nedeľa, 27. apríla 2014

Bohovia Olympu: Proroctvo


Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Heroes of Olympus: The Lost Hero
Séria: Bohovia Olympu
Diel: prvý
Počet strán: 520
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Fragment

Do Tábora polokrvných prichádzajú noví hrdinovia Jason, Piper a Leo. Kým sa však stačia poriadne porozhliadnuť, čaká ich nebezpečná výprava vedená záhadným proroctvom. Podarí sa im pri tom vypátrať aj Percyho Jacksona, strateného hrdinu?
Nie je až také nepríjemné prebudiť sa v autobuse cestou na školskú exkurziu medzi svojím dievčaťom a najlepším kamarátom. Poriadny malér ale je, keď spolužiakov nespoznávaš, nevieš ani, kto v skutočnosti si a netušíš, ako si sa tam vôbec ocitol! A to všetko je len začiatok, pretože na výlete v Grand Canyone sa začnú diať naozaj strašidelné veci...

Bolo skvelé znovu sa ocitnúť v Tábore polokrvných a prežívať ďalšiu výpravu s úplne novými hrdinami. Naozaj som rada, že som sa k tejto sérii dostala hneď po Percym, pretože som nemusela rozmýšľať, čo sa stalo vtedy. Rick sa však stáva u mňa stále viac a viac obľúbeným autorom. Noví hrdinovia sa mi celkom páčili, ale niektorí táborníci išli dosť na nervy.

Piper mi bola zo začiatku veľmi nesympatická a prišla mi trochu povrchná, keď chcela pomôcť otcovi a no viete (tí ktorí čítali). Niekde v strede knihy som si ju však obľúbila a bolo mi jej aj ľúto. Naozaj si musela poriadne premyslieť, čo urobí a nakoniec sa rozhodla správne. Myslím, že by nemala srdce zradiť niekoho. Na konci sa ukázala ako silná, sebavedomá hrdinka a páčilo sa mi, ako to natrela Drew.
Drew mi išla na nervy a to sa tam naozaj objavila veľmi málo. Bola to však povýšenecká mrcha, ktorá strpčovala život ľuďom kvôli tomu, že ona mala nejaké komplexy.
Páčilo sa mi, že tam Rick zakomponoval znovu aj Annabeth, pretože ju som mala rada už hneď v prvej časti Percyho Jacksona.

Jason mu ich zobral. "Super, Leo. Môžeš jej ošetriť tú nohu?"
"Ja som mechanik, možno keby bola auto..." Luskol prstami. "Počkať, a čo tá božská liečivá vec, s ktorou ťa kŕmili v tábore - tá Rambova strava?"

Leo sa mi páčil najviac z tejto trojky. Jeho som si vážne veľmi obľúbila a to hneď na začiatku. Prišiel mi najsympatickejší. Samozrejme, aj on mal svoje temné tajomstvo, ale on je taký typ hrdinu, ktorého si čitateľ obľúbi. Niečo ako Percy. Veľmi sa mi páčil Leov humore, pretože on mal v každej  situácii nejakú vtipnú hlášku a to nevadilo, že mu ide o život. A myslím si, že bol oveľa väčší hrdina, ako Jason, predsa len Leo zachránil situáciu viackrát.  Je to proste génius.

"Kanálový servis šéfkuchára Lea k vašim službám." vyhlásil pyšne. "A mimochodom, je to tofu, nie mäso, krásavica, tak sa neboj. Pusťte sa do toho!"

Jeho výmysly boli naozaj na nezaplatenie a vždy som najradšej čítala kapitol z jeho pohľadu. Bolo mi ho ľúto, keď sa stalo to s Festusom, lebo Leo sa na tom naozaj dosť namakal a proste hentá trápna, šľahnutá Chioné mu to len tak skazí. Vážne som rada, že Rick vymyslela hrdinu ako on.

"Tak, decká, keďže ste sa tu tak pekne zišli pri ohníku na rozprávku...chcel by som vám niečo povedať. Cestou do Omahy sa mi prisnil taký sen. Veľmi som mu nerozumel kvôli rušeniu a tiež kvôli tomu Kolesu šťastia..."

Jason mi bol tiež zo začiatku nesympatický, ale potom som si ho tiež obľúbila, aj keď nie tak, ako Piper a Lea. Nejako ho mám z tých troch najmenej v láske.  Tiež sa mi páčil Hedge, ktorí bol veľmi energický a tiež vtipný ("A čo kompromis? Ja ich najskôr zabijem, a keď sa ukáže, že boli dobrí, ospravedlním sa.")
Na nervy mi však išla tá čarodejnica (nespomeniem si na meno) a tiež tá krava Chioné. Som však rada, že Rick sem znovu dal Artemidine lovkyne a hlave Thaliu (neviem prečo to v Percym bola Tália a tu Thalia, ale to je jedno :D). Nehorázne ma však prekvapilo to s Jasonom a Thaliou. To som vôbec nečakala.

Rick je proste absolútne skvelý autor, ktorý píše dokonalý príbeh o celej gréckej mytológii, ktorú viem teraz celkom fajn, čo mňa nejaké to Grécko a Rím nikdy na dejepise nezaujímali. Keď to však čítate v dobrom príbehu, tak to je úplne iné, ako v knihách z dejepisu. Dej plynul perfektne a veľmi dobre Rick vymyslel celý priebeh príbehu. Tiež sa mi veľmi páčilo, ako striedal pohľady, pretože čitatelia vedia názory všetkých troch na danú situáciu. Naozaj úžasne premyslený príbeh a Rick určite spravil radosť mnoho fanúšikom Percyho, keď začal písať túto sériu. Neverila som, že dokáže prísť ešte s nejakým novým výmyslom, ktorý nebude podobný udalostiam v Percym, ale on to naozaj dokáže a je to absolútne skvelé. Znovu pridal do príbehu úplne nové tvory a nové skvelé bitky, ktoré sa mi nesmierne páčili.

Som rada, že som sa k tejto knihe dostala a neľutujem to.  Niečo mi tu, ale predsa chýbalo. Kniha ma na začiatku trošku nudila, čo ma sklamalo, ale vedela som, že ďalej sa to rozbehne a mala som pravdu. Neviem však, čo mi na nej chýbalo. Možno prítomnosť Percyho. Naozaj netuším. Knihe však nemôžem dať menej ako 4/5 vločiek. Veľmi sa teším na ďalšiu časť, na ktorú sa idem hneď pustiť.




1 komentár:

  1. To bude určite ta neprítomnosť Percyho :) :D mne sa oveľa ciacej páčila 2-ka kedže tam bolo Percyho dosť ...aj keď sa mi viác páči tábor polokrvných ako Jupiter

    OdpovedaťOdstrániť