streda 14. mája 2014

Londýn 2014 alebo Konečne sa mi splnil sen

Po týždňovom výlete som sa vrátila domov a bola som absolútne nadšená a určite by som sa vrátila naspäť, ak by som mohla. Zo školy sme mali možnosť navštíviť Paríž, Londýn a Amsterdam. Ja som tam, samozrejme, išla hlavne kvôli tomu Londýnu.

V nedeľu 4.5. 2014 o 15:00 som čakala na autobusovej zastávke na náš autobus, ktorým sa mala začať naša týždňová cesta. Samozrejme už som sa nemohla dočkať, kedy do neho sadnem a začnem si plniť sen. Asi o 15:15 som sa ho konečne dočkala a mohla som sa pohodlne usadiť a už len čakať. Prvú prestávku sme mali v Česku, myslím, že niekde pri Brne. Tam sme sa začali tak trochu spoznávať a obzerať, kto všetko vlastne cestuje s nami. Celkom nás bolo asi 46 študentov a 3 naše profesorky. Nakoniec sme znovu sadli do autobusu a cestovali smerom na Nemecko až do Francúzska. Kúsok pred Parížom sme mali prestávku na umytie a prezlečenie sa, aby sme nešli do mesta ako zombie. :D Poviem vám, že spanie v autobuse je hrôza. :D

Po asi hodine sme sa konečne dostali do Paríža, kde sme navštívili Notre Dame alebo Chrám Matky Božej. Mali sme čas odfotiť si ho z každej strany. Neskôr sme sa znovu všetci stretli a vybrali sa do Pantheonu. Dovnútra išli len tí, ktorí chceli, takže ja som zostala so spolužiačkami vonku a radšej sme jedli. :D Ostatní sa vrátili a my sme sa vybrali do Luxemburských záhrad, kde bolo naozaj krásne. Ako sme si všimli, tak Francúzi ich berú ako park a normálne tam oddychujú na nejakých stoličkách a pod. Nakoniec sme pri Louvre dostali rozchod a mali sme sa stretnúť až večer pri Eiffelovke. My sme pobehali mesto, kúpili domov suveníry, najedli sme sa a potom hurá vybrali sme sa k Eiffelovke.

Eiffelovka bola naozaj veľmi pekná a samozrejme sme mali možnosť pozrieť sa z hora na celý Paríž. Tak teda sme si s kamarátom odstáli tú naozaj veľmi dlhú radu a nakoniec sme si konečne kúpili lístky. Hore sme sa vyviezli výťahom a naskytol sa nám naozaj úžasný výhľad. Všetko sme si pofotili a po takých 20 minútach sme sa vybrali dolu, kde sme sa už mali stretnúť s ostatnými. Nakoniec sme išli k Víťaznému oblúku, kde nás mal vyzdvihnúť autobus. K oblúku sme už všetci kráčali úplne unavení. Už som si vôbec necítila ani nohy a tešila som sa, kedy si konečne sadnem do autobusu. Pri oblúku sme sa niekam usadili a do 21:00 sme čakali na autobus. Keď sme sa konečne dočkali, všetci sme nastúpili a vybrali sme sa nalodiť na trajekt. Samozrejme ešte predtým sme asi o 1:00 v noci museli prejsť colnicou. To teda bol budíček, no nakoniec sme sa konečne nalodili na trajekt a cestovali do môjho vysnívaného Anglicka.

V utorok ráno sme konečne boli v Anglicku, kde sme sa tiež na benzínku išli upraviť a vybrali sme sa najprv Greenwich parku, kde sme mali možnosť vidieť označenie, kadiaľ prechádza rovník. :D Celkovo bol ten park veľmi pekný. Neskôr sme si išli pozrieť Tower of London, ktorý bol tiež veľmi pekný. Naozaj majú v Londýne fascinujúce stavby. Tam sme tiež dostali rozchod a my sme sa vybrali na Tower Bridge.

Na Tower Bridge sme sa pofotili a potom sme len  behali po jeho okolí. Nakoniec sme našli Starbucks, kde sme si samozrejme museli niečo objednať. Poobede sme sa stretli so skupinou a profesorky nám išli ukázať Monument, ktorý bol tiež veľmi pekný, ale hore som sa pozrieť nebola. Znovu sme počkali na tých, ktorí si boli pozrieť Londýn zhora a konečne sme sa vybrali na London Eye, kde som sa tešila. Zase sme si počkali, pretože profesorky išli kupovať lístky a nakoniec sme sa previezli a videli aj ostatní Londýn z výšky. Na ten London Eye by som však znovu nešla. :D

Večer sme sa vybrali na stanicu metra a metrom sme sa dostali do ubytovne, kde sme sa všetci neuveriteľne tešili na sprchu a postele. Izbičky boli dosť malé a naozaj tam bola len sprcha, posteľ, záchod a televízor. :D So spolužiačkami sme sa len osprchovali a hneď sme zaľahli, pretože dvojdňové behanie s minimom spánku je naozaj unavujúce. Ráno sme sa dotrepali na raňajky, kde sme mali na výber, no ja som však každé ráno jedla sendvič s nutelou, pretože tie malé nutelky boli skvelé a mohli sme si ich brať koľko sme chceli, tak sme si proste brali aj na celý deň a dve som priniesla aj domov. :D

V stredu nás profesorky zobrali na Camden High Street, kde bolo veľmi veľa obchodíkov so suvenírmi. Hneď tam som minula niekoľko libier na suvenír pre každého člena domácnosti a pre starých rodičov. :D Naozaj ste tam našli obchody každého typu a ja som konečne narazila na prvé kníhkupectvo, do ktorého som dotiahla spolužiačky. Na Camdene bolo len také menšie, ale i tak som si kúpila jednu knihu. Potom nás vzali do Hyde parku, ktorý bol tiež veľmi pekný a nakoniec sme sa konečne dostali na každým očakávanú Oxford Street. Samozrejme, každý z nás túžil navštíviť Primark a vlastne nikde inde sme ani neboli. :D A kvôli spolužiačkam som nestihla úžasne veľké kníhkupectvo Waterstones.

Vo štvrtok nám počasie trochu neprialo. Nastalo to typické londýnske počasie, čiže sme mali daždivý deň. Aj tak nám však profesorky ukázali Buckinghamský palác a tiež celý House of Parliament, na ktorý som sa tešila kvôli Big Benu. Neskôr sme znovu dostali rozchod a donútila som spolužiačky a spolužiaka ako prvé navštíviť vysnívané kníhkupectvo, na ktoré čakám od začiatku. V ňom som kúpila (len) 4 knihy a z toho len 2 pre mňa. Všetkým sa nám však veľmi ťažko odchádzalo (tým myslím asi len seba :D). Po úspešnom odchode z kníhkupectva sme sa zase vybrali do Primarku, kde si spolužiačky pokúpili ďalšie oblečenie a nakoniec sme skončili v Starbuckse. Podvečer sme sa vybrali na zraz (to bola dosť krutá cesta, keďže sme zablúdili a zablúdiť v takom meste, no to je dosť nanič :D nakoniec nám však nejaká teta povedala kadiaľ sa dostaneme na Trafalgar Square). Trafalgar Square bolo tiež veľmi krásne, ale všetci sme už boli úplne unavení, tak sme sa nemohli dočkať autobusu.

Piatok bol posledný deň, ktorý sme strávili v Londýne a nám sa vôbec nechcelo odchádzať. Už od rána sme všetci pobehovali z hotelu do autobusu a naopak, pretože podaktorí mali veľmi veľa vecí, keďže sme dva dni mali šancu nakupovať. Ráno sme naložili všetku batožinu, zviezli sa metrom znovu na Trafalgar Square a dostali celodenný rozchod. Hneď na začiatku sme objavili ďalšie kníhkupectvo, ktoré som nemohla nechať len tak bez povšimnutia. Síce som už bola úplne bez peňazí (ostali mi možno 3 libry), ale i tak som objavila knihu, ktorú som mohla kúpiť. Kniha sa 1 libru sa len tak nevidí. Nakoniec sme ju teda so spolužiačkou kúpili. Nakoniec sme v tom kníhkupectve strávili možno pol hodinu. Neskôr sme znovu navštívili Primark, kde spolužiačka minula svoje posledné peniaze. Potom sme celý piatok presedeli v parku a jedli. Večer sme sa vybrali na Trafalgar Square, kde už väčšina skupiny unavene sedela. Chalani sa tam skamarátili s nejakým angličanom, ktorý mal so sebou obrovský reproduktor, takže na celé námestie hrala naša slovenská hokejová hymna. Nakoniec sme sa znovu dočkali autobusu a vybrali sa na ďalší trajekt, ktorým sme sa dostali do Holandska.

V Amsterdame nám však tiež počasie neprialo, takže sme si všetci okamžite sadli do McDonaldu a čakali na profesorky. Tie nás potom zobrali do nejakého múzea obrazov a do Heineken múzea. V tom múzeu obrazov sme si so spolužiačkou sadli do vstupnej haly a presedeli sme tam 2 a pol hodiny, kým sme mali ďalší zraz. Nakoniec sme sa niektorí vybrali do Madame Tussaud múzeum a ostatní dostali rozchod na trhoch. Po prehliadke voskových figurín sme s babami hladovali a blízko bolo KFC tak si to viete predstaviť. Spokojné s plnými žalúdkami sme našli Starbucks (ktorý vyzeral naozaj hrozne, tie v Anglicku sú útulné a toto mi skôr pripadalo ako krčma :D) a nakoniec sme prišli na námestie, odkiaľ sme prešli k autobusu a potom konečne hurá domov.

Poslednú zástavku sme mali v Trenčíne, kde sa už každý z nás nemohol dočkať poriadnej sprchy, normálneho jedla a vlastne postele. Do Ráztočna som sa dostala okolo tej 14:00 až 14:30 a keď som prišla domov, tak môj absolútne prvý cieľ bola chladnička. Naši po mne pozerali akoby som celý týždeň nič nejedla, ale tak žiť na jedle z fast-foodov, sáčkových polievkach a bistre nie je nič moc. Hneď po jedle nasledovala sprcha a nakoniec som konečne vybalila ten kufor a mohla obzerať krásu kníh, ktoré som si kúpila. A samozrejme aj ostatné suveníry.



Mamina k nám pozvala starých rodičov a ja som pekne všetkým rozdala suveníry a boli spokojní. Mamine som na chladničku kúpila magnetky do zbierky a čaj, ktorého tá nádobka sa mi veľmi páči a už viem, kam začnem odkladať záložky. Ocinovi som doniesla pohárik s Amsterdamu, ktorý som akosi zabudla odfotiť. Sebe, pretože sa mám rada, som kúpila šialku (z ktorej aj tak budem piť, len keď budem chorá :D), bratovi som doniesla tri tričká, starkej som tiež kúpila magnetky a čaj, ibaže ten mal nádobku Big Benu a starkému som kúpila tiež pohárik a otvárač na pivo.

Nakoniec sa mi výlet veľmi páčil a naše profesorky to naozaj výborne zorganizovali. Spoznala som niekoľkých ďalších ľudí od nás zo školy a videla tri veľké mestá, ale hlavne môj vysnívaný Londýn. Ja len dúfam, že budem mať šancu ísť aj nabudúce. A ak dostanete šancu aj vy a rodičia vám výlet zaplatia, tak neváhajte a určite sa tam choďte pozrieť. Naozaj to neľutujem. :D Netešte sa však na cestu ak pôjdete autobusom. :D

6 komentárov:

  1. Teda pekný článok :) Londýn je božský ! takéto výlety sú skvelé !
    Je super, že si si to tam užila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ty se ale máš... :-) Do Londýna i Paříže bych také hned jela... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možno zo školy pôjdeš :) Možno dostaneš takú možnosť :) :D

      Odstrániť
  3. Na predlhé cesty autobusom som zvyknutá :) Ľutujem že som počas školy nevyužila viac takýchto výletov :) Vidno že si sa tam mala skvele! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja zas predlhé cesty zo srdca neznášam :D Ja sa snažím ísť na všetky takéto výlety, ale niekedy to proste nie je možné :D

      Odstrániť