streda, 23. júla 2014

Škola noci 6: Pokúšaná


Autor: P.C.Cast, Kristin Cast
Originálny názov: House of Night: Tempted
Séria: Škola noci
Diel: šiesty
Počet strán: 312
Rok vydania: 2011
Vydavateľstvo: Ikar

Zoey a jej priatelia vyhnali Kalonu a Neferet z Tulsy a zdalo by sa, že si môžu na chvíľu vydýchnuť. Zoey i jej bojovník Stark sa spamätávajú z dotyku smrti a červené mláďatá  sa zaraďujú do normálneho života. No kyvadlo osudu, ktoré uviedli do pohybu, už nemožno zastaviť. Zoey s hrôzou zisťuje, že k trojici svojich neodbytných nápadníkov musí pridať aj štvrtého - stále ju prenasledujú sny o Kalonovi a zmieta sa medzi príťažlivosťou, ktorú k nemu cíti, a zdesením z jeho dovtedajších skutkov. Ani Stevie Rae občas nemá celkom jasno v tom, či mieni nasledovať dobro, alebo zlo. Hoci sa svojej najlepšej priateľke s jedným ťaživým tajomstvom prizná, vynorí sa ďalšie, nemenej stresujúce. Od ich výberu závisí nielen osud Školy noci, ale možno aj celého sveta. Unesú toľkú zodpovednosť?

Zoey bola fajn. Občas človeku lezie na nervy jej niekedy dosť blbým správaním, ale ja ju mám celkom rada. Je statočná, silná a obetavá. Lezie mi však na nervy tým jej nerozhodným prístupom k chalanom.
Stevie Rae je skvelá. Ju mám asi najradšej z tejto série z tých dievčenských postáv. Tu mi však liezla na nervy tým tajnostkárstvom. Je super, že je znovu Zoeina najlepšia priateľka.
Afrodita je tiež skvelá a ju som si tiež veľmi obľúbila. Je síce stále nepríjemná a jej uštipačné poznámky neskončili, ale ja ju mám rada aj vďaka tým poznámkam.
Damien a Jack sú obaja úplne skvelý a oni tiež patria medzi moje obľúbené postavy v tejto sérii. Oni sú proste úplne úžasní.
Stark je tiež skvelý a jeho som si oveľa viac obľúbila tu, ako v predchádzajúcich častiach. Ja som jednoznačne a bezpodmienečne team Stark.
Erik s Heathom mi naopak strašne liezli na nervy. Nechápem, ako som mohla mať Erika na začiatku rada. On bol tak nehorázny sviniar. Myslel si, že Zoey mu patrí a bude jej všetko dirigovať a rozkazovať. Ako hovorí Afrodita, je to majetnícky hňup. Heath mi liezol na nervy už od začiatku, takže sa nič nezmenilo. Ja by som s ním nevydržala.
Erin a Shaunee boli tiež absolútne fajn. Dvojčatá mám proste rada, oni mi tiež strašne sadli.
K Rephaimovi som si ešte nespravila žiadny taký vzťah. Pripadá mi fajn a sympatický, ale v tom incidente s červenými mláďatami ma naštval. Ale potom ma znovu príjemne prekvapil, tak som zvedavá, čo sa z neho vykľuje.
Kalona a Neferet sú akoby samostatná kapitola. Na Kalonovi stále nevidím nič dobré, aj keď mal "dojímavý" príbeh, aj tak na ňom nevidím nič dobré a on mi proste nesedí. A Neferet to je proste krava, ktorú by som najradšej obesila.

"Bez ohľadu na to, ako veľmi sa snažím proti tomu bojovať, moja duša ho prijíma," zašepkala som si. A potom, ako keby moje oči žiarlili na vodu, ktorá mi už stekala po tvári, som sa rozplakala.

Mnoho ľudí túto sériu nemá rado a ja vôbec neviem prečo.  Mne sa táto séria proste páči, aj keď určite má pár svojich chybičiek krásny, ja ju proste mám veľmi rada. Príbeh bol super, ale na začiatku som sa predsa len nudila a nemohla sa začítať. Postupom času, som sa však poriadne začítala a znovu som bola úplne nadšená z tohto príbehu. Autorky majú všetko do detailu premyslené, príbeh sa nikde nezasekáva a čitateľ si čítanie dokáže užiť. Autorky píšu dosť pútavo, takže je pomerne ťažké sa od príbehu odtrhnúť.  

Nie je to síce najlepšia upírska séria, ale má svoje čaro a hlavne má svoj skvelý originálny príbeh, ktorý je plný (viac než plný) lásky, ktorá mi už lezie krkom, hlavne ten Zoein ľúbostný "trojuholník" a za to by som ju najradšej niekam poslala a samozrejme tu nechýba ani nejaká záhada a akcia samozrejme. Obdivujem autorky za to, ako dokázali napísať príbeh do dvanástich kníh a stále dokázali prísť s niečím novým.

Keby Stark žil päťsto rokov, nikdy nezabudne, čo videl, keď vyletel spoza rohu na malú čistinku. Ten pohľad sa mu navždy vyryl do duše.

Veľkým plusom knižky bolo aj to, že príbeh bol znovu písaný z viacerých pohľadov. Čitateľ mohol sledovať myšlienky Zoey, Stevie Rae a niekedy dokonca aj samotného Kalonu alebo Rephaima. To knihu viac oživilo. Iritovalo ma však, že Zoein pohľad bol písaný ja-rozprávaním a pohľad Stevie Rae bol písaný on-rozprávaním. Toto mi fakt strašne liezlo na nervy.

Podľa mňa je tento príbeh skutočne dobrý, obdivuhodný a originálny. Autorky proste znovu priniesli niečo nové a podľa mňa táto séria určite stojí za prečítanie. Kniha skončila dosť divne a celkom napínavo, takže som rada, že mám ďalší diel. Mne sa však koniec páčil a páčil sa mi aj posledný Kalonov čin (niežeby som bola sadistka, ale tak chápete). Kniha nezaujme všetkých a mnohým sa nebude páčiť, ale ja mám k tejto sérii zvláštny vzťah a mám ju rada. Tejto knihe v pohode môžem dať 4/5 vločiek.


4 komentáre:

  1. Já mám tuto sérii ráda a chystám se na 11. díl, ale čím víc dílů, tím je to horší - už by to mohli nějak ukončit (nevím, jestli ještě nějaké díly budou, nějak to neřeším), ale když už jsem sérii začla číst, tak do konce :) Ale mám ji ráda :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Počula som, že ich bude dvanásť takže už to ukončia :) :D Ale ja tiež to dočítam už len kvôli tomu, že som začala. :D Zas tak hrozné to nie je a mne táto séria sadla a páči sa mi :) :D

      Odstrániť
  2. Slýchávám samá špatná hodnocení, ale mě se to taky hrozně líbí :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tiež všade vidím, len negatívne recenzie :) Ale podľa mňa je to super :)

      Odstrániť