utorok, 15. júla 2014

Prekliatie vlkov


Autor: Andrea Cremer
Originálny názov: Wolfsbane
Séria: Nočný tieň
Diel: druhý
Počet strán: 333
Rok vydania: 2011
Vydavateľstvo: Ikar

Recenzia môže obsahovať spoilery na prvý diel!! 

Koľko skúšok prežije láska? Keď sa Calla Torová preberie v dúpäti svojich zarytých nepriateľov Stopárov, nepochybuje, že jej dni sú spočítané. Jej vynútený svadobný obrad s alfa samcom Renom sa skončil katastrofálne. Calla Rena aj vlastnú svorku opustila a záhadného priateľa Shaya v strachu o jeho život premenila na vlka. V knižnici na Panstve jarabín, v dome Shayovho strýka, ich však obkľúčili a Calla sa ocitla v rukách nepriateľských Stopárov. V omámenej mysli si zachovala obraz Shaya, ako ho, vo vlčej podobe a bezvládneho, odnášajú Ochrancovia nevedno kam. Callina situácia sa zdá beznádejná, ale potom jej Stopári dajú lákavú ponuku - okrem odhalenia tajomstva súvisiaceho s dávnou minulosťou by Calla mohla nielen zachrániť svoju svorku a brata, ale aj muža, ktorému ušla spred oltára. Všetko však musí dobre zvážiť, pretože za ponukou sa skrýva množstvo nástrah spojených so smrteľným nebezpečenstvom. Naozaj stojí bývalý snúbenec Ren a jeho priatelia zo svorky za také riziko? Je Shay ten, koho by si mala vyvoliť, bez ohľadu na to, čo sa udeje? Rozhodnutie nie je ľahké, ale Calla prvý raz v živote drží v rukách kľúč od vlastnej budúcnosti - a najmä od pravej lásky.

Krik ustal. V miestnosti zavládlo ticho a pokoj. Niekoľko ráz som bolestivo preglgla a usilovala sa zvlhčiť si vyschnuté ústa. Chvíľu trvalo, kým som si uvedomila, že som počula vlastné výkriky, čo mi rozodrali hrdlo.

Calla je skutočne jedna z tých statočnejších hrdiniek. Záleží jej na rodine a priateľoch a spravila by pre nich čokoľvek. Niekedy až priveľmi srší obetavosťou. Je proste odvážna a sympatická. V tejto knihe však mala takzvané slabé chvíľky, ktoré mi trochu liezli na nervy. A všetko si veľmi vyčítala, aj keď to nebola jej vina.
Shay je také zlatíčko. Je super, že autorka sa rozhodla spraviť vlka aj z neho, pretože Calla môže mať nastávajúceho alfa samca a môže kašlať na Rena (čo by sa mne veľmi páčilo :D).
Connor, Ethan, Adne a Monroe boli super. Vážne som si ich obľúbila oveľa viac ako niektorých členov svoriek. Connor bol skvelý hlavne kvôli jeho vtipným poznámkam, na ktorých som sa niekedy dosť smiala. Ethan bol oveľa príjemnejší až niekedy v strede knihy, keď prestal chcieť vraždiť. :D Adne bola fajn a tiež veľmi statočná, odvážna a silná. A rada riskuje.
Ansel, Fey, Dax, Cosette a hlavne Ren ma všetci neuveriteľne sklamali, pretože spravili to, čo spravili. Mohli byť statoční ako Sabine (ktorá ma prekvapila) a radšej zomrieť ako spraviť hento. Skutočne u mňa klesli.
Celá svorka Banovcov ma úplne sklamala a znechutila si ma. Ako mohli hento všetkým spraviť? Nemajú v sebe ani kúsok citu alebo čo?

Život Stopárov je podľa mňa lepší, ako život vlkov v svorke. Stopári majú akčnejší a voľnejší život a to by som potrebovala. Nie život, kde o mne všetci rozhodujú a ja poslúcham. Určite by som radšej bola Stopárka. Majú skvelé rozdelenie činností, dobrého vodcu a nenútia nikoho robiť niečo, čo nechcem alebo čo sa mu nepáči. Je to oveľa lepšie, ako to, že Ochrancovia rozhodujú o vlkoch a všetko musí byť podľa nich.

