piatok, 11. apríla 2014

Percy Jackson: Boj o labyrint


Autor: Rick Riordan
Originálny názov: Percy Jackson & the Olympians: The Battle of the Labyrinth
Séria: Percy Jackson
Diel: štvrtý
Počet strán: 397
Rok vydania: 2011
Vydavateľstvo: Fragment

To posledné, o čo by Percy stál, je malér v škole, do ktorej ešte ani nenastúpil. Lenže na úvodnej exkurzii víta nováčikov čudesný tím roztlieskavačiek, ktoré polokrvným rozhodne nedrukujú! S blížiacimi sa Percyho 15. narodeninami sa svet okolo neho stáva čoraz nebezpečnejším, a tak sa Percy a jeho priatelia vydávajú na štvrtú letnú výpravu, tentoraz do prastarého Daidalovho labyrintu. V dômyselnom podzemnom bludisku na nich čakajú krvilačné obludy aj starí nepriatelia, prekvapenia, hádanky, boje na život a na smrť. Schyľuje sa k neľútostnej vojne medzi Olympskými bohmi a temnými silami vládcu Titanov...

V štvrtej časi príbehu o Percym Jacksonovi postavy dospievajú a už to nie sú tie dvanásťročné decká, ktoré bojujú. Postavy začínajú úplne inak rozmýšľať, menia sa a dokonca už u nich vzplanie aj nejaká láska. Percy a jeho priatelia majú pred sebou ďalšiu veľmi nebezpečnú výpravu. Musia zachrániť Tábor polokrvných a možno aj celý Olymp a svet. Lenže, čo ak sa im to nepodarí?
Percy, Annabeth, Tyson a Grover sa vyberú do starého Daidalovho labyrintu. Labyrint je však veľmi záhadná vec, v ktorej sa ľudia zbláznia, zomrú, alebo sa stratia a už ich nikto nikdy nenájde. Nikto sa v ňom nevie orientovať a na každom rohu ich môže čakať smrteľná pasca, alebo netvor, ktorý ich pravdepodobne nenechá prejsť a rovno ich zabije. Podarí sa im nájsť starého vynálezcu Daidalosa? Lenže do labyrintu sa chce dostať aj niekto iný a vynálezcu využiť pre seba. Podarí sa to Percymu skôr, alebo nájdu vynálezcu mŕtveho?

Percy mal v tejto knihe už veľa krát smrť na jazyku a neuveriteľne veľmi riskoval. Znovu bol však oddaný svojim priateľom a chcel pomôcť táboru. Annabeth bola úžasná ako vždy, ale chvíľami mi liezla na nervy, keď do labyrintu zobrali Rachel. Nemusela sa k nej tak správať. Grover a Tyson ma prekvapili, že sa tak veľmi skamarátili a tiež sa mi to veľmi páčilo. Nico di Angelo ma veľmi hneval, pretože vôbec nemal robiť to, čo urobil. Neuveriteľne ma štval, ale na konci to už bolo v pohode. Nepatrí však medzi moje obľúbené postavy, nepatrí však ani medzi tie najneobľúbenejšie. Myslím, že je taký zlatý stred. Akosi ma neohúril, ako ostatní. Luke je taký hrozný, hnusný, špinavý idiot, že sa to ani nedá vysvetliť. Celú knihu som dúfala, že ho konečne zabijú. Dúfam, že v poslednej časti ho postihne osud, aký si zaslúži.

Čo by ste spravili, keby za vami zrazu príde poloboh a povie vám, že s ním musíte ísť do labyrintu, v ktorom môžete zomrieť, len kvôli tomu, že potrebuje vašu pomoc? Rachel Elizabeth Darová, Percyho kamarátka, ktorá mu približne pred rokom zachránila život, sa na túto úlohu bez rozmýšľania podujala. Rachel bola naozaj statočná a odvážna, keď ako smrteľníčka odišla do labyrintu a pomohla hľadať cestu. Rachel som si veľmi obľúbila. Už v predchádzajúcej časti mi veľmi sadla a bola ochotná pomôcť chlanovi, ktorého ani poriadne nepoznala. Dúfam, že bude aj v ďalšej časti, pretože dopomáha tomu skvelému deju.



V deji sa objavilo mnoho nových oblúd, o ktorých sme doteraz nepočuli a už vôbec sme o nich nesnívali. Labyrint bol naozaj veľmi zvláštna vec, ale bolo zaujímavé prechádzať ním spolu s hrdinami. Rick musí mať geniálnu predstavivosť, že ho dokázal opísať a vôbec vymyslieť. Tie obludy boli ešte zaujímavejšie a už ani neviem, ako sa všetky volali. V tejto časti mi chýbali Artemidine Lovkyne. Mohol ich Rick zakomponovať aspoň do tej poslednej bitky v Tábore. Samotná bitka bola krutá, našťastie nebolo až tak veľa obetí. Na hore Othrys ma prekvapilo to, čo spravil Luke. Ako môže byť taký blbý?

V poslednej kapitole ma prekvapil samotný Poseidón. Vtedy som pozerala pomaly s otvorenými ústami. Naozaj som to nečakala. A potom ešte Nico, to bol znovu nečakaný koniec. Táto kniha bola znovu skvelá a Rick znovu prekvapil svojich čitateľov. Tieto knihy sa páčia nie len deťom, ale aj mnohým dospelým. Rick si získal srdcia mnohých čitateľov. Knihe znovu zaslúžene dávam 5/5 vločiek a veľmi sa teším na samotný koniec.


6 komentárov:

  1. Dnes jsem dočetla ... podle mě je to nejslabší díl ze série, ale i tak je pěkný :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa dosť páčil :D ani neviem posúdiť, ktorý je najslabší, pretože všetky sa mi veľmi páčia :D

      Odstrániť
  2. Percyho moc nemusím, nějak mi nesedl :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U mňa sa naopak zaradil do najobľúbenejších sérii :D

      Odstrániť
  3. Už roky sa chystám na Percyho a nejak sa mi to stále vyhýba 8D Ale raz si to prečítam, filmy mám rada 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oplatí sa ti to prečítať :D a na starom dobrom Bazoši ich nájdeš za fajn ceny :D knihy sa dosť líšia od filmov :D

      Odstrániť