nedeľa 6. júla 2014

Mechanická princezná


Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: Clockwork princess
Séria: Pekelné stroje
Diel: tretí
Počet strán: 476
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Slovart

Nad londýnskym Inštitútom sa zmráka. Mortmain pripravuje útok na Tieňolovcov: chce ich zničiť pomocou Pekelných strojov - armády neľútostných automatonov. Na dokončenie svojho plánu potrebuje už len jedno: Tessu Grayovú.
Tieňolovci sa snažia objaviť Mortmaina, skôr než vyšle armádu do útoku. Keď však Mortmain unesie Tessu, Jem a Will, ktorí si obaja robia nároky na jej srdce a lásku, sú ochotní urobiť čokoľvek na jej záchranu. Tessa si uvedomuje, že jediný, kto jej môže pomôcť, je ona sama.Ale dokáže sa jedno obyčajné dievča postaviť celej armáde Pekelných strojov?

"Podľa mňa nedokážeš bojovať, lebo máš na sebe svadobné šaty," odvetil. "V takých by nevedel bojovať ani Will."
"Možno nie," zapojil sa do rozhovoru Will, ktorý mal uši ako netopier. "Ale bola by zo mňa očarujúca nevesta."

Tessa mi prišla v tejto časti najsympatickejšia. Ukázala sa vo veľmi dobrom svetle. V tejto časti sa prejavila oveľa lepšie ako v predchádzajúcich. Ukázala, že je silnejšia, inteligentnejšia a statočnejšia, ako som si o nej doposiaľ myslela. Určite sa zaradila medzi moje najobľúbenejšie knižné hrdinky.
Jem aj po tretí krát ostáva zlatíčkom, ale bolo mi ho ľúto. Bol však znovu statočný a oddaný.
Will bol (znovu) absolútne úžasný. Jeho mi tiež bolo strašne strašne ľúto, ale ukázala, že sa dokáže preniesť cez všetko a pokračovať v tom, čo sľúbil. Znovu však mal úžasné poznámky, na ktorých som sa smiala.
Cecily mi prišla neskutočne veľmi sympatická. Ju som si strašne moc obľúbila hneď na začiatku, pretože ona je niečo ako je Isabelle v Nástrojoch smrteľníkov. Silná, úžasná, statočná, odvážna Tieňolovkyňa, ktorá má tvrdú tvár ale milujúce srdce.
Gabriel a Gideon boli fajn. Už aj Gabriel sa ukázala v tom lepšom svetle a začal rešpektovať obyvateľov Inštitútu a prestal konečne každým pohŕdať a chrániť svojho otecka akoby bol svätý. Gideon bol super a pekný romantik no. :D
Konzul mi naopak išiel tak nehorázne na nervy, že som si hlavu trieskala o stenu. Aký mal preboha dôvod robiť to, čo robil?! Len preto že ona bola žena, tak bola neschopná alebo čo. Fakt mi liezol na nervy a bola som rada, keď dostal, čo si zaslúžil.
Henry a Charlotte boli znovu úplne skvelí. Henryho mi na konci tiež bolo veľmi ľúto, pretože on je tiež úžasný. Charlotte však ukázala tú svoju milujúcu a chrániacu časť. Ukázala v sebe matku všetkých obyvateľov v Inštitúte. Aj Sophie bola samozrejme skvelá a som rada, že skončila tak, ako skončila.

"Naše srdcia potrebujú zrkadlo, Tessa. V očiach tých, ktorí nás ľúbia, vidíme svoje lepšie ja. Aj v krátkosti času sa skrýva jedinečná krása."

Nevedela som, čo od tejto knihy čakať. Tipovala som, že nám Cassandra všetko rozuzlí a zistíme, čo je Tessa zač, či niekto zomrie alebo s kým Tessa nakoniec skončí. Ale toto? Toto bolo oveľa viac. Nečakala som, že by ma mohlo niečo tak prekvapiť, ako udalosti v tejto knihe. Cassandrin príbeh vyvrcholil najlepšie, ako mohol práve v tejto časti. Páčili sa mi jej do detailu premyslené odhalenia, ktoré ešte viac niečo doplietli, ale na konci som predsa dostala, po čom som túžila. Konečne viem, ako Tessin príbeh skončí.

Dej tejto knihy plynul veľmi rýchlo a ani som sa nenazdala a bola som na konci. Príbeh je do detailu premyslený a ešte lepšie napísaný. Páči sa mi originalita postáv, všetky sú živé, farebné a majú premyslenú aj svoju minulosť. Pri čítaní som sa dokázala na knihu dokonale sústrediť a dokonale som sa vžila do príbehu a pripadalo mi to, akoby som tam naozaj bola a všetko prežívala.

Cassandra nám naservírovala príbeh plný napätia, lásky, dá sa povedať, že aj vojny, nečakaných zvratov a zároveň priniesla do sveta literatúry úplne nový neotrepaný originálny príbeh, ktorý zaujme nielen mladých, ale určite aj starších čitateľov. Je skutočne obdivuhodné ako dokonale dokázala vymyslieť svet Tieňolovcov pre túto aj druhú sériu tak, aby sa to na seba vôbec nepodobalo.

Musím povedať, že táto kniha mala v sebe aj veľmi smutné scény a okamihy a niektorých čitateľov určite rozplakala. Ja som mala raz tiež slzy na krajíčku. Ona proste vie písať. Vie písať tak pútavo a zároveň tak, aby čitateľa dohnala k slzám. Páčilo sa mi však, ako to dokáže úžasne precítiť a napísať. Ja by som to nikdy nedokázala.

Život je neistý a človek si chce zapamätať určité chvíle. Túži si ich naveky vložiť do pamäti, aby sa k tej spomienke mohol neskôr vracať ako k sušenej kvetine, ktorú môže znova a znova obdivovať.

Táto séria je absolútne skvelá či už príbehom alebo dizajnom. Vidno, že Cassie má talent a vydavatelia pri knihách strávili určite veľa času, aby dokázali vymyslieť a vytvoriť také úžasné obálky, ktoré úžasné zostávajú, aj keď odhodíte prebal. Cassandra napísala úžasný príbeh, ktorý si snáď každý obľúbi. Priniesla skutočne niečo úplne nové a možno aj preto je tak obľúbená. Má proste talent. Ja knihe nemôžem dať menej než 5/5 vločiek. Knihy vrelo odporúčam každému jednému čitateľovi a dúfam, že sa vám budú páčiť tak, ako mne.


13 komentárov:

  1. Vydarená recenzia a úplne súhlasím, že je to skvelá kniha a skvelá séria.:) Napriek epilógu, z ktorého nikdy neprestanem mať divný pocit.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :D ja som bola skôr frustrovaná :D

      Odstrániť
  2. O Willovi slyším jenom dobré :D Celou trilogii mám ve čtečce, tak jsem zvědavá ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Will je absolútne úžasný ! :D Teš sa, pretože he skvelá :D

      Odstrániť
  3. Ako Neliss napísala, vydarená recenzia ! :)
    A kniha vyzerá super, ako celá séria.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :D Nie len vyzerá, ale aj je úplne super :) :D

      Odstrániť
  4. super recenzia :) cassie je skvelá autorka či už ide o sériu Nástroje smrteľníkov alebo Pekelné stroje :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak :D ona je proste spisovateľka s veľkým S :D

      Odstrániť
  5. Dobrá recenzia :) Ja sa ešte len chystám na prvý diel, takže nie som veľmi v obraze čo sa týchto kníh týka :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím si, že sa ti to bude páčiť :D

      Odstrániť
  6. Netuším ako to prežijem :D. Dnes ráno som dočítala Mechanického princa a trojku nemám po ruke... Ide ma poraziť :D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej koniec Princa bol krutý :D Ja som bola rada, že som mala trojku :D inak by som to ani ja nevydržala :D

      Odstrániť
  7. Ty si mala na krajíčku iba slzy? :D Ja som vyrevala celý lavór! :D

    OdpovedaťOdstrániť