Autorka nám predostrela skvelé pokračovanie úžasného príbehu, ktorý uchváti mnoho čitateľov. Neviem, čo sa niektorým na tejto sérii nepáči, pretože podľa mňa je jednoducho úžasná. Vlci ma vždy fascinovali a prečítať si skvelú sériu o nich je proste neopísateľný pocit. Autorka vytvorila úžasný svet, v ktorom každý má svoje miesto, spravila skvelého nepriateľa a úžasný obraz o tom, aké veľké môžu  byť klamstvá.
Páči sa mi autorkin štýl písania a skvelé je aj to, že sa tieto knihy čítajú neuveriteľne rýchlo a ja neviem, prečo som túto knihu neprečítala už skôr. Tu sa v knihe vyskytlo oveľa viac akcie, ako v prvej časti a pri niektorých scénach som ani nedýchala, čo som bola zvedavá, či niekto koho mám rada nezomrie.

Na tomto mieste vládlo ticho smrti, prepchaté kostrami zvyškov predchádzajúceho života, čo vrhali pokrútené diabolské tiene. Nepredstavovali skutočnú hrozbu - boli to len útržky bolestivých spomienok, ktoré sa na mňa lepili ako pavučina.

Autorka pripravila Calle mnoho rozhodnutí, odhalila jej pravdu a tajomstvá, ktoré boli skrývané dlhý čas a ukázala jej, že aj človek, ktorému verila celý život sa na ňu môže vykašlať. Andrea vytvorila jedinečný svet, ktorý vtiahne čitateľa do knihy a nepustí, kým ju celú neprečíta. Tento príbeh proste stojí za to, aby ste si ho prečítali, pretože je jednoducho skvelý a do detailu premyslený.

Musím povedať, že druhé pokračovanie sa mi páčilo o kúsoček viac ako Nočný tieň. Stále si však stojím za tým, že obe knihy sú proste skvelé. Aj obálky sa mi celkom páčia a samozrejme tie oddelenia kapitol vo vnútri v knihe majú tiež svoje čaro. Autorka sa s príbehom pekne pohrala a priniesla nám niečo nové. Ja teda knihe nemôžem dať menej ako 5/5 vločiek. A som veľmi zvedavá na trojku.


12 komentárov:

  1. Ja som čítala jednotka a bola som nadšená, ale Shaya nemám rada, skôr Rena aaa... ďalšie dva diely sa mi páčili menej a menej, proste to smerovanie príbehu a niektoré Caline rozhodnutia a činy mi to kazili.:D Ale svet a tak boli super.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja skôr Shaya :D Ten mi príde lepší :D Mne sa tento páčil dosť :) Uvidím aká bude trojka :) :D

      Odstrániť
  2. Tiež nerozumiem čo sa niektorým ľudom na sérií nepáči. Podľa mňa je super a proste čítala som aj horšie. :)) Ale tretí diel sa mmi nepáčil. To sa mi väčšinou nikdy nepáčia. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podľa mňa je tiež séria skvelá :D Posledné diely sú často sklamania :D Ale tak som naň zvedavá :D

      Odstrániť
  3. Podľa mňa je séria skôr pre mladších, pre mňa už nebol 2. diel nejak extra zaujímavý aj keď to malo svoje plusy. Možno je to aj tým, že vlkov samostatne zase až tak nemusím. Ale určite sa chystám na 3ku, len sa už donútiť časovo na to 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, možno to už bude tým vekom :) :D Ja práveže mám vlkov strašne rada a keby môžem tak prečítam všetky knihy s nimi :D Ja by som chcela trojku zohnať čo najskôr :D

      Odstrániť
  4. Ja som toto ani nedočítala. Neviem. Podľa mňa to bol otras už zo začiatku, kde som to po tých kapitolách, čo kecali v pracovni, zavrela :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak vieš, nie každému sadne všetko :D Sto ľudí, sto chutí :D Ale tak neviem, čo sa na tomto nepáči :) :D

      Odstrániť