streda 23. apríla 2014

Percy Jackson: Vojna bohov


Autor: Rick Riordan
Originálny názov: Percy Jackson & the Olympians: The Last Olympian
Séria: Percy Jackson
Diel: piaty
Počet strán: 414
Rok vydania: 2011
Vydavateľstvo: Fragment

Percyho šestnáste narodeniny sa blížia! Lenže v Tábore polokrvných sa nechystajú oslavy, ale vojnová výprava, a namiesto blahoželanie si vypočuje Percy dávne temné proroctvo, ktoré mu všetci tak dlho tajili. Bitka, ktorá môže znamenať koniec sveta, začne sa úplne nevinne, keď Percymu pristane na kapote auta pegas... 

Koniec série o mladom polobohovi Percym bol naozaj skvelý. V tejto knihe sa objavilo veľmi veľa prekvapení, zvratov a veeeľa akcie, čo je u mňa veľké plus. Naozaj bola celá séria úžasne prepracovaná a ešte lepšie napísaná, takže Rickovi nie je čo vyčítať. Naozaj si na sérii dal záležať a preto jeho sériu číta tak veľa čitateľov. U mňa sa jeho séria zapísala medzi naozaj najlepšie. Medzi prvou a poslednou knihou je vidieť, ako sa Rick stále zlepšoval a táto posledná kniha bol naozaj veľmi pekná a skvelá.  Tiež sa tu objavili niektoré vtipné hlášky, na ktorých som sa dosť smiala.

V tejto knihe sa viac ukázali vedľajšie postavy, ktoré doteraz boli len okolití táborníci, ktorí v podstate nič nerobili, len boli spomínaní. Rick nám bližšie ukázal bratov Stollovcov, Silenu, táborníkov z Afroditinej ubikácie, ktorí nie sú takí namyslení, ako sa zdajú a majú dokonca aj celkom dobre nápady. Tiež sa tu príbeh často motal okolo Nica di Angela, Rachel Darovej a celkovo ľudí z ostatných ubikácii.

"Poďte ľudia," mávol Travis Stoll. "Dáme Annabeth pokoj. Musíme tú lekáreň vyplieniť...teda, ehm, navštíviť." 

Percy sa znovu ukázal, ako skvelý hrdina, ktorý si zaslúži uznanie. Mal naozaj skvelé nápady, znovu ukázal svoju statočnosť a oddanosť svojím  priateľom. Annabeth bola chvíľkami trochu precitlivená, ale vo vojne bojovala naozaj statočne a ešte viac som si ju obľúbila. Grover bol síce stále trochu bojazlivý, ale tiež bojoval najstatočnejšie ako vedel.

Žiaľ Grover sa pustil do nábytku. Zožral už čalúnenie jednej luxusnej stoličky a teraz hryzie opierku.

V príbehu sa znovu objavujú známe postavy ako Tália s Artemidinými lovkyňami, Tyson, ktorý sa v minuelej časti tak veľa nevyskytol, dokonca aj Chris Rodriguez, ktorého som si tiež obľúbila viac, ako vo filme. Bolo dosť hnusné ako sa Kronos ku všetkým správal hrozne, bezcitne a kruto. Ethan Nakamura ma nakonci však veľmi prekvapil, ale nič to nemení na tom, že ho stále nemám rada. Kronos mal síce celkom dobrý plán, lenže Bohovia sú lepší ako Titani.

"To nič nebolo," odbil som ho. "Vy Titani máte približne rovnaké IQ  ako moje ponožky na telesnú."

Tá vojna sa skvelo začala a ešte lepšie skončila. Celý priebeh vojny mal Rick naozaj do detailu vymyslený, prepracovaný a výborne opísaný, takže sa čitateľ vedel dokonale vžiť do situácie a vedel si ju živo predstaviť. Nebolo však ťažké vžiť sa ani do role Percyho, alebo ktorejkoľvek inej postavy. Páčila sa mi tá zostava všetkých, ako výborne spolupracovali. Dosť vtipné mi prišli Zábavné koníky, pri ktorých už len ten názov je trochu uletený. :D Tiež sa mi však veľmi páčili Rickove opisy všetkých oblúd a tých tam bolo naozaj veľmi veľa. On sa musel poriadne namakať na vypracovaní takých skvelých kníh. Na konci však veľmi prekvapil Luke. Naozaj si nezaslúžil, to, čo sa mu stalo.  Bol síce poriadne krutý idiot, ale svojím spôsobom som si ho dosť obľúbila. Oveľa viac ako vo filmoch a na konci mi ho bolo naozaj veľmi ľúto.

Kniha skončila naozaj nepredvídateľne a Rick ju ukončil otvorene, aby mohol pokračovať v písaní Percyho príbehu v jeho ďalšej sérii s názvom Bohovia Olympu, do ktorej sa idem hneď pustiť. Ten koniec sa mi veľmi páčil. Aténa ma prekvapila, Háda som si veľmi obľúbila a spolu s ním aj Nica di Angela, ale Hádes mi prišiel sympatický už veľmi dlho, aj keď je tiež dosť krutý. Zeus mi však chvíľu prišiel tiež dosť krutý a oveľa radšej by som bola, keby vládol taký Poseidón alebo Aténa. Koniec bol však tiež miestami vtipný a Silena ma sklamal, ale zároveň si u mňa zvýšila obdiv za to, čo urobila. Bolo mi jej však ľúto. Clarisse sa však naopak ukázala, ako skvelá hrdinka. Tyson tiež ukázal svoju statočnosť a tiež to ako veľmi má rád Percyho.

Hnal sa ku mne s otvoreným náručím. Našťastie sa zasa scvrkol na normálnu veľkosť, takže jeho objatie pôsobilo, ako keď vás zrazí traktor, nie celá farma.

Nakoniec musím povedať, že Percy Jackson je jedna z najlepších sérii, aké som kedy čítala a ak ste ju vy nečítali, tak bežte do kníhkupectva alebo knižnice a čítajte, pretože to naozaj neoľutujete. Ja som veľmi rada, že som sa k sérii dostala pomerne rýchlo a mohla som ju čítať pekne postupne bez dokupovania ďalších dielov, keďže som ich už všetky mala doma. S istotou však môžem povedať, že som túto sériu nečítala naposledy. Tento "veľký" koniec sa mi veľmi páčil a naozaj si kniha zaslúži 5/5 vločiek.


4 komentáre:

  1. Milujem Percyho úplne najviac a posledný diel bol skvelý až na to, že názov preložili naozaj divne :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Posledný diel sa mi tiež veľmi páčil :D Inak tiež som rozmýšľala nad tým názvom, že je nejako zvláštne preložený :D

      Odstrániť
  2. Percy je absolútne skvelá séria, musím sa dostať aj k tej ďalšej, Rick proste vie písať.:) Aj jeho séria o Kanovcoch sa mi páčila.:)
    Btw, tie myšky sú zlaté.:3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bohov Olympu akurát čítam a je to dosť zaujímavé :D Kroniku Cartera Kana si chcem tiež prečítať :D U nás v Priore majú posledné 2 časti za 3 alebo 4 eurá, takže sa chystám to kúpiť :D

      Odstrániť