streda, 16. júla 2014

Nadpozemská


Autor: Cynthia Hand
Originálny názov: Unearthly
Séria: Nadpozemská
Diel: prvý
Počet strán: 370
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: CooBoo

Clara je bytosť s anjelskou krvou. Má poslanie, ktoré sa jej po častiach zjavuje. Musí zachrániť neznámeho chlapca z horiaceho lesa. Netuší však, kto je ten chlapec a prečo ho má zachrániť. Po presťahovaní sa do nového mesta sa Clara zoznámi s Christianom, tajomným chlapcom z vízie. Christian je charizmatický, milý, veľmi pekný, ale má priateľku a tak si Claru sotva všimne. Podarí sa Clare splniť svoju anjelskú úlohu a vyhovieť tak svojej mame? Je Christian skutočne tou pravou láskou alebo len dobrým priateľom? Clara si postupne zvyká v novom prostredí a zároveň objavuje záhadný svet anjelov. Zisťuje, čo všetko ešte o sebe a o ostatných nadpozemských bytostiach nevie - nie všetci sú totiž dobrí...

Clara bola fajn. Niekedy som ju mala rada a niekedy mi išla na nervy. Hlavne, keď bol zamilovaná, tak mi neuveriteľne liezla krkom. Síce bola statočná, vyzerala tak, ale mne prišla sčasti dosť ufňukaná. A vo všetkom sa podceňovala, čo mi tiež išlo na nervy. A nemala dobrý výber chlapov! :D
Christian bol typický chlapec z každého príbehu. Pekný boh školy, ktorý chodí s roztlieskavačkou a tvoria spolu šťastný párik, celá škola im závidí a všetci chcú byť s nimi kamaráti.  Ale Christian bol fajn. Pekný, milý, starostlivý, odvážny a samozrejme  pozorný k dievčatám. Na tom plese sa však zachoval hrozne hnusne, čo ma vtedy sklamal. Ale hneď som ho odhadla.
Tucker bol fajn, ale nejako moc ma neočaril. Zo začiatku bol hrubý a hnusný. Možno bol aj citlivý, ale vôbec na mňa akosi nezapôsobil.
Wendy som si z dievčenských postáv obľúbila najviac. Bola síce nezaujímavá pre ostatné decká zo školy a možno preto mne prišla o to zaujímavejšia. I keď ranč, no neviem. Ale mala som pocit akoby som v nej niekedy našla seba.
Angela mi moc nesadla. Neviem prečo, ale pri nej mám zvláštne tušenie, že ona ešte niečo vyvedie a vôbec to nebude dobré. Nemám z nej proste dobrý pocit a myslím si, že sa z nejakého dôvodu pretvaruje.
Jeffrey bol super a jeho som si tiež dosť obľúbila. Vtipný, starostlivý brat, ktorý síce niekedy liezol na nervy, ale bol super.
Kay bola typická kráľovná školy. Veď viete, najznámejšie dievča, s ktorým chce byť každý kamarát a ona má svoje bábky a keď potrebuje tak ťahá šnúrkami. Nemám rada povahy dievčat, ako bola ona, takže môžem povedať, že som ju neznášala.

Keď skloním hlavu, zbadám, že ma drží za ruku a jeho dlhé prsty sú omotané okolo mojich. Palcom mi prechádza po hánkach. Šokovane sa nadýchnem.

Konečne môžem povedať, že už aj ja som prečítala niečo o anjeloch. A som rada, že ako prvú som čítala Nadpozemskú. Musím povedať, že kniha sa mi páčila. Mala v sebe originalitu a skvelý nápad. Bola písaná jednoduchým štýlom, ktorý sa čítal veľmi rýchlo, čiže knižku som prečítala za necelé dva dni (myslím). Podľa môjho skromného názoru bola však dosť predvídateľná alebo ja mám zvláštnu schopnosť predvídať budúcnosť. Presne som tipovala, čo sa stane a ako to skončí a tušila som, čo je Christian zač. Bod pre mňa. Dokonca som aj vytušila  s kým Clara skončí na konci série (potom mi to ešte Maťa potvrdila). Takže druhý bod pre mňa.

