piatok 4. júla 2014

Mechanický princ


Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: Clockwork prince
Séria: Pekelné stroje
Diel: druhý
Počet strán: 424
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Slovart

V magickom viktoriánskom Londýne našla Tessa útočisko u Tieňolovcov iba nakrátko. S pomocou príťažlivého samotára Willa a oddaného Jema totiž zisťuje, že Magistrova vojna proti Tieňolovcom je veľmi osobná. Viní ich za dávnu tragédiu, ktorá mu zničila život. Ak chcú odhaliť tajomstvá minulosti, musia preskúmať hmlistý kraj Yorkshire, hrôzostrašné sídlo plné nevypovedaných tajomstiev, špinavé uličky Londýna aj zakliatu plesovú sálu, kde sa Tessa dozvie strašidelnú pravdu o svojom pôvode. Keď sa napokon stretnú s mechanickým démonom, ktorý nesie varovanie pre Willa, uvedomia si, že Magister vie o každom ich kroku a niekto ich zradil. Hľadanie Magistra a pravdy privádza trojicu do nebezpečenstva a Tessa zisťuje, že láska a lži dokážu otráviť aj to najčistejšie srdce. A jedna otázka stále visí vo vzduchu: Dozvie sa Tessa, kto vlastne je a aká je jej úloha?

Tessa je skvelá hrdinka. Je skutočne silná, inteligentná, láskavá a obetavá. V tejto časti mi ale dosť liezla na nervy, hlavne čo sa týka kauzy Will a Jem. A potom ma nehorázne nahnevala, keď niečo niekomu povedala v tom salóne. Vtedy by som ju najradšej uškrtila. Keby mne hento niekto povie, tak mu okamžite padnem k nohám.
Will bol znovu dokonale úžasný ako vždy. Bolo mi ho strašne strašne moc ľúto. Proste kvôli všetkému. Konečne ukázal aj svoju milú a citlivú stránku. Páčilo sa mi, keď mal radosť z tých démonských kiahní. Tam som sa na ňom statočne smiala.
Jem stále ostáva zlatíčkom. Taký milý, oddaný, dobrosrdečný chalan. Ale nahneval ma tým, čo urobil! Aj na neho som mala vtedy statočné nervy. Nie že by som mu to nedopriala, ale nemôže to byť proste takto.
Gabriel a Benedict mi išli tak strašne moc na nervy, že oni by boli prví koho by som v celom príbehu najradšej uškrtila (nerátam Magistra a Natea). Oni sú takí sebeckí, vypočítaví, slabí a sprostí blbci, že som si pri nich trieskala hlavu o stenu.
Henry, Charlotte a Sophie boli absolútne skvelí. Henry s Charlotte boli úplne zlatí, keď sa "pohádali". Oni sú absolútne úžasná dvojica. Sophie som si tu obľúbila oveľa viac ako v jednotke.
Jessamine ma naopak dosť sklamala, pretože proste sa zachovala vážne hrozne a sebecky. Gideon mi je však celkom sympatický a dúfam, že si to u mňa nepokazí. Bridget mi išla na nervy tými jej blbými piesňami i keď mi prišli dosť vtipné.

"Ber to z tej lepšej stránky, Sophie. Willa tým určite neohromíš. Pochybujem, že Jessamine je prvá žena v bezvedomí, s ktorou má dočinenia, a isto nie posledná."

Cassandra Clare znovu ukázala, aký má neuveriteľný talent a neskutočne skvelú predstavivosť. Jej príbehy sa netaja svojou originalitou, pretože povedzme si pravdu, svet Tieňolovcov je skutočne geniálny, plný dobrodružstiev a hlavne je to niečo, čo tu doteraz nebolo. Jej príbeh je proste skvelo premyslený, prepracovaný a hlavne výborne podaný na papieri, čo nedokážu všetci autori. A dokáže vo všetkom prekvapiť čitateľov, takže nikdy neviete, čo čakať.

