sobota 26. júla 2014

Rudá jako rubín


Autor: Kerstin Gier
Originálny názov: Rubinrot
Séria: Drahokamy
Diel: prvý
Počet strán: 334
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: CooBoo

Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá ji ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.

Gwendolyn bola skvelá. Úplne obyčajné dievča, žiadna namyslená pipka, ktorá plače, keď sa jej zlomí jej umelý nechtík. Páčilo sa mi, aká bola odvážna, tvrdohlavá, vzdorovitá, zvedavá a ukecaná.  Určite sa zapísala do zoznamu mojich obľúbených hrdiniek.
Gideon mi zo začiatku liezol na nervy. To jeho správanie ma skutočne iritovalo. Neskôr sa však ukázalo že je úžasný, vie bojovať, je znovu úžasný, silný a múdry a milý a vie byť dokonca aj dobrosrdečný a láskavý. A nie taký narcistický arogantný blbec ako bol zo začiatku.
Leslie bola tiež suprová. Pojašená najlepšia priateľka  Gwendolyn, ktorá moc nehľadela na pravidlá (hlavne v škole :D), ale pre Gwen by spravila všetko.
Charlotte a jej trafená mamička - teta Glenda boli  obe také kravy. Skutočne som ich nedokázala strpieť. Charlotte namyslená, hnusná pipka. A teta Glenda mi prišla zrelá akurát tak na psychiatriu.
George bol fajn. Ten mi fakt sadol. Vtipný, milý a láskavý. Nick a Caroline boli tiež takí milučký a Nick mal celkom dobre podrezaný jazyk, hlavne čo sa týka tety Glendy a Charlotte.
Saint Germain mi prišiel strašný, vypočítavý podrazák. Vôbec sa mi nepáčil a mám také tiché tušenie, že on tam ešte niečo poriadne vyvedie a skazí. Škoda, že zatiaľ je to len tušenie.

Sáhla jsem po nich, přestože se mi talíř zničehonic rozplynul před očima a já měla pocit, jako by mi někdo sebral pohovku pod zadkem.

Príbeh Gwendolyn a Gideona očaril aj mňa. Nečakala som, že táto kniha bude tak skvelá. Všetci túto sériu ospevovali (a mala veľmi pekné obálky), tak som si povedala, že to skúsim. Stále som si však nebola istá, že či ma to bude baviť. Mala som podozrenie, že to bude zväčša lovestory s ufňukanou hlavnou hrdinkou, ktorá proste cestuje v čase. Lenže ani vám nedokážem povedať, ako veľmi som sa mýlila. Ako veľmi som túto knihu podceňovala. Zostala som po jej prečítaní  veľmi milo prekvapená.

Príbeh sa odohrával v Londýne, ktorý neskutočne milujem, takže u mňa má kniha aj za toto bod. Na začiatku  ma Prológ trochu zmiatol, pretože som vôbec nevedela, o čo sa jedná a dosť som tomu nechápala. Ale to bol len malý detail, ktorý ma od čítania určite neodradil. Na začiatku sa mi to čítalo trošku pomalšie. Jednak preto, že som si znovu musela tak trochu zvyknúť na češtinu a jednak preto, že sa tam v podstate nič nedialo. Veď viete, zoznámenie sa s postavami a prostredím a tak. Postupne sme sa zoznámili s Gwendolyn, jej rodinou, jej najlepšou kamarátkou Leslie, pár spolužiakmi a v neposlednom rade aj so samotným Gideonom. Príbeh bol písaný z pohľadu samotnej Gwendolyn, ktorej sa život zo dňa na deň obrátil hore nohami.

Veľmi sa mi páčil autorkin štýl písania. Bol taký jednoduchý, živý, žiadne zdĺhavé opisy a nudné časti. Autorka vie, ako podať príbeh jednoducho, ale účinne. Zo začiatku, ako som už povedala, to išlo trošku pomalšie, ale keď Gwendolyn začala cestovať v čas, tak to začalo byť zaujímavé a ja som proste nemohla prestať čítať. Mala som pocit, akoby sa kniha čítala úplne sama. Samozrejme, v knižke nechýbal ani humor a akcia, ktorej tam bolo celkom dosť.

První, co jsem uviděla, když jsem si sundala pásku z očí, byl Gideon s cylindrem na hlavě. Okamžitě jsem vybuchla smíchy. Cha! Tentokrát byl on za blbce s kloboukem.

Autorka napísala originálny príbeh, kde dokázala plné využiť celú svoju fantáziu a svoj nápad. Ten príbeh nebol nudný, otrepaný, ale zaujímavý, miestami akčný a autorka zakomponovala aj lásku, ktorá sa začala postupne rodiť medzi postavami. Páčilo sa mi to. Veľmi sa mi to páčilo a myslím, že som sa zamilovala do ďalšej skvelej série (a Gideona). Ja vám môžem knihu vrele len odporúčať, pretože to bolo tak skvelé. Bola som veľmi prekvapená a unesená z tejto knižky. U mňa si jednoznačne zaslúži 5/5 vločiek, pretože mne sa to skutočne veľmi páčilo.


4 komentáre:

  1. Neskutočne dlho sa chystám prečítať túto sériu :D. Zrejme by som si mala pohnúť, po tvojej recenzii chytám ešte väčšiu chuť :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oplatí sa ti to :) určite ju prečítaj, keď budeš mať možnosť! :D Fakt skvelá a ja sa nemôžem dočkať, kým si objednám trojku :D

      Odstrániť
  2. séria stojí za prečítanie :) autorka píše veľmi zaujímavo, rýchlo sa to číta :) skvelá recenzia :) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite! :) a potom ešte aj za re-reading :D ďakujem :)

      Odstrániť