sobota, 7. júna 2014

Mechanický anjel


Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: Clockwork angel
Séria: Pekelné stroje
Diel: prvý
Počet strán: 395
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Slovart

Tessa Grayová prichádza do viktoriánského Londýna hľadať svojho brata. Mesto je však temné a nebezpečné. Krehkú rovnováhu medzi ľuďmi a démonmi udržiava malá skupina Tieňolovcov. Dvaja z nich - James Carstairs a William Herondale - zachránia Tessu z pazúrov démonických bosoráčiek a ukryjú ju v londýnskom Inštitúte. Tam vysvitne, že Tessa nie je ani človek, ani démon...
Tieňosvetom sa šíria zvláštne správy o Magistrovi a jeho mechanickej armáde, pred ktorou niet úniku. A o ruku Tessy sa zrazu strhne bitka. 

Konečne som sa dokopala k prečítaniu tejto knižky. A poviem vám, som nadšená. Veľmi nadšená. Cassandra Clare nesklamala. Mesto kostí sa mi až tak nepáčilo, ale z tejto série (zatiaľ len knihy) som vážne očarená a nadšená. Príbeh odohrávajúci sa v Londýne má u mňa veľké plus. Ale príbeh, ktorý sa odohráva vo viktoriánskom Londýne, no to je absolútne skvelé. A tento príbeh je naozaj skvelý.


Tessa je hrdinka, ktorá nemusí sadnúť každému. Mne chvíľku išla na nervy kvôli tomu, ako fňukala u Temných sestier. Neskôr som si ju však obľúbila, ale chvíľkami mi liezla na nervy.  Na konci však preukázala veľkú odvahu a statočnosť a vtedy som ju začala obdivovať. Ukázala aká je silná, odvážna, statočná, obetavá a dokonca múdra a inteligentná. Niekedy mi však naopak prišla slabá.
Will Herondale je absolútne dokonale úžasný. Miestami je však väčší hajzel a občas mi liezol na nervy jeho správaním. Raz milučký, zlatučký, dobručký a potom zrazu chladný a bezcitný. Fakt ma to iritovalo. V Azyle sa mi však úplne páčil a prišiel mi ešte viac zlatý, ako je. Dokonalý chlap proste. :D Hlavne tie jeho hlášky a sebavedomie boli super. :D
James Carstairs je také zlatíčko. Naozaj si nezaslúžil to, čo sa mu stalo v minulosti, pretože on má takú milú a citlivú povahu. Páči sa mi jeho odhodlanie bojovať a ísť ďalej aj cez všetky tie prekážky. Obdivujem jeho silu a odhodlanosť.

"Niekedy sa náš život zmení tak rýchlo, že si to nestihneme uvedomiť ani v mysli, ani v srdci. Vtedy podľa mňa túžime vrátiť čas - vtedy vnímame najväčšiu bolesť."

Charlotte, Jessamine, Henry, Thomas, Sophie a Agatha boli tiež úplne super a podaktorí si nezaslúžili to, čo sa im stalo. Na Jessamine sa mi veľmi páčil jej prístup k Tieňosvetu a jej chladná povaha.
Nathaniel ma neuveriteľne nahneval a sklamal, pretože to, čo spravil je neodpustiteľné. Zo začiatku mi bol sympatický, ale keď sa ukázalo čo je zač, tak som ho začala nehorázne nenávidieť.
Mortmain bol ďalší sviniar do zbierky. Bol však neuveriteľne vynaliezavý a páčila sa mi jeho taktika pri vstupe do Inštitútu. Naozaj premyslená vec.

Cassandra stále zostáva vrahyňou, pretože zabíja hlava nehlava. Tento jej príbeh je však lepší, dokonalejší a prepracovanejší ako bolo Mesto kostí. Tam bol začiatok neuveriteľne nudný, zatiaľ čo v tejto knihe bola akcia už na začiatku. Tu boli aj postavy také živšie a zaujímavejšie a vryli sa mi do pamäti skôr. A bol tu aj sám skvelý Magnus Bane, ktorý je rovnako super, ako v Nástrojoch.

"Tieňolovci, pozor! Keď budete zabíjať druhých, sami zomriete. Váš anjel vás neochráni pred tým, čo nevytvoril ani Boh, ani diabol. Neochráni vás pred armádou, ktorá sa nezrodila ani v nebi, ani v pekle."

Od prvej strany knihy plynul dej veľmi rýchlo. Cassandra vie písať veľmi pútavo a číta sa to veľmi dobre a rýchlo. V tejto knihe som nenašla ani jedinú časť, kedy by som sa nudila. Celý dej bol fantastický, podala nám presnú informáciu o danej osobe alebo veci, pričom sa vôbec nemusela rozpisovať. Stačila je na to v pohode jedna veta a čitateľ si živo dokázal predstaviť danú scénu, postavy aj bitku a nemusela sa veľa zamýšľať. Ten príbeh plynul sám od seba pred očami. A tie prekvapenia pri konci ma dorazili. Ako to niekto môže presne naplánovať?! :D Ja by som to nedokázala.

Knihe nemám čo vytknúť, pretože je úžasná. Má úžasný prebal, pod prebalom vyzerá tiež dokonale a ten príbeh je zo všetkého najlepší. Vydavateľstvo Slovart si naozaj dáva na ich knihách záležať, či už z tej prekladateľskej stránky alebo grafickej.

Tento príbeh bol plný napätia, akcie, nečakaných zvratov a črtala sa tu aj nejaká tá láska. Všetky postavy v tejto knihe sú iné, niektoré majú veľmi zvláštne povahové črty a niektoré sú proste bezpodmienečne úžasné. Obdivujem Cassandrinu  fantáziu a predstavivosť, pretože nie každý vymyslí takýto dokonalý príbeh. Dokonca aj ten Londýn dokázala opísať dokonale, čiže ste presne vedeli, ako to na danom mieste v knižke vyzeralo. Viac nemám čo povedať. Jedine to, že knižku odporúčam všetkým, ktorí máte radi Cass, aj tým, ktorým sa nepáčila séria Nástroje smrteľníkov, pretože táto je určite oveľa lepšia a mali by ste jej dať šancu. Tým koncom ma však veľmi nahnevala a ja potrebujem druhú časť. A knižke dávam zaslúžených 5/5 vločiek.


4 komentáre:

  1. Odpovede
    1. Je to fakt úžasné, oplatí sa ti to prečítať :D

      Odstrániť
  2. knihu som akurát dneska dočítala a fakt bola úžasná :) recenzia je skvelá a pripájam sa k tomu, že kniha stojí za prečítanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja sa neuveriteľne teším na ďalšie dve časti :D Ďakujem :) :D

      Odstrániť