nedeľa, 8. júna 2014

Rezistencia


Autor: Veronica Roth
Originálny názov: Insurgent
Séria: Divergencia
Diel: druhý
Počet strán: 420
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: Slovart

Jedno rozhodnutie ťa môže zmeniť alebo zničiť. Každé rozhodnutie má však svoje dôsledky a po napätí, ktoré vzniklo medzi frakciami, sa Tris Priorová snaží zachrániť seba a tých, ktorých miluje. Zápasí s ničivými otázkami o smútku a odpustení, identite a oddanosti, politike a láske. Iniciačná ceremónia Neohrozenosti mala byť pre Tris dňom osláv a radosti, no skončila sa krvavými bojmi. V mysliach a dušiach frakcií sa rozhostil nepokoj, napätie každým dňom narastá. Tris stojí pred výzvou. Aby pomohla sebe a ostatným, musí naplno rozvinúť svoju divergenciu, aj keď nevie, čo všetko tým môže stratiť.  

Tris a Tobias ma iritovali tými ich nezmyselnými hádkami, ktoré neviedli k ničomu a podľa mňa to bola úplná blbosť, že tam Veronica zaradila také hádky. Tris mi však liezla na nervy veľmi často. Strašne ma hnevalo jej správanie. Začala byť veľmi obetavá a všade sa vrhala bezhlavo a bez rozmýšľania. A všetko riskovala bez zbrane. Zatiaľ čo v jednotke bol absolútne skvelá, tu už trochu začne liezť na nervy. Áno chápem, je obetavá, chce zachrániť ľudí, ktorých ľúbi, ale robiť takéto blbosti? Páčila sa mi jej statočnosť v sídle Informovanosti. To som si doslova užívala. Aj cez to všetko sa však určite zaradila medzi moje najobľúbenejšie knižné hrdinky.

Zasmejem sa neradostným, šialeným smiechom. Vychutnávam si jej zamračenú tvár a nenávistný pohľad. Bola ako stroj, chladná a bezcitná, riadila ju jedine logika. A ja som ju zlomila.

Caleb ma neuveriteľne veľmi sklamal. Ako mohol byť taký sviniar? Ako mohol takto klamať a dopustiť to, čo sa stalo. Keď som to čítala, tak som zostala pozerať s otvorenými ústami, že čo vlastne spravil. Teraz vlastne neviem, či ho nenávidím alebo má ešte stále moje sympatie. Uvidím, ako sa to vyvinie v ďalšej časti.
Christina má od začiatku moje sympatie, spolu s Uriahom, Lynn, Marlene a podobne. Veľmi ma hnevalo, keď boli ona a Tris od seba, pretože ja ich mám strašne rada ako najlepšie kamarátky. Peter neuveriteľne prekvapil, pretože to bolo veľmi riskantné a on to predsa urobila. Myslím, že mi je o trošku sympatickejší ako v jednotke. Naopak Tori ma na konci úplne nahnevala, pretože tak veľmi túžila po krvi a po zbytočnej pomste. Evelyn a bezprízorní ma tiež na konci nahnevali a som zvedavá čo s nimi bude.

Neviem čo si mám o tejto knihe myslieť. Na jednu stranu sa mi páčila a na druhú stranu mi prišla trochu suchá. Hovorím tie hádky tam boli úplnou zbytočnosťou, takže knižka mohla mať v pohode o pár strán menej, pretože tie hádky by tam ani nechýbali. Veronica však píše pútavo a vás bude ďalej zaujímať, ako sa Tris ku všetkému postaví, ako sa zachová a či vôbec prežije. A Veronica ma nahnevala smrťou zopár ľudí, takže môžem povedať, že je strašná, ako všetci autori. Určite sa v tom zabíjaní neuveriteľne vyžívajú.

Čo sa zase týka frakcií, tak Otvorenosť ma úplne nahnevala, Informovanosť úplne neznášam, kvôli ich vedeniu, Neohrozenosť je úplne v koncoch, v Harmónii však Johanna a podaktorí prekvapili a Sebazaprenie tu ani moc nefigurovalo. Jedine tam Marcus, ktorého moc nemusím. Bezprízorní sú však veľmi prefíkaní a myslí, že oni pokašlú ten systém a všetci ich budú nemať radi, ale budú ich musieť rešpektovať.

Kniha bola znovu plná akcie, priateľstva, viac lásky, ale aj hádok,klamstiev a ľudskej krutosti. A veľa zomierania. Oplatí sa však prečítať, aby ste vedeli, ako pokračuje Trisin príbeh. Nakoniec musím ešte povedať, že obálka tejto časti sa mi páči najviac zo všetkých, pretože je vážne krásna. V podstate sa mi však páčia všetky a hlavne to mesto dolu je absolútne úžasné. Táto knižka však nebola zlá. Vôbec nie. Myslím si však, že bola slabšia ako prvá časť, ktorá ma bavila viac. Táto kniha mala svoje mínusy, nemôžem však povedať, že bola zlá. Nepúšťala som sa do nej s veľkým očakávaním, pretože podľa recenzií som čakala, že bude slabšia. Aj tak jej však musím dať 4/5 vločiek. Zaslúžene.



4 komentáre:

  1. Čítala som iba prvý diel, ale dvojka ma prestala baviť niekde na začiatku. Možno ju raz dočítam. Ale film si určite pozriem, prvý diel bol super :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa dvojka bavila dosť :D Film chcem aj ja vidieť :D

      Odstrániť
  2. Ahoj, nominovala som ťa do Blogger Tagu! :)
    http://kniznemaniacky.blogspot.sk/2014/06/robertad-bloger-tag-1.html

    Inak veľmi pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť