štvrtok, 29. mája 2014

Divergencia



Autor: Veronica Roth
Originálny názov: Divergent
Séria: Divergencia
Diel: prvý
Počet strán: 389
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: Slovart

Beatrice Priorová žije v spoločnosti rozdelenej na päť frakcií. Na rozhodovacej ceremónii si všetci šestnásťroční vyberajú frakciu, ktorej zasvätia zvyšok života. Beatrice má len dve možnosti: zostať so svojou rodinou, alebo ju navždy opustiť, aby mohla byť sama sebou. Rozhodnutím napokon prekvapí všetkých vrátane seba. Zmení si meno na Tris a usiluje sa obstáť v tvrdej konkurencii, aby si vybojovala miesto v novom živote. Hľadá skutočných priateľov a zamotáva sa do vzťahu s chvíľami neodolateľným, inokedy neznesiteľným chlapcom. Keď Tris objaví sprisahanie, ktoré jej môže zničiť jej navonok dokonalú spoločnosť, záhadná schopnosť jej buď pomôže zachrániť ľudí, ktorých miluje, alebo...

Divergencia. Takmer všade ospevovaná Divergencia. Dystopická séria, ktorá je vraj trhák. Je to však naozaj tak? Ako ďalšia osoba môžem potvrdiť že áno. Divergencia je naozaj tak skvelá, ako všetci hovoria a ja nechápem, prečo som sa jej doteraz tak vyhýbala. No nič, mala by som dávať viac na rady mojej kamarátky a čítať hlavne knihy, ktoré mi odporučí. Ale tak nebojte sa, ja by som sa k tomu raz dostala. V knihe sme našli ďalší zaujímavý svet, kde sa samozrejme stretávame aj s úplne novými postavami, ktoré si obľúbite.

Tris som si ako hrdinku okamžite obľúbila. Odvážna, múdra a hlavne sa mi páčilo, keď bola drsná a hnusná k ľuďom. Občas však mávala aj také chvíľky, kde premýšľala predtým, ako niečo urobila, že čo by na to povedali jej rodičia. Páčilo sa mi však, ako sa naučila zadržiavať slzy a neukázať svoju slabosť. Za to má u mňa veľký obdiv. Nechápem, ako sa mohla za takú malú chvíľku zmeniť z takého dievčatka, na takú bezcitnú a silnú ženu. A ešte sa mi páčili aj jej tetovania, teda hlavne tie havrany.

Rada by som povedala, že ma to mrzí.
Ale klamala by som.

Christinu a Willa som si tiež obľúbila, pretože sa po dlhšom čase ukázalo, že oni sú skutoční kamaráti Tris. A Will bol taký miláčik. :D Je mi ľúto, že sa mu stalo, to, čo sa mu stalo. Al mi bol jediný z Trisiných kamarátov nesympatický. Vôbec sa mi nepáčilo, že je taká citlivka a nakoniec sa ukázalo, čo je vlastne zač. Peter, Drew a Molly mi liezli na nervy už od začiatku. Oni boli takí hnusní, takí krutí, pomstychtiví a závistliví, že som nevedela čo od nich čakať. Ja byť Tris, tak Petra zastrelím, keď mám príležitosť. Eric mi išiel hrozne na nervy. Už len preto, ako vyzeral mi bol nesympatický a dorazil to tým správaním. Caleb sa mi zapáčil hneď na začiatku, neskôr ma však strašne nasral (vtedy v Informovanosti), ale na konci som si ho zase obľúbila. Mohli ísť do rovnakej frakcie spolu s Tris. To by bolo fajn. Štyri mal strašne zvláštnu povahu. Vôbec sa mi nepáčilo jeho správanie na začiatku, keď bol hnusný, ale potom, keď sme mali šancu vidieť jeho povahu z lepšej stránky tak som ho mala rada.

Čo sa týka frakcí, tak Sebazaprenie sa mi vôbec nepáčilo, kvôli tým vlastnostiam, takže keby je na mne, tak tam určite nejdem. Informovanosť by mohla byť fajn, keby tam nie sú takí, ako Jeanine. Harmónia sa v knihe moc neobjavovala, teda skôr ľudia z nej, takže neviem posúdiť ako tam žijú a tak, ale podľa toho názvu, no neviem neviem. Otvorenosť mi prišla už taká lepšia, pretože ľudia tam sú k sebe proste úprimní a presne vedia, kedy ten druhý klame, takže niečo ako falošní tam asi nebudú. Najviac sa mi však páčilo Neohrozenie, kde je veľa adrenalínu a ľudia potrebujú odvahu. Ja by som určite išla tam. Samozrejme, bolo to hrozné, ako sa k ním správali, ale znovu je to celé o ľuďoch ako Jeanine a Eric, ale keby zmenili vedenia, tak je z toho vážne úžasná frakcia. Ja by som určite rozmýšľala nad Otvorenosťou alebo Neohrozenosťou.

Príbeh Veronicy Roth je skvelý. Absolútne dokonalý. Veronica píše veľmi pútavo a jednotlivé kapitoly končí takzvanými cliffhangermi na konci kapitol, takže vážne sa od toho ani poriadne nedalo odtrhnúť a keď aj, tak som musela rozmýšľať, čo sa asi stane ďalej. Naozaj krásny príbeh z budúcnosti. Už od začiatku nechýbala žiadna akcia a to knihe pridalo u mňa veľké plus. Veľmi sa mi páčila odvaha tých všetkých šestnásťročných, že sa dajú na také kúsky, ako skúšali. Nepáčila sa mi však odsudzovačnosť niektorých, ktorí niekoho odsudzujú len preto, že napríklad prišiel z neobľúbenej frakcie.

Pri čítaní si ani neuvedomíte, ako rýchlo vám tých skoro 400 strán ubehne. Neviem čo ďalej písať, pretože naozaj nemám tomuto príbehu čo vytknúť. Tu sa mi dokonca páčili aj tie romantické chvíľky medzi Tris a Tobiasom. Naozaj toto je kniha, kde uznávam dokonca aj tú trochu lásky, pretože Veronica to tam zakomponovala do dosť krutého prístupu vedenia. Niečo ako zakázaná láska. :D Síce nebola dlho zakázaná, ale aspoň chvíľu bola a mne sa fakt tie chvíľky medzi nimi dvoma veľmi páčili.

Nakoniec môžem skonštatovať, že táto kniha ma úprimne prekvapila svojím príbehom aj námetom. Iste, bola na mojom wishliste, ale akosi ma to k nej moc neťahalo. Takže týmto sa chcem aj poďakovať Simonke, že ma s ňou potešila ako darčekom k narodeninám a ja som sa k nej dostala. Musím však povedať, že som nečakala, že aj Veronica je vrahyňa! :D Takže sa teším na ďalšie dva diely, ktoré mi už čoskoro prídu a dúfam, že nesklamú. Aj keď takmer všetci hovoria, že najlepšia zo všetkých je práve Divergencia, takže som zvedavá. A zároveň aj tejto knihe dávam 5/5 vločiek.


3 komentáre:

  1. Na Divergenci se chystám, tak doufám že nezklame :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa nesklamala :D podľa mňa sa ti to oplatí prečítať :D

      Odstrániť
  2. Na tuto sérii se chystám o prádzninách a moc se těším. :)

    OdpovedaťOdstrániť