Príbeh bol skvelý. Začiatok mi však prišiel úplne rovnaký, ako tie americké filmy. Príde dievča do novej školy, je úplne neviditeľná, nejakým spôsobom spozná chlapca, ktorý čírou náhodou chodí s kráľovnou školy a túžia po ňom všetky dievčatá. Tým pádom si hneď znepriatelí kráľovnú školy a jej bábky a začnú sa tie stredoškolské intrigy. No veď chápete. Toto mi liezlo krkom, pretože už je to stará otrepaná rutina. Neskôr, keď mal čitateľ možnosť Claru a jej rodinu viac spoznať, začalo to byť zaujímavejšie a konečne sa začalo aspoň niečo riešiť.

Nakoniec autorka do príbehu vsadila viac informácii o anjeloch, čiže Clara sa dozvedela niečo, o čom doteraz netušila a automaticky sa príbeh stal zaujímavejším aj pre nás. Bolo fajn, že Clara mohla ako anjel, žiť aj normálny život tínedžerky. Mohla byť aspoň na chvíľu šťastná. Nepáčil sa mi však prístup jej matky ku Clarinmu životu. Ona všade videla len poslanie. Poslanie vľavo, poslanie vpravo a stále dookola. Nenechala Clare voľnosť a to bolo dosť nanič. Neskôr však tiež ukázala, čo všetko môže spraviť matka pre dcéru, aby ju ochránila.

Beznádejne doňho búšim päsťami. Kričím. Myseľ mi pracuje na plné obrátky. Ocikám ho. Budem vracať, hrýzť, škriabať. Istotne prehrám, no ak ma označí, vrátim mu to, ak je také niečo vôbec možné.

Knihe nechýbal ani humor a párkrát som sa skutočne dosť nasmiala a samozrejme, čo by to bolo za knihu bez kúska romantiky a ľúbostného trojuholníka? Autorka to tam zakomponovala celkom dobre, i keď Clarin výber priateľa bol podľa mňa zlý. Nechápem, ako to mohla tak skaziť. Na konci sa čitateľ dočká aj akcie. Bolo to zaujímavé vidieť Claru rozmýšľať nad takou voľbou, keďže chcela stihnúť obe veci.

Obálka tiež vyzerá veľmi pekne a keď budete prechádzať kníhkupectvo, tak si ju nemôžete nevšimnúť. Táto séria má všetky obálky absolútne úžasné a teším sa, keď ich budem mať doma všetky pokope. Autorka nám predostrela zaujímavý príbeh, ktorý mal svoje čaro a anjeli sú občas zaujímavá téma. Teraz však nájdete mnoho kníh o anjeloch. Možno už aj viac, ako tých o upíroch. Nemyslím si však, že si kniha zaslúži plný počet myšiek, pretože to zas nebolo nič svetoborné. Mne sa to však páčilo a s čistým svedomím môžem knihu ohodnotiť 4/5 vločiek. A ja vám túto knihu vrelo odporúčam a dúfam, že sa čoskoro dostanem k pokračovaniam, aby som vedela, či sú moje odhady správne.


6 komentárov:

  1. Toto je tvoja prvá anjelská? :) Tak počkaj, kým prečítaš ostatné. Mne sa táto nepáčila, prišla mi až moc decká a fakt bola predvídateľná, lebo ja som všetko od začiatku tušila. Od tejto som čítala aj stokrát lepšie :) A začiatkom som veľmi rozmýšľala či vôbec chcem prečítať pokračovania. Dospela som k názoru, že som s touto sériou skončila :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa pokračovanie celkom zaujímajú :) :D Ja mám doma Záblesk (ale od toho veľa nečakám) a potom ešte Dcéru dymu a kostí (to neviem čo si mám myslieť), tak som na to zvedavá :D

      Odstrániť
  2. Prvá anjelská séria? :O Téda, ale musím povedať, že ja som ich už prečítala viacej, ale k tejto som sa akosi ešte nedostala. :) Asi po nej siahnem, pretože podľa recenzie vyzerá dobre. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa knižka dosť páčila, takže myslím, že sa oplatí prečítať :) Ja som iné zatiaľ nečítala :D

      Odstrániť