pondelok, 7. apríla 2014

Percy Jackson: Zlodej blesku



Autor: Rick Riordan
Originálny názov: Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief
Séria: Percy Jackson
Diel: prvý
Počet strán: 400
Rok vydania: 2009
Vydavateľstvo: Fragment

Bohovia z Olympu sa búria!
Majstrovský blesk - silná zbraň najvyššieho boha Dia - bol ukradnutý a môže to mať osudné následky pre ľudstvo. Čo s tým má spoločné dvanásťročný chlapec Percy Jackson, v ktorého okolí odrazu začínajú ožívať krvilačné bytosti zo starých gréckych bájí a povestí, hrozí mu vyhodenie zo školy a kopa ďalších problémov? Podarí sa mu spolu z jeho priateľmi nájsť ukradnutý blesk? Zistí skutočnú pravdu o svojom otcovi? 

Nejdem ani vypisovať postavy, lebo ich je tam dosť veľa. :D Na túto knihu som čakala veľmi dlho. Príbeh o mladom Percym Jacksonovi pozná každý. Aj ja, ale doteraz len z filmov. Akonáhle som sa dostala ku knihe, mala som z toho neuveriteľnú radosť. Hneď som sa pustila do čítania, aj keď som presne vedela, ako to skončí. Bola som však aj tak z mnohých vecí prekvapená.

Percy je skvelý hrdina a spolu z jeho priateľmi si ho čitateľ obľúbi okamžite. Všetky postavy mali svoje charakteristické vlastnosti a čítateľ ich vie odlíšiť. Toto je jedna z tých kníh, kde je hlavný hrdina poslaný do úplneho nového sveta, zmení mu to život, učí sa žiť podľa nových pravidiel a spozná bytosti, na ktoré nikdy neveril. Knihy tohto typu mám veľmi rada, pretože autori vždy vytvoria niečo úplne nové, o čom sme doteraz nikdy nepočuli. My potom môžeme čeliť všetkých nástrahám a dobrodružstvám nového sveta. 


Rick spravil presne to isté. Prišiel z niečím úplne novým, čo tu ešte nebolo a dokázal to úžasne napísať. Čitateľ si dokáže všetko predstaviť a veková kategória tejto série je myslím, že pre všetkých. Naozaj tento príbeh uchváti mnoho čitateľov. Obdivujem ho za to, ako dokázal vysvetliť celú tú grécku mytológiu. Musel naozaj preštudovať veľa materiálov, aby to dokázal takto napísať. Mňa akosi grécka mytológia nikdy nezaujímala (ale tak to celý dejepis ma nebaví :D), takže som sa týmto knihám zo začiatku vyhýbala. Čítala som však toľko pozitívnych recenzíí, že nakoniec som sa rozhodla, že si ju proste musím kúpiť. Aspoň niečo budem vedieť. :D

Dej bol od začiatku knihy zaujímavý a nedokázala som sa od tej knihy odtrhnúť. Podvedome som to porovnávala s filmom, ale film je oproti knihe nič. Vo filme všetko veľmi skrátili a dokonca úplne zmenili. Naozaj sa tam zhodovalo veľmi málo vecí. Hádes bol v knihe lepší, ako ho vykreslili vo filme. Vo filme to bol starý, krutý a bezcitný podrazák. Síce aj v knihe bol občas krutý, ale určite nebol taký hrozný, ako ho ukázali vo filme. Arés vo filme pre istotu ani nebol.

Rick presne vedel, čo robí, keď začal písať túto sériu, pretože je absolútne úžasná a stojí za to, prečítať si ju. Aj ak ste videli film, tak sa vám to oplatí, pretože kniha je úplne iná, úplne rozličná a ten film pokazili, keď to mám porovnať.

Tábor polokrvných je úžasné miestečko, kde by som tiež raz chcela ísť a určite by som chcela byť aj poloboh. :D Veľmi sa mi páčila Annabeth, hlavne ako volala Percyho "chaluhový mozoček". A Grover s jeho jedením plechoviek bol tiež super. :D

Naozaj je táto kniha úplne skvelá a určite vám odporúčam, aby ste si ju prečítali. Neoľutujete. Spoznáte úplne nové miesto a naučíte sa aj grécku mytológiu. Som rada, že som sa k tejto knihe dostala a veľmi sa teším na ostatné časti. Knihu hodnotím 5 vločkami, pretože si to naozaj zaslúži.


4 komentáre:

  1. Super recenze :) Percy je fajn :) filmů jsem moc neviděla, ale knížky mám přelouskané :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Filmy sa veľmi líšia :D Ja teraz čítam tretiu, ale neviem sa dočkať tej poslednej :D

      Odstrániť
  2. Hej, film je naozaj strašný a keď som si prečítala knihu, tak som ho zavrhla dvojnásobne. No čo, väčšinou sa to s tými filmami moc nedarí (Eragon). :D
    A naozaj sú tie postavy úžasné! Konečne chcem dočítať poslednú knihu. Dostala som ju v septembri na narodeniny a ešte doteraz som sa k nej nedopracovala! :D
    Každopádne, veľmi pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niekedy tie filmy naozaj pekne pokazia :D Eragona som nevidela ani nečítala, takže to neviem posúdiť :D To poznám :D Ja mám Dcéru dymu a kostí doma od augusta a ešte stále nič :D To vieš kupuješ, kupuješ ale nestíhaš čítať :D Ďakujem :)) :D

      Odstrániť