utorok, 27. mája 2014

Mojich 10 knižných (zlo)zvykov

Tento článok som najprv videla u Wanderer a hneď ma zaujal. Neskôr som videla, že ho spravila aj Zuzka, tak som si povedala, že raz taký článok spravím aj ja. A nuž teraz nadišla tá chvíľa, keďže na blogu už dlho nič nepribudlo. Tak dúfam, že vás aspoň tento článok poteší a bude sa vám páčiť.

1. Prvý môj zlozvyk je taký, že keď dostanem hocijakú novú knihu, tak si vždy (ale vážne úplne vždy) prečítam poslednú vetu knihy. Hrozne ma to štve, pretože sa viac-menej dozviem, či to má šťastný alebo smutný koniec a ako to skončí. Aj keď som sa ho už snažila zbaviť, akosi mi to zatiaľ nevyšlo.

2. Ďalšia vec je nechávanie prebalu na knihe, ktorú čítam. Mnoho knihomoľov si prebal skladá dolu aby sa nezničil. Ja ho tam však vždy nechám a potom sa mi zničí a môžem si trieskať hlavu, že prečo som to nedala dolu. Raz som brala na chatu Meno vetra s prebalom (ja inteligentná som ho napchala do už aj tak plného vaku) a nechcite vedieť ako dopadol. Vtedy som si povedala, že ich začnem dávať preč, ale akosi som sa k tomu stále nedopracovala. Možno preto, že sa mi nepáči, ako tá kniha vyzerá bez neho (česť výnimkám :D).

3. Určite ste už počuli o takzvanom čuchaní strán no nových aj starých knihách. Ani ja nie som výnimkou. To tiež vždy, keď mám novú knihu, tak ju začnem čuchať a užívať si tu vôňu. Aj takí musia byť no. :D

4. Tiež patrím k tým knihomoľom, ktorí zbierajú záložky. Ja ich však zbieram na princípe, že každá úplne iná. Keď mám dve a viac rovnakých, tak ich proste niekomu darujem, alebo nechám na neskôr do súťaže. Toto však nie je môj zlozvyk. To je metóda, že ku každej knihe iná záložka. Fakt nechápem, prečo si vždy mením záložku. Vyberám ich podľa toho aká sa mi k danej knihe hodí. Napríklad všetky časti Percyho Jacksona aj Bohov Olympu som čítala s jedinou záložkou z Fragmentu, kde je presne táto séria. Na vine sú hviezdy som zase čítala so záložkou s Ikaru presne s tou knihou od Greena. Asi mi je ľúto mať jednu tak dlho až kým sa rozpadne. :D

5. Hocikedy, keď si idem po jedlo alebo na wc alebo proste niekam, tak sa mnohokrát postavím ku mojej knižnici a len tak si ju obzerám, vyberám knihy a "obchytkávam" ich. Môj brat má na to strašné nervy, keď sa mu postavím pred telku. :D Je to divné. :D

6. Tento zlozvyk nenávidím asi najviac zo všetkých. Proste čítam a zrazu ma chytí hlad alebo chuť na niečo sladké. Pekne si to vezmem a idem ďalej čítať. Jedenie pri čítaní je najhoršia vec a nikdy nezačínajte. :D Tohto sa už vôbec neviem zbaviť. Potom tie knižky majú proste nejaké čokoladové fľaky a podobne. Keby vidíte môjho Harryho Pottera 6, no tak to vás rovno odvezú. :D

7. Keď čítam a vidím text napísaný napríklad kurzívou, tak ho prečítam skôr, ako by som sa k nemu dostala postupne. To je tiež dosť riskantné, pretože aj to môže prezradiť viac. :D

8. Nosím knihy úplne všade. A to vážne doslova všade. Aj na záchod s ňou idem. Knihu si neberiem jedine vtedy, keď idem von s kamarátmi. To by som nestíhala čítať. Niekedy je to nanič, pretože ju môžem zničiť. Alebo ma proste bolí chrbát, keď beriem do školy takú ťažkú bichľu a k tomu ešte školské učebnice (čítanka na literatúru je najhoršia :D zaberá veľa miesta a potom je to aj ťažké). Aj ak ideme na návštevu, oslavu, tak si proste zoberiem knihu. Pre istotu.

9. Som lenivá čítať poďakovania. Myslím to smrteľne vážne. Mne sa proste čítať vôbec nechcú, aj keď by ma niekedy zaujímalo, čo tam autori píšu. Poďakovanie som si prečítala vážne len na pár knihách, ktoré sa mi vážne veľmi páčili. Proste poďakovanie preskočím a idem ďalej.

10. Posledný môj zlozvyk je hranie sa so záložkou počas čítania. Vždy mám knihu niekde položenú alebo ju držím v ruke, tak v tej druhej mám proste záložku a hrám sa s ňou. Som príliš hyperaktívna na to, aby som len čítala a sedela.

10 komentárov:

  1. Kedysi som tiež prispôsobovala knihám záložky, ale teraz sa mi už akosi nechce. Väčšinou všetko čítam s jednou. Výnimky sú vtedy, ak mám záložky patriace ku knihe. Trebárs som teraz čítala Polozlého, mala som k nemu záložku, tak som ho čítala s ním :D
    A so siedmym bodom súhlasím, keď sa nejaký riadok odlišuje, tak ho väčšinou tiež prečítam hneď :D
    No a s ôsmym sa úplne stotožňujem. Nebola by som schopná ísť do školy bez knihy. Môj najväčší zlozvyk je však ten, že vždy, keď niečo začnem čítať, tak sa pozriem, koľko to má strán a potom priebežne, že koľko mi ešte toho ostáva :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tými stranam to aj ja robím, ale fakt veľmi málo :D

      Odstrániť
  2. Ja používam jednu záložku, kým sa nerozpadne :D A neviem, ale tebe ten prebal na knihe nevadí? Mne strašne prekáža, keď je pri čítaní na knihe, nechápem, ako to tebe nemôže vadiť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neviem, ako to je možné, ale vôbec :D Ja s ním dokážem v pohode čítať :D

      Odstrániť
  3. PRVÝ bod robím aj ja.. je to neskutočne blbý zlozvyk, lebo to všetko prezradí :D
    9. a 10. bod si u mňa podobné. Poďakovania som prečítala asi len v dvoch knihách, lebo inak ma to čítať nebaví, väčšinou sú v nich len samé mená a názvy vydavateľstiev, nič svetaborné :) a čo sa týka záložiek, tak s tými sa furt hrám, proste musím zamestnať druhú ruku, ak v jednej držím knihu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno :D Nedokážem mať ruku len tak položenú alebo čo :D

      Odstrániť
  4. Záložky miluju. Ke knihám jako správný magor do knih čichám taky, a přebaly rovněž nesundavám. Je to ale zlý, jakmile se jen trochu natrhne, mám tendence skákat z okna :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď sa natrhne, tak tiež by som vyskočila z okna :D ale stále ho proste nedám dole :D

      Odstrániť
  5. Super článek a u sedmičky jsem se i viděla. :-D Hrozná neřest. :-D

    OdpovedaťOdstrániť