štvrtok 10. júla 2014

Prozreteľnosť


Autor: Jamie McGuire
Originálny názov: Providence
Séria: Providence
Diel: prvý
Počet strán: 420
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Ikar/Yoli

Vysokoškoláčka Nina krátko po smrti milovaného otca spoznáva sympatického, trochu tajomného mladíka. Čoskoro sa ukáže, že ich stretnutie na autobusovej zastávke nebolo náhodné. Jared Ryel ju pozná lepšie než najlepší priatelia z internátu. Čoskoro medzi nimi preskočí iskra, lenže Jared akoby sa obával naplno prejaviť svoje city, pretože táto láska je z kategórie zakázaných... Jedného dňa Ninu na ulici osloví neznámy muž a dožaduje sa dokumentov o prevode časti otcovho rozsiahleho majetku.
Po vyhrážkach od bývalých otcových spoločníkov sa Nina dozvedá, že otec v skutočnosti žil dvojakým životom. Hoci to znie neuveriteľne, zaplietol sa do nebezpečnej hry so samotným peklom. Temný vojvoda sa dožaduje niečoho, čo im vzal, a Nina spočiatku nemá ani potuchy, o čo ide. Ochrániť ju môže iba Jared, ktorý ma neuveriteľné, priam nadľudské schopnosti a s ktorým ju spája viac než priateľstvo. 

Nina bola tak hrozná hlavná hrdinka. Nehorázne mi liezla na nervy po celý čas. Na začiatku mi pripadala ako 13-14 ročná tínedžerka, ktorá je šialene zamilovaná a keď uvidí svojho vysnívaného tak ide zomrieť. A to Nina bola na vysokej. Podľa mňa bola strašne nevyspelá, aspoň mi tak teda pripadala. Tiež mi prišla strašne naivná. Proste začať hneď ľúbiť chalana, ktoré ho pozná 2 dni a verila mu, akoby ho poznala celý život.
Jared na mňa tiež nespravil bohvieaký dojem. Síce som ho určite mala radšej ako Ninu. Beth, Chad, Josh a ostatní na mňa tiež nespravili žiadny dojem.
Jedine Claire to tam všetko oživovala. Ju som si ako jedinú postavu tejto knihy obľúbila, pretože on robila tú knihu živšou a farebnejšou.

Všetky postavy v tejto knihe mi prišli strašne nevýrazné, také nemasné-neslané. Jamie sa s nimi mohla pohrať trochu viac, pretože boli nudné, nezaujímavé a akurát liezli na nervy, namiesto toho, aby sa čitateľ s nimi stotožnil. Vôbec sa mi postavy nepáčili a skutočne by si zaslúžili nejaké oživenie.

Poviem vám, že som sklamaná. Ja som od príbehu očakávala viac fantasy vecí, akciu a nie samú lásku a minimum tej fantastiky a akcie. Anotácia sľubovala zaujímavý príbeh a tak som dúfala, že tam niečo také bude. Lenže kniha bola zväčša o vzťahu Niny a Jareda a nejaká tá akcia sa tam vyskytla až na konci tých posledných cca 30 strán a celú knihu tam riešili len svoj vzťah.

Strašne mi liezlo na nervy to Ninino správanie. Bola dospelá a poslúchala svoju matku akoby mala 5 rokov. Čo povie matka to je sväté. Pritom už bola dávno na vysokej a dospelá a mohla si viesť svoj vlastný život. Nechápem prečo sa tak riadila matkou. Mohla predsa robiť svoje vlastné rozhodnutia a milovať a žiť s tým, koho ľúbila. Podľa mňa to bolo tiež dosť blbé.

Kniha mala výborný potenciál, ale autorka to podľa mňa dosť zle dala na papier. Pri Krásnej katastrofe som bola nadšená, že aká skvelá kniha to je, ale tu som sa akurát sklamala. Príbeh sám o sebe bol zaujímavý. Keby však vymení tie romantické scény, ľúbostný trojuholník a bezvýznamný rozchod za nejakú tú akciu a spoznávanie niečoho nového, tak by to mohol byť geniálny príbeh.

Našťastie aspoň tá akcia na tých posledných stranách dáva knihe dosť veľké plus a aspoň to čitateľa zaujme, ak sa teda dostane ku koncu. Kniha našťastie neskončila žiadnym takým koncom, že by som okamžite potrebovala druhú časť. A myslím, že ju potrebovať nebude ani potom. Musím si ešte veľmi dobre rozmyslieť, či sa do druhej časti s názvom Proroctvo pustím. Nemôžem povedať, že ma táto kniha ohúrila, pretože sa mi vôbec nepáčila. Možno nesadla len mne a vám sadne a možno sa stane aj vašou obľúbenou. A možno to autorka pokazila. Odo mňa si knižka zaslúži 2/5 vločiek.


3 komentáre:

  1. Súhlasím s tebou, s tou láskou to fakt prehnala. Dobrá práca. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Knihu jsem četla asi před rokem v angličtině a měla jsem z toho stejné pocity jako ty... Všechen příběh šel do pozadí a jediné co se celou dobu řešilo byla Nina a Jared, což občas něbývá na škodu, ale ne u knížek, které si hrajou na to, že jsou něco víc, než jen romanťárna :(
    Do toho jsem si strašně celkově neoblíbila Ninu, takže bylo pro mě čtení úplným utrpením :D
    Moc pěkná recenze, úplně mi mluví z duše :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Úplný súhlas. Mňa kniha tiež sklamala, keďže som očakávala viac fantasy a akcie. No ide o prvotinu, tak sa možno trošku dá odpustiť. Aj napriek tomu, že sa mi to tiež nepáčila, musím povedať, že autorka má skvelý štýl písania, jednoduchý, pútavý.
    Postavy boli hrozné. Nina bola ako decko, Ryan bol otrava a Jared.. o tom veľa teda neviem.
    Prekážalo mi, že autorka to prepchala romantikou a keď sa to už schyľovalo k poriadnej akcii, tak to jednoducho prerušila a zase sa vrátilo k vyznaniam lásky. :)))

    OdpovedaťOdstrániť