nedeľa 6. apríla 2014

Mesto popola


Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: The Mortal Instruments: City of Ashes
Séria: Nástroje smrteľníkov
Diel: druhý
Počet strán: 407
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Slovart

Clary by bola najradšej, keby sa jej život vrátil do starých koľají. Jej mama však leží v nemocnici v kóme vyvolanej kúzlami, mamin priateľ Luke je vlkolak, jej frajer Simon sa správa dosť čudne a Clary by mala po večeroch naháňať a vraždiť démonov. To je predsa údel Tieňolovcov. Clary túži po jedinom - zachrániť mamu. V tom jej však môže pomôcť len Tieňolovec Valentine, ktorý je pravdepodobne šialený, určite smrteľne nebezpečný a ešte k tom je to jej otec. 
Keď z Mesta kostí ukradnú aj druhý Nástroj smrteľníkov, pomstychtivá Inkvizítorka upodozrieva Jacea. Mohol to naozaj urobiť? Dokázal by zradiť svoju rodinu a priateľov pre otca, ktorého ani nepozná? Sú vari jeho city ku Clary len vykalkulovanou pretvárkou? 

Clary je typ hrdinky, ktorý si obľúbite len preto, aká je. Vie bojovať za to čo chce, vie byť hrozná a bezcitná, ale zároveň je citlivá, silná a pre svoju rodinu a priateľov spraví čokoľvek.
Jace je absolútne úžasný, ale chvíľu som si myslela, že spraví najväčšiu chybu svojho života a rozhodne sa úplne inak. :D Tá jeho štipľavosť v hlase a tie hlášky boli absolútne skvelé.
Simon je u mňa stále na nízkej úrovni. Akosi dosť mi je nesympatický a v tejto časti mi išiel na nervy. Hlavne keď sa urazil po príchode z toho kráľovstva. To bolo dosť detinské.
Isabelle je riadne úžasná. Ona je asi najlepšia postava z tejto série. Veľmi sa mi páči jej prístup ku všetkému a to ako si vždy stojí za svojím a urobí čo chce, nech to stojí, čo to stojí.
Aleca som si v tejto časti dosť obľúbila. Naozaj u mňa stúpol a patrí medzi obľúbené postavy. V predchádzajúcej knihe mi liezol na nervy, ale teraz ho mám rada.
Inkvizítorka je taká blbá, hrozná, bezcitná mrcha. Hneď ako sa tam zjavila, bolo mi jasné, že neprinesie nič dobré. Na lodi ma však veľmi prekvapila, tým čo spravila a skoro som pocítila aj ľútosť. Ale len skoro.
Valentine je hrozný. Hrozný vo všetkých smeroch. Ako môže otec spraviť synovi to, čo on spravil Jaceovi. Vymeniť ho za moc, za nejaké predmety. Veď on je úplne šialený. A ešte keď si skoro zabije vlastnú dcéru. Naozaj to nemá v hlave v poriadku.

"To je fakt," prisvedčil Jace. "Desí ho totiž, aby som každému nezavesil na nos, že vždy chcel byť baleťákom." 

Konečne som sa dostala k ďalšej časti tejto série, pretože som bola naozaj zvedavá, či ma to bude baviť. A veru aj bavilo. Malo to šťavu. Mesto popola bolo oveľa zaujímavejšia, ako bola prvá časť. Možno tu bolo o trochu menej akcie, ale diali sa tu zaujímavé veci a bola som na to všetko zvedavá, takže stránky som veľmi rýchlo otáčala, keď som sa ocitla na konci. A ten koniec ukončila Cassandra hrozne. Nemám rada takéto otvorené konce.

Veľmi sa mi páčilo, ako Cassandra striedala "pohľady". Nie doslova. Ale ak neboli niekde spolu, alebo ak niekoho uniesli, tak napísala aj o tom, čo sa deje tomu dotyčnému a nebola stále len pri Clary a Jaceovi. Bolo to zaujímavejšie, ako keby sme sledovali, len veci, čo sa dejú okolo hlavnej hrdinky.
Cassandra však dala priestor aj vývinu vzťahu medzi Magnusom a Alecom a to sa mi tiež veľmi páčilo, aj keď to ešte nie je vzťah. Magnus je fakt úžasný.

"Ja okrúhle stoly žeriem," prehodil Magnus veselo. "Vyhovujú mi lepšie ako hranaté." 

Autorka vystavila hlavných hrdinov nebezpečenstvu a fakt som si myslela, že niekoho z hlavnejších postáv zabije a to by ma nahnevala. Teda dá sa povedať, že aj zabila, ale to je detail. Vo väzení v Meste kostí sa to trochu rozbehlo a bola tam prvá menšia akcia, ale nikdy som nečakala, že sa stane to, čo sa stalo. Nechápem jedno. Prečo sakra nemôžu byť tí dvaja spolu?! Prečo to tak spravila?! :D Absolútne sa mi nepáčilo, že sa Clary dala dokopy so Simonom. Podľa mňa sa k sebe vôbec nehodili a Clary musí byť s Jaceom!

Pri konci v tej bitke som ani nedýchala a potom keď šla Clary s Jaceom na to jedlo tak už len dúfam, že mu Clary povie, čo potrebuje a nakoniec spraví hento?! :D To sa mi vôbec nepáčilo:D Už som dúfala, že bude pusa na uzmierenie a budú spolu a ono to proste dopadne úplne inak! :D Také sklamanie. :D Ja som len zvedavá na tú Madeleine a na to, čo povedala, že vie. :D

Nemám k tomu čo viac povedať. :D Kniha bola úžasná a Cassandra vie, čo robí, tak nech pekne len pokračuje. V tom jej svete by som naozaj chcela žiť. Cassandra to má do detailu premyslené a určite všetkých ešte prekvapí. Knihe dávam zaslúžených 5/5 vločiek. Teraz už len čakať, kým si kúpim Mesto skla. :D




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára