štvrtok 1. mája 2014

Bohovia Olympu: Neptúnov syn


Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Heroes of Olympus: The Son of Neptune
Séria: Bohovia Olympu
Diel: druhý
Počet strán: 480
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: Fragment

Nezvestný Percy Jackson sa vracia! Stratil však pamäť a nevie, kto je, odkiaľ prichádza a aké je jeho poslanie. Z hlbokého spánku sa zobudil u vlčice Lupy, ktorá ho poslala do Tábora Jupiter, rímskej obdoby Tábora polokrvných. Všetci ho tu považujú za syna boha Neptúna, rímskeho boha morí. Spoločne s ďalšími členmi tábora, Frankom a Hazel, odchádza na Aljašku, aby naplnil dávne proroctvo. Podarí sa im tam oslobodiť boha smrti Thanata, ktorého uväznil obor? Aké ďalšie nebezpečenstvá čakajú Percyho, ktorému sa počas cesty začína vracať pamäť? 

Čo si budeme klamať. Tábor polokrvných je úžasný, ale je tu aj Tábor Jupiter, ktorý je tiež fajn, ale nie tak ako Tábor polokrvných. Rímska mytológia nebola zlá, ale oveľa viac sa mi páči tá grécka. Dokonca aj Bohov Olympu mám radšej v ich gréckych podobách, ako v tých rímskych. Akosi som si trochu nevedela zvyknúť na ich rímske mená. Dosť dlho mi trvalo, kým som sa v tom ako tak začala orientovať. Pekná zmena no. Spoznali sme aj ďalších nových hrdinov a znovu sa tu objavila Percy.
Hazel mi bola sympatická úplne od začiatku, pretože sa k Percymu nesprávala odsudzovačne, ale hneď ho začala chrániť a chcela mu pomôcť začleniť sa do tábora. Naozaj sa mi to na nej páčilo, pretože veľmi veľa hrdinov a hrdiniek by Percyho buď okamžite chceli zabiť, ale by si z neho začali uťahovať a urážať ho. Veľmi ma zaujímal Hazelin príbeh a jej tajomstvá o sebe aj o matke a vlastne o všetkom. Na výprave som si ju obľúbila ešte viac. Bola tam najmladšia, zároveň najmúdrejšia a najzodpovednejšia a absolútne odvážna na jej vek. Naozaj sa mi veľmi pozdáva a dúfam, že nespraví nejakú blbosť. A dosť by ma zaujímala situácia, keď sa stretnú Annabeth, Piper a Hazel. :D

Frank bol tiež veľmi sympatický, ale chvíľu mi trvalo, kým som si ho obľúbila. Na začiatku mi proste vôbec nesadol, ale ako plynul dej, tak som ho mala stále radšej. Tiež ma zaujímali jeho tajomstvá, schopnosti a celý jeho život. Síce som ho neodhadovala, ako syna toho boha. Myslela som si, že to bude taký Héfaistos, aj keď ten oheň a to drievko. Ale nemyslela som si, že to bude ten boh. V poslednej bitke sa však aj Frank ukázal veľmi statočne.

Dal si dolu prilbicu a odhalil detskú tvár, ktorá sa akosi nehodila k jeho vojenskému zostrihu ani k mohutnej urastenej postave. Vyzeral ako batoľa vykŕmené steroidmi, ktoré sa dalo k námornej pechote. 

Úžasný Percy Jackson bol ako vždy úžasný, statočný, silný a znovu úžasný a geniálne inteligentný. Bolo mi ho však ľúto, keď prišiel do úplne nového tábora a vôbec nič o sebe nevedel. Teda takmer nič. Veľmi sa mi však páčilo to, že aj keď nič nevedel, predsa len išiel na výpravu aby pomohol Táboru Jupiter. Naozaj je asi najšlachetnejší hrdina.

Reyna mi bola tiež veľmi sympatická, ale tiež mohla ísť na výpravu, pretože určite je skvelá bojovníčka. Snáď v ďalších častiach dostane viac priestoru. Naopak Oktavián mi išiel nehorázne na nervy, pretože mal nejaké predsudky voči Percymu alebo čo. :D Mal však veľmi zvláštne "veštecké" metódy. Páčilo sa mi, že sa tu objavil aj Nico di Angelo, pretože jeho som si v poslednej časti Percyho veľmi obľúbila a proste je skvelý.

Rick vie spraviť svojské postavy a každá z nich ma úplne iný, svoj vlastný príbeh. Naozaj sa ani jedna nepodobá tej druhej, ak to Rick nechce. Fakt skvelá fantázia.
Dej plynul rýchlo a bol (znovu) výborne premyslený. Kniha sa čítala tiež veľmi rýchlo a znovu bolo skvelé, že je písaná z pohľadu nie jedného, ale až troch hrdinov. Znovu čitateľ vedel viac názorov na jednu situáciu a to sa mi veľmi páči. Škoda však, že sa už pomaly zabudlo na Luka. Bolo by super, keby bol aj v tejto sérii, ale tentokrát by bojoval na strane hrdinov a nie oblúd a Gai. Táto kniha bola dosť akčná, vlastne oveľa akčnejšia, ako prvá časť, takže sa mi aj viac páčila, aj keď tá rímska mytológia je zvláštna. :D

Rickove knihy sa naozaj oplatia prečítať každému. Tento príbeh zaujme čitateľov všetkých vekových kategórii, takže určite po nich siahnite. V každej jeho knihe sa skrýva krásny príbeh plný odvahy, šlachetnosti, obetavosti, priateľstva a dokonca aj lásky a akcie bezpochyby. Rick vie príbeh dokonale vykresliť do detailov, pričom príbehy čitateľov nikdy nebudú nudiť.

Percy sa usmial. Vedel, že v hre je všetko. Vedel, že sa tento deň môže strašne pokaziť. No vedel aj to, že na lodi je Annabeth. 

Obálky tejto série sa mi tiež veľmi páčia a táto úplne presne vystihuje túto knihu. Irituje ma tam však tá červená "nálepka" Young Adults. Naozaj by sa mohlo vydavateľstvo nad tým zamyslieť a prestať to tam dávať, pretože to tie obálky len kazí (môj názor). Som však rada, že Fragment u nás vydáva takéto úžasné knižky.

Nakoniec musím len povedať, že tieto knihy sa neuveriteľne podarili a ja som veľmi, ale veľmi zvedavá, ako skončí celý príbeh, pretože už len názov poslednej časti je trochu desivý a neviem, čo si mám myslieť. Nakoniec tejto knihe dávam zaslúžených 5/5 vločiek. Koniec tejto knihy bol však dosť hnusný, vzhľadom na to, že ďalšia časť, Znamenie Atény, výjde až v septembri a ja sa dovtedy môžem aj zblázniť. Potrebujem ju teraz hneď a rovno aj štvrtú časť, pretože vraj trojka končí poriadnym cliffhangerom. A ja sa teraz idem pustiť do re-readingu Mariotových dedičov.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára