štvrtok, 20. februára 2014

Hry o život 1-3


Autor: Suzanne Collins
Originálny názov: The hunger games, Catching Fire, Mockingjay
Počet strán: všetky knihy okolo 290
Vydavateľstvo: Ikar

Raz do roka sa z každého obvodu vyberajú chlapci a dievčatá vo veku od dvanásť do sedemnásť rokov, aby bojovali v Hrách o život. Katniss je obyčajné dievča, ktoré prišlo o otca a musí sa starať o svoju rodinu. Nanešťastie do Hier vyberú jej sestru Prim, za ktorú sa Katniss prihlási ako dobrovoľníčka. Dokáže prežiť?

Katniss patrí medzi tie veľmi silné hrdinky, pretože v 16-tich zažiť to, čo ona je hrozné. Bojovala až dokonca a nevzdala sa, aj keď vedela, aký vplyv to môže mať na jej blízkych. Vo všetkých troch knihách bola neuveriteľne statočná.
Gale je absolútne úžasný, aj keď niekedy je ku Katniss dosť chladný a hnusný. Jeho som si obľúbila už v prvej knihe a v tej tretej sa mi páčili jeho nápady s tým, aby zabili všetkých v Orechu.
Peeta je také zlatíčko. Niežeby som ho nemala rada, ale Gale je mi sympatickejší. Peeta mi však liezol na nervy v tretej časti, keď mal problém s tými spomienkami (ktorí čítali vedia).
Snow je absolútny idiot. Najradšej by som ho niekde obesila, ale ešte predtým by som mu odsekla všetky končatiny.

Celý Panem je úplne na nič. Nepáčil sa mi ich systém a vôbec sa mi nepáčilo to, ako sa ku všetkým Sídlo správalo. Nečakala som, že dokážu byť až takí bezcitní. V obvodoch ľudia umierali hladom, chorobami a všetkými možnými príčinami a Sídlo im neposlalo žiadnu pomoc. Vôbec nič. Bolo im jedno, čo sa s tými chudákmi ľuďmi stalo. Ten svet bol jednoducho zvrátený.
Hnusné bolo aj to, že posielali mladých ľudí, ktorí mali celý život pred sebou, do Arény, kde sa mali navzájom vyvraždiť. Čo to muselo byť pre tých rodičov? Neviem si predstaviť, že niekto postaví 12-ročné decko do Arény aby zabilo ďalších 23 detí. Veď to dieťa nevie pomaly ani krájať chleba, nie to ešte zabíjať. Bolo to proste kruté.

Dej bol úžasný. V okamihu, keď dúfate, že bude všetko v pohode, tak obrátite stránku a prekvapí vás, čo sa tam stane. Vôbec netušíte, čo Suzanne ešte vymyslí. Táto je séria je absolútne úžasná a oplatí sa ju prečítať. Suzanne vymyslela ďalší nový svet a dokázala vytvoriť originálny príbeh, o akom sa nám ani nesnívalo. Táto séria je ako Harry Potter. Ľudia na ňu tak jednoducho nezabudnú, pretože tak ako Harry, aj toto bolo niečo nové, o čom sme ešte nepočuli. Tieto knihy sa budú čítať ešte dlhú dobu. Všetkým knihám dávam 5/5 vločiek, pretože iné hodnotenie dať ani nemôžem.


3 komentáre:

  1. Hry o život je proste séria, ktorá sa nedá tk ľahko zabudnúť. Niektoré scény sú fakt moc a tá zvrátenosť.. :/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hry o život sú séria, ktorá je pre mňa stále úžasná :) páči sa mi tá myšlienka surovosti, to akí boli nechutní a zvrátení, pretože tým sa táto séria odlišovala od iných :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Toto je skvelá séria 8) Veľmi sa mi to páčilo a filmy takisto skvele spracované, zaslúži si obdiv, aký dostáva 8)

    OdpovedaťOdstrániť