sobota, 17. mája 2014

ADD YOURS: Knižná edícia (MÁJ)

Ďalšia časť tejto "reťazovky" od Judit je na svete. Každý mesiac zverejní niekoľko otázok a my, iní blogeri, na ne budeme odpovedať. 

Autor, pri ktorého cliffhangeroch si idem vytrhať vlasy. 
Pri takej Richelle Mead určite. Prvé dve knihy skončili tak, že sa to dalo prežiť, ale tie ostatné...no keby som ich nečítala hneď po sebe a mala by som čakať po jednom na slovenské vydania, tak by som to asi neprežila a bola by som plešatá. Do tejto kategórie mi však sedí aj Rick Riordan, pretože tiež keby Percyho nemám doma hneď všetky knihy, tak tiež som netrpezlivá. O Bohoch Olympu ani nehovorím. Neptúnov syn skončil tak, že chcem okamžite ďalšiu časť. Hlavne, ako som počula, tak Znamenie Atény má veľký cliffhanger a kým u nás vydajú štvrtú časť, tak sa zbláznim.

Autor, ktorý by mal vydávať knihy častejšie. 
Do tejto kategórie mám tiež až dvoch kandidátov. Určite by to mala byť Ruta Sepetysová, pretože jej kniha Medzi odtieňmi sivej bol absolútne úžasná a ja sa veľmi teším, keď u nás výjde jej ďalšia kniha. Ak teda výjde. V Česku ju myslím už majú, ale neviem to povedať isto. Ďalší, kto by mal vydať nejakú ďalšiu knihu, je slovenská autorka Marja Holecyová. Rada by som si od nej rada prečítala aj niečo iné.

Kniha, ktorú každý vychvaľuje a ja vôbec nechápem prečo. 
Tu som sa nemusela veľmi zamýšľať, aby som vedela čo sem dám. Kniha Na vine sú hviezdy. Túto knihu každý chválil, tak som si ju nakoniec kúpila, ale nechápem, čo sa im na nej až tak veľmi páči. Tá kniha nie je zlá, ale nie je ani taký bestseller ako o nej všetci hovoria. Neviem, čo všetci chvália na knihe, v ktorej sa nepriamo píše, aký je život ťažký. Mne tá téma prišla trochu hrozná, pretože keď niekto chce čítať o rakovine, tak si môže prečítať články na internete a nemusí kupovať knihu. Nechcem však týmto povedať, že John Green je zlý autor, alebo že nepíše dobré príbehy. Na jednu stranu je to hrozné, že o niečom takom píše, ale na druhú stranu sa vlastne človek zamyslí nad všetkým. Takže toto určite neberte ako nejaké nadávanie na tú knihu.

Kniha, ktorá je v mojej knižnici najcennejším úlovkom. 
Ja mám veľmi veľa kníh, ktoré si cením a mám k nim nejaký citový vzťah. Určite je to celá séria Harry Potter, pretože to sú knihy, na ktorých som vyrastala a vážne by som sa ich nikdy nevzdala. Ďalšia kniha, ktorá je pre mňa veľmi dôležitá je Harry Potter: Filmové čary, ktorú tiež neuveriteľne milujem. :D A tiež aj série Mariotovi dediči a Percy Jackson aj Bohovia Olympu. Takže sem vážne neviem vybrať len jednu alebo dve knihy.

Postava, ktorá by si zaslúžila vlastnú knihu. 
Podľa mňa taký Draco Malfoy, pretože by ma naozaj zaujímalo jeho detstvo a vlastne všetko. A tiež by som brala samotnú knihu o Bellatrix Lestrange, pri ktorej by ma tiež zaujímalo celé jej detstvo a roky v Rokforte, prečo sa pridala k Voldemortovi a podobne. Takže Rowlingová, píš! :D

Postava, ktorú z celej duše nenávidím. 
Týýých teda je. :D Nenávidím takého Viktora Daškova, Petra Pettigrewa, prezidenta Snowa alebo takého Valentina, Umbridgeovú a pod. Ale postava, ktorú fakt nenávidím z celej duše, srdca a proste celým mojím ja, je Grigorias Zka z Mariotových dedičov. On je jediná taká postava, ktorú by som fakt s radosťou videla trpieť a ešte by mi ho ani nebolo ľúto. Dokonca by som ho možno aj sama dokázala mučiť. :D Naozaj on je taký hnusný hajzel. Bezcitný vrah, ktorý sníva o veľkej moci a je mu jedno, koľko ľudí pri tom zabije, aj keby to je jeho rodina.

Hrdina, ktorý si môže dovoliť nevyzerať perfektne. 
Určite taký Percy Jackson. Nielenže má takú milú, citlivú povahu a pre priateľov spraví čokoľvek, ale on aj keď bojuje a už nemá ani sily, pomôže nevinnému, aj keď on by zomrel. A pritom vôbec nemusí vyzerať ako nejaký model.

Hrdinka, ktorú obdivujem. 
Takú Rose Hathaway obdivujem pre jej silu, odvahu a oddanosť chrániť Lissu. Avšak Linu (Medzi odtieňmi sivej) obdivujem za jej statočnosť a za to, ako sa nevzdávala, aj keď prežila to, čo prežiť musela. Nemala na výber, dokonca mala skoro úplne istú smrť a ona sa proste nevzdala a bojovala za seba a tých, ktorých miluje.

Najlepší nie hlavný knižný pár. 
V tomto mám plný súhlas s Judit. Určite sú to Finnick a Annie. Keď som to čítala, ja som si tak priala, aby to dopadlo dobre a oni mohli zostať spolu. Ale Collinsová ich asi až tak rada nemala.

HOT TOPIC: Videorecenzia alebo klasická recenzia? Ktorú z nich si prečítam/pozriem radšej? 
Videorecenzie moc nepozerám. To by musel spraviť niekto z mojich fakt takých top blogerov, aby som si ju pozrela. Alebo musí byť na knihu, ktorá ma fakt zaujíma a chcem si ju veľmi kúpiť. Videá blogerov pozerám často, ale to sú tagy, chvastačky, unboxingy a takéto veci. Videorecenzie pozerám veľmi málo. Ja si radšej prečítam súvislý text, ale to však nič nemení na tom, že videorecenzie sú zlé. Ja zatiaľ však zostanem pri čítaní.

Otázka na telo: Ja a spoilery - používam ich v svojich recenziách? Čítam ich niekedy alebo sa im vyhýbam ako čert krížu? 
V recenziách spoilery nepoužívam a keď áno tak minimálne. Keď som začínala blogovať, tak ma párkrát Maťa upozornila, že sa mi v recenzii spoilery nachádzajú. Po dlhšom čase som sa však naučila písať bez spoilerov a snažiť sa ich používať čo najmenej. Čo sa však týka čítania spoilerov, tak to je u mňa na dennom poriadku. Nečítam ich dopredu. Len niekedy. Keď kniha skončí cliffhangerom, tak si prečítam alebo zistím čo sa stane a čí daná postava prežije alebo čo. Spoilery som na začiatku vedela pri Mariotových dedičoch alebo teraz to viem pri Bohoch Olympu. Ja so spoilermi nemám vôbec žiadny problém, ale naozaj by sa nemali vyskytovať len tak v recenziách. Blogeri by mali upozorniť, že tam je, aby ten, kto ho nechce vedieť mohol danú knihu čítať s prekvapením. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára