktorého vzniku som sa modlil/a pomaly celú knihu/sériu (a keď to prišlo, prekonalo to moje očakávania)
Možno malý spoiler, takže ak nechcete nečítajte! :D Momentálne sa modlím k páru Gideon a Gwendolyn z Drahokamov, ale keďže sériu ešte nemám dočítanú a neviem, ako to skončí, tak nemôžem povedať či to prekonalo moje očakávania, ale pevne verím, že budú spolu. Ale pri prečítanej sérii to je Will a Tessa. Skutočne od začiatku Mechanického anjela som dúfala, že proste skončia spolu lebo Will je úžasný a s Tessou sú si súdení. A na konci keď zostali spolu, tak som bola úplne nadšená. Ale vôbec sa mi nepáčilo, ako to Cassandra vyriešila v epilógu (to som určite jediná :D).

HOT TOPIC: Moja JEDNA rada, ktorú by som dal/a ostatnám blogerom pri písaní recenzíí (z pohľadu čitateľa)
Neviem, či som niekto, kto by mohol dávať nejaké rady, ale keď už, tak tu je: Neblogujte len kvôli knihám zadarmo (recenzným výtlačkom). Skutočne si nezakladajte blog, aby ste mali knihy zadarmo, pretože sa to absolútne neoplatí. Vyzerá to asi tak, že rýchlo odfláknete nejakú recenziu, aby malo vydavateľstvo radosť a vy dostali knižku len tak zadarmo. Je to dosť vidno. Čitateľ blogu proste vidí, keď to robíte len preto, že "musíte" napísať nejaký článok o tej knihe. Jedna vec je, že to robíte preto, že vás to baví, vkladáte do toho blogu aj článkov kúsok seba. Tá druhá, že chcete len knižky zadarmo. Podľa mňa je úplne zbytočné zakladať si blog z jedného prostého dôvodu a to za týmto cieľom. Prečo nerobíte to, čo vás baví? Prečo nepíšete blog o móde alebo niečom, keď vás baví móda? Robte to pre zábavu a nie preto, že z toho niečo máte.

Otázka na telo: Ako prežívam, keď niekto skritizuje moju obľúbenú knihu? 
Podľa mňa je to čisto vec názoru. Skritizuje niekto Harryho Pottera? Nech sa páči. Je to jeho názor a len on sám dokáže posúdiť, ako sa mu kniha páčila a aká podľa neho bola. Nie som taká, že by som sa za to naštvala, pretože sto ľudí, sto chutí. Vôbec to neberiem tak že "Skritizoval si Harryho Pottera, teraz ťa budem navždy nenávidieť za tvoj vlastný názor, lebo sa ti nepáči to, čo mne." Podľa mňa je to blbosť byť nahnevaný na kritiku niekoho iného. Niekomu daná kniha sadne, niekomu nie, niekomu sa páči, inému nie. Bodka. Viac to neriešim. Mne sa proste páčila a bude to moja obľúbená kniha aj keby som bola jediná na celom svete. 

4 komentáre:

  1. S tím, že má Cassandra Clare úžasný smysl pro humor jednoznačně souhlasím :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Súhlasim s tym že genialny humor ma Cassandra aj Richelle tie keby napísali spoločne knihu tak ma porazi asi po 10 strane :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No pri ich spoločnej knihe by som ju ani nedočítala, čo by som sa na tom stále smiala :D

      Odstrániť