štvrtok 24. júla 2014

Percy Jackson: The demigod files


Autor: Rick Riordan
Originálny názov: Percy Jackson: The demigod files
Séria: Percy Jackson
Diel: 4,5 (myslím)
Počet strán: 170
Rok vydania: 2010
Vydavateľstvo: Puffin books

In these top-secrets files, Rick Riordan, Camp Half-Blood´s senior scribe, gives you an inside look at the world of demigods that NO regular human child is allowed to see. These highly classified archives include three of Percy Jackson´s most perilous adventures, a Spotter´s Guide to Monsters, a Who´s Who in Greek mytology, Percy´s Summer Camp report and much more. So if you´re armed with this book, you´ll have everything you need to know to keep you alive in your training, your own adventures have just begun...

Ja skutočne neviem, či Rick ešte dokáže niečím prekvapiť a kde berie tie mega úžasné nápady. Táto tenká knižočka, bola ďalším jeho výtvorom a znovu bola úplne originálna. Knižka obsahuje tri ďalšie príbehy z Percyho života, krásnu mapu Tábora polokrvných, rôzne interview s niektorými postavami, informácie a rôznych ľuďoch z gréckej mytológie a na konci je dokonca aj krížovka a osemsmerovka a samozrejme prvá kapitola z piatej časti (keďže táto knižka vyšla skôr ako posledný diel Percyho).

Jednotlivé príbehy o Percym sú stále rovnako pestré, originálne a proste bezchybné. Čo iné očakávať od Ricka. V každom príbehu Percy pomáha svojím priateľom niečo zachrániť. Som veľmi rada, že sme sa tu stretli s mnohými známymi postavami z celého príbehu. Človek tu natrafí na Clarisse, ktorá sa možno trošičku zmenila, ďalej je tu Annabeth, ktorá je stále rovnako múdra a bystrá ako v celej sérii a dokonca aj Beckendort, Silena Beauregardová, Travis a Connor Stollovci. A čo ma najviac potešilo, že sa tu objavil Nico di Angelo a Thalia. Fakt úžasné.

Každý z príbehov rozpráva o úplne inej situácii, na úplne inom mieste. Je to niečo medzi jednotlivými časťami kníh. Myslím, že sú to príbehy, ako Percy trávil leto a rozličné prázdniny, keď proste nebol v tábore. Je skvelé, že autor dokázala vymyslieť ešte ďalšie príbehy Percyho. Mám pocit, že jeho fantázia je nekonečná. Percy zostal rovnako statočný a myslím, že tentokrát mal v niektorých prípadoch veľké šťastie.

Autor nám ponúkol aj predstavu, ako vlastne vyzerá Tábor polokrvných na veľmi peknej mapke. Vykreslil nám charakteristické znaky našich starých známych Bohov Olympu a dokonca sme spoznali aj niekoľko zbraní tých hlavnejších postáv. Toto všetko túto knihu oživovalo. Samozrejme, samotné príbehy boli plné akcie a nových dobrodružstiev. Prvý príbeh sa odohrával zväčša v zoo na ostrove Staten Island, kde sa do príbehu priplietli dvaja tí druhoradý bohovia Deimos a Phobos, ktorý boli dosť hnusný a vôbec som ich nemala rada.
Druhý príbeh sa odohrával v Tábore polokrvných, kde prebiehal zvyčajný boj o vlajku, lenže situácia sa trochu vymkla spod kontroly a stalo sa niečo nečakané. Percy znovu musel ukázať svoju statočnosť a spoliehať na Annabethine geniálne plány.
Tretí príbeh sa odohrávala v samotnom Podsvetí, ktoré je moje druhé najobľúbenejšie miesto v tomto príbehu. Percy, Nico a Thalia museli pomôcť Hádovi niečo získať. Tu sa im do cesty priplietol ich starý známy Ethan Nakamura, ktorého neznášam ešte viac, ako doteraz.

Vzhľadom na to, že toto bola moja prvá anglická knižka, tak som sa trochu bála, že tomu nebudem rozumieť alebo že tu bude veľmi ťažká angličtina. Nakoniec som však rozumela takmer všetkému a myslím, že by som zvládla aj celú sériu prečítať v angličtine (čo neplánujem :D). Knižka sa čítala veľmi dobre, ľahko a rýchlo a vzhľadom na to, že je tenučká a má necelých 200 strán, tak som ju prečítala za jeden deň. Rick sa proste nezaprie a stále píše pútavo a nedá sa od príbehov proste odtrhnúť.

Ak ste teda fanúšikom Percyho Jacksona, tak určite po tejto knižke siahnite a angličtiny sa nebojte, pretože to zvládnete. Rick vás znovu prekvapí novými príbehmi a nápadmi. Samozrejme, knižke nechýbal ani zvyčajný humor, čiže samozrejme sa aj zasmejete. Tieto príbehy sú proste neobyčajné, skvelé a vaša fantázia má vždy čo robiť. Ja tejto knižke musím dať 5/5 vločiek, pretože to bolo znovu úžasné. A dúfam, že sa čo najskôr dostane ku knihe Heroes of Olympus: The demigod diaries, ktorá mi tu tiež stojí na poličke a ja som na ňu strašne zvedavá.


2 komentáre:

  1. O tejto knihe som ani netušila a to mám Percyho fakt rada. Určite si ju zaobstarám, angličtiny sa nebojím (prvá kniha ktorú som čítala v angličtine bola Divergent a to bola dosť ťažká angličtina) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som o nej tiež nevedela, kým som ju nenašla v Londýne v kníhkupectve :D A tam som už proste neváhala :D Na tú by som si asi moc netrúfla :D

      Odstrániť