utorok 8. apríla 2014

Percy Jackson: More oblúd


Autor: Rick Riordan
Originálny názov: Percy Jackson & the Olympians: Sea of Monsters
Séria: Percy Jackson
Diel: druhý
Počet strán: 303
Rok vydania: 2010
Vydavateľstvo: Fragment

Percy Jackson si už zvykol na to, že nie je obyčajný chalan z New Yorku - ako syn boha mora Poseidóna patrí do dvoch svetov, ľudského aj mytologického, kde sa to hemží zákernými a krvilačnými obludami. A mnohé z príšer, ktoré donedávna poznal len zo starých gréckych bájí, ho teraz chcú pripraviť o život...Po nečakane pokojnom školskom roku sa v posledný deň pred prázdninami na Percyho zosype celá lavína problémov - hodina telocviku sa zmení na vybíjanú s ľudožrútskymi obrami, kamarát Grover sa dostane do problémov a Táboru polokrvných hrozí zničenie. A tak sa Percy a jeho priatelia vydávajú na ďalšiu nebezpečnú výpravu... 

Percy je o rok starší a znovu sa vracia do Tábora polokrvných, lenže v tábore sa dejú zvláštne veci. Vlastne stala sa zvláštna vec. Percy so svojimi priateľmi ide hľadať vec, ktorá všetkých môže zachrániť. Do cesty sa mu postaví veľmi veľa komplikácií a problémov. Znovu sa vraciame k príbehu, ktorý ohúril mnoho čitateľ a mňa samozrejme tiež. Percy so svojimi priateľmi musí vymyslieť, ako zachrániť tábor bez toho, aby niekto prišiel o život.

Dej bol v prvých niekoľko kapitolách hneď akčný, ale potom zas bolo pár takých kapitol, pri ktorých som sa dosť nudila. Keď však odišli na výpravu, znovu ma to začalo baviť a bolo to znovu skvelé. Síce skoro stále putovali, ale vždy objavili nové miesto, kde sa niečo odohralo, alebo sa niečo dozvedeli. V tejto knihe ma však štval Tantalos, ktorý bol fakt hrozný a Luke. Ako ja neznášam Luka. Naozaj on je jeden z hrdinov, ktorých by som v pohode sotila z mosta a nemala by som z toho žiadne výčitky svedomia.

Čo sa týka toho putovania, tak Rick odviedol skvelú prácu, pretože aj keď chce opísať nejaké miesto, nikdy nie sú tie opisy nudné a zdĺhavé. Je stručný, ale čitateľ to pochopí a dokáže si to predstaviť úplne jednoducho. Tiež sa mi páči, že sa Rick rozhodol písať z pohľadu Percyho a nie z pohľadu tretej osoby, pretože môžeme sledovať Percyho myšlienky. Rickov štýl písania je zaujímavý, pretože on to berie tak, akoby sám Percy rozprával svoj príbeh priamo nám. Asi to nepochopíte, ale ak to prečítate, tak budete vedieť, čo tým myslím.

Mnohí si myslia, že ak videli filmy, tak môžu začať čítať od 3. knihy. Lenže mýlia sa, pretože tie prvé dve knihy sa od filmov naozaj neuveriteľne líšia. Bola som veľmi prekvapená, ako sa aj táto kniha s tým filmom odlišovala. Bolo to až neuveriteľné. Keď to porovnám, tak ten film absolútne pokazili. Znovu. Do toho filmu dali veci, ktoré v knihe ani neboli a to ma štve, pretože tým pádom, dá sa povedať, že úplne zmenili dej. Ale musím povedať, že filmovú Clarisse mám oveľa radšej, ako tú knižnú. V knihe sa mi veľmi páčili tie preteky na vozoch. To si zaslúži uznanie a je mi ľúto, že sa to neobjavilo aj vo filme. Mohlo to byť zaujímavé.

Pri konci ma Luke naozaj strašne naštval. Znovu. Myslela som si, že vážne tá daná postava zomrie, čo by ma naozaj veľmi nahnevalo. Keď sa vrátili naspäť do Tábora polokrvných, tak čítateľ na konci už nič zaujímavé nečaká. Lenže to čo sa stalo, to bolo naozaj prekvapivé (aspoň pre tých, ktorí to nepoznajú z filmu).

Čo sa týka tejto knihy, tak ma bavila o trochu menej, ako jednotka, ale aj tak bola úplne skvelá. Rick čitateľov teda vie prekvapiť a jeho knihy sa čítajú veľmi rýchlo a jednoducho. Páčil sa mi aj ten začiatok, ktorý mohli podľa mňa tiež zakomponovať do filmu. Aspoň by bola nejaká sranda. :D Túto sériu si naozaj musí prečítať každý, pretože toto je ďalší príbeh do zbierky, ktorý skoro všetci poznajú. Aj keď bola kniha trošku horšia ako jednotka, tak jej v pohode dám 5/5 vločiek, pretože je stále skvelá.



4 komentáre:

  1. Na túto knihu sa teším. Hneď ako prídem z Anglicka si to vypočítam z knižnice. Jednotka sa mi veľmi páčila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jednotka bola tiež skvelá :) :D A teraz čítam trojku a tá je tiež fajn a to som len na začiatku :D

      Odstrániť
  2. Miluju Percyho! Další díly jsou stejně super, jako tenhle :D
    Pěkná recenze! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja už tiež milujem Percyho a môžem to hrdo povedať, lebo som ho konečne začala čítať :D Trojka sa mi veľmi páči, aj keď som len na začiatku :D Ďakujem :))

      Odstrániť