utorok 29. júla 2014

Modrá jako safír


Autor: Kerstin Gier
Originálny názov: Saphirblau
Séria: Drahokamy
Diel: druhý
Počet strán: 344
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: CooBoo

Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit tančit menuet (A ani jedno není vůbec snadné!). Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovať tajuplně, je ji jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu. Jinak z toho, že láska nezná čas, nezbude vůbec nic!

Gwendolyn bola fajn. V tejto časti mi však často liezla na nervy s tým jej fňukaním typu "on ma nemiluje", ktoré ma skutočne strašne iritovalo. Stále mi však je veľmi sympatická a mám ju rada rovnako ako v jednotke.
Gideon je proste úžasný a ja som si ho obľúbila ešte viac, ako v minulej časti. Avšak aj on mi išiel dosť často na nervy tými jeho náhlymi zmenami prístupu ku Gwen. To ma tak strašne štvalo. Úplne ma naštval alebo sklamal (ešte neviem, čo z toho) vtedy, keď Gwen priznal tú vec. Vtedy som ho mala chuť poriadne prefackať.
Charlotte mi išla na nervy a to mi stačilo prečítať jej meno.  Hneď som ju mala chuť uškriť. Ten jej vtieravý a namyslený prístup mi ide tak nehorázne na nervy. Je to proste hnusná namyslená žiarlivá krava.
Xemerius bol naopak skvelý. Jeho som si úplne zamilovala. On bol také milé, malé, vtipné zlatíčko s (občas) dosť podrezaným jazykom. Hlavne čo sa týka tety Glendy, Charlotte a toho Giordana (tak sa myslím volal, ale nie som si istá).

"To je přece zajímavé," řekla jsem.
"Myslíš? To bude určitě jen tím, jak ti to zajímavě podávám, jinak to bylo naprosto nudné."

Po prečítaní som nevedela, čo si myslieť a netušila som, ako napíšem túto recenziu. Moje myšlienky boli úplne rozlietané a ja som nič nevedela dať dokopy. Takže ak to nebude dávať zmysel, dopredu sa vám ospravedlňujem. Táto knižka mi prišla slabšia od jednotky. Bola som z nej trochu sklamaná, keďže mnoho čitateľov tvrdí, že bola lepšia než jednotka. Mne to tak vôbec nepripadalo.

Nepáčilo sa mi, ako sa kniha zo začiatku vliekla. Nič podstatné sa tam nedialo a strašne ma ten začiatok nudil a myslela som si, že pritom zaspím za bieleho dňa. Žiadne skoky do času, nič. Len otravná Charlotte s ujom ufrflaným Giordanom. Ich komandovanie Gwen ma strašne hnevalo.
Neskôr sa to konečne rozbehlo a ja som sa znovu nemohla od tej knižky odtrhnúť, pretože už konečne začali cestovať v čase a niečo sa dialo. U mňa na knihe dosť pridávali tie Gwendolyn-Gideon chvíle, ktoré som si fakt že obľúbila a proste páčili sa mi. Neberte to tak, že som začala mať rada romantiku. Ešte to tak. Niektoré autorky proste len vedia zakomponovať tú romantiku tak, že mi proste vôbec nevadí a že ju mám proste rada. Ako pri C. Clare, kde mám vážne rada chvíle Jacea a Clary aj Willa a Tessy. A u Kerstin to neni inak. Tiež to dokáže napísať tak skvele a mňa to proste baví.

Chci se koupat v sebelítosti a nabubřelých metaforách. A možná si k tomu pustím i Hallelujah od Bon Jovi. Každý ostatně potřebuje svůj vlastní soundtrack pro takovou chvíli. 

Jednoznačne si myslím, že táto kniha bola slabšia, ako prvá časť, nemôžem však povedať, že bola zlá. Začiatok mi prišiel proste nepodstatný. Kerstin však píše skutočne pútavo, číta sa to rýchlo a je to proste skvelé. Mala skvelý nápad, ktorý sa jej podarilo skvele napísať a u mňa si zaslúži obdiv. Tieto knižky sa určite zaradia medzi moje obľúbené. Po epilógu tejto časti mám ešte väčšiu chuť čítať trojku, ale treba počkať, kým si ju samozrejme kúpim. Túto knihu však hodnotím 4 vločkami a som veľmi zvedavá na trojku, pri ktorej zistím, či boli moje odhady správne.


4 komentáre:

  1. Včera jsem si koupila Rudou jako rubín a jsem na ni upřímně zvědavá :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rudá sa mi páčila viac, ako táto :) Ale obe sú skvelé :)

      Odstrániť
  2. ani mna dvojka tak veľmi neočarila ako jednotka no tretia časť je podľa mna asi najlepšia :) dúfam, že sa k nej čoskoro dopracuješ :) s celou recenziou súhlasím

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej aj kamarátka vravela, že je trojka najlepšia :) :D tak čoskoro hej :D plánujem si ju kúpiť v auguste :D

      Odstrániť