Bola som rada, že Willa ukázala v inom, lepšom svetle, ako v prvej časti. Už nebol ten neprístupný chalan, ktorý si nikoho nepripustí k telu a stavia si okolo seba múry a pritom ani nikto nevie dôvod. Ukázala nám niečo z Willovej minulosti a čitatelia zistili, prečo sa vlastne správal, ako sa správal. Oveľa viac sa mi páči jeho citlivejšia a priateľskejšia stránka. A dokonca vedel byť aj romantik. Jeho uštipačné poznámky boli však vždy najlepšie.

Cassandra nám dala rozuzlenia niektorých vecí, ale zároveň nejaké ďalšie doplietla. Ona nás proste vie úžasne prekvapiť, tým ako naplánuje minulosť a konanie postáv. Nepáči sa mi však ten ľúbostný trojuholník, pretože sa mi nepáči, ako to hrozne nakoniec vyriešila. Ja som bola z tej scény v salóne tak strašne frustrovaná, že som mala chuť tú knihu hodiť o zem.

"Ten chlapec je slabý ako mača," podotkol Henry. "Povie nám všetko, čo budeme potrebovať. A ak nie, mám prístroj..."
"Henry!" V Charlottinom hlase zaznelo znepokojenie. "Hádam si len nevyvíjal mučiaci prístroj!"
 

Vôbec sa mi nepáčili tie takmer posledné udalosti. Naopak tie posledné dopadli presne tak, ako som dúfala, i keď ja by som Benedictovi dopriala nejaký trest alebo ho rovno zavrieť do väzenia v Meste kostí. Podľa mňa to nemuseli tajiť. No to je jedno. Cassandrin príbeh je proste skvelý a táto séria sa stala jednou z mojich obľúbených. Obálky sú všetky úplne dokonalé a ja sa nemôžem prestať na ne pozerať. Musím povedať, že pri príbehu som sa znovu vôbec nenudila, dej mal skvelú postupnosť a skončila ešte zaujímavejšia. Keby nemám doma tretiu časť, tak si to asi skočím, lebo tým koncom to znovu Cassandra vyvrcholila. Knihe teda dávam znovu 5/5 vločiek a som zvedavá na záverečný diel.


10 komentárov:

  1. Vďaka, že si zmenila pozadie, už je to oveľa lepšie :D :D

    A k Mechanickému princovi... je to moja najobľúbenejšia kniha zo série. Jednotka sa len rozbieha a trojka ma zase naštvala, takže toto je taký zlatý stred :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak musím vyhovieť aby niekto ten blog čítal :D Nech to nepíšem len tak :D

      Ja teraz čítam trojku a tiež ma to dosť štve a to som zvedavá na ten koniec :D Takže som zvedavá :D

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. Mala by si :) skutočne skvelá séria :) :D

      Odstrániť
  3. Will je proste Will, všetky postavy sú skvelé, či už ťa majú za úlohu iritovať alebo si ich zamiluješ.:D Cassie je neskutočná autorka, táto séria sa jej podarila, hoci ten trojuholník... no... ale zase bolo by to bez neho ono? Máš vážne šťastie, že máš tú trojku.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak :D Nebolo by to ono, ale proste včera som mala dosť :D Veď vieš no :D

      Odstrániť
  4. Juuuu ^^ ty už si to prečítala :) ? Ja som nejak o pol piatej ráno dočítala HP7 :D a konečne sa idem pustiť do tohto... ale závidím že už máš trojku :D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som rýchla vieš :D Veď už teraz som v polke trojky :D pusti sa :D dúfam, že ťa to nebude frustrovať ako mňa :D

      Odstrániť
  5. už mám za sebou jednotku a teším sa na dvojku :) tie obálky sa im veľmi podarili, sú neskutočne krásne :) recenzia je skvelá, teším sa na recenziu tretej časti :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš sa na čo tešiť :D Obálky sú jednoducho úžasné a dokonale vyzerajú aj v poličke všetky spolu :D Ďakujem :) :D

      Odstrániť