piatok, 31. januára 2014

Krásni a mŕtvi: Jonas


Autor: Eden Maguire
Originálny názov: Beautiful dead: Jonas
Počet strán: 272
Rok vydania: 2011
Vydavateľstvo: Fragment

Nie sú živí, no nie sú ani mŕtvi. Sú niečo medzi tým. V priebehu jedného roka zomrú za zvláštných okolností štyria krásni mladí ľudia, študenti ellertonskej strednej školy, Jonas, Arizona, Summer a Phoenix. Tá posledná smrť zasiahne Darinu najviac. Bol to jej chlapec, jej veľká, najväčšia láska...
Je Darinino stretnutie s Krásnymi mŕtvymi skutočné? Čo znamenajú tie anjelské krídla, ktoré vidí, počuje a ktoré nakoniec sama dostáva? Jonas zomrel ako prvý, zabil sa na motorke. Je tu však toľko nezodpovedaných otázok...Rovnako ako ostatní sa vracia do sveta živých z predpeklia, čakárne, kam prichádzajú duše zomretých, aby na ne našiel odpoveď. Darina je jediná, kto môže Krásnym mŕtvym pomôcť. 

Darina bola statočná a nebojácna. Nič ju tak ľahko nevystrašila a nevzdávala sa. Mne však vôbec nesadla. Veď viete, ako keď vám je človek nesympatický a ani neviete prečo. Proste vám nesadne. Takto to u mňa vyzeralo s Darinou. Naozaj mi vôbec nesadla.
Zoey bola naozaj silná. Neviem, čo by som robila v jej situácii ja. Naozaj som ju obdivovala a bola som rada, že má pri sebe kamošku ako je Darina.
Logan mi miestami liezol na nervy. Hlavne vtedy, keď otravoval Darinu. Inak bol pohoďák a jeho som mala dosť rada.
Brandon mi tiež bol dosť sympatický. Myslím, že najviac zo živých.
Hunter mi išiel na nervy po celý čas. Myslím, že nemusel byť taký prísny. Áno, chcel chrániť Krásnych mŕtvych, ale aj tak.
Jonasa som mala veľmi rada a bolo mi ho naozaj ľúto, keď som videla aký je smutný kvôli Zoey aj otcovi.
Arizona bola úplne super! Naozaj som si ju obľúbila asi najviac zo všetkých postáv. Jej uštipačné poznámky sa mi veľmi páčili a teším sa, keď sa dozviem, ako zomrela.
Summer bola také zlatíčko. Viete, jedno z tých citlivejších dievčat, úprimná kamarátka a taká, čo nikdy nestojí o pozornosť. Neviem, či taká bola naozaj, ale ja som si ju tak proste predstavovala. :D
Phoenix bol tiež absolútne skvelý. Citlivý chalan, ktorý úprimne ľúbi svoje dievča aj po smrti. Jeho mi tiež bolo ľúto.

Toto bola kniha, ktorá sa mi len náhodou priplietla do cesty. Na oficiálnej stránke Fragmentu som našla Percyho Jacksona 2 za 10 eur a keďže som nechcela objednávať samotne len jednu knihu, tak som proste prešla tie zľavy a našla tam túto za 3 eurá, tak som ju proste prihodila do košíka.

Nemôžem povedať, že bola zlá, pretože zlá naozaj nebola. Nebolo to síce ani nič svetoborné, ale skôr taká fajná oddychovka na dlhé večery. Túto knihu som si nikdy nejako veľmi nevšímala, keď som ju však kupovala do Knižíška, prečítala som si anotáciu a tá ma trochu zaujala. Kniha nie je hrubá a nie sú v nej ani nejaké dlhé opisy. Obyčajné problémy tínedžerky, ktorá príde o niekoho, koho miluje a je z toho na dne. Tu však nebolo také vyplakávanie a fňukanie, pretože tu bolo do deja pridané niečo nadprirodzené a to tejto knihe dosť pomohlo.

Dej bol veľmi zaujímavý a autorkin štýl sa čítal veľmi dobre. Ja som sa pri knihe ani chvíľu nenudila a veľmi ma zaujímalo, ako zomrel Jonas a či sa to vôbec Darine podarí vyriešiť. Koniec ma však neprekvapil, pretože sa osoba sa mi nepáčila už od prvého momentu, keď sa tam objavila.

Nakoniec však musím povedať, že som čítala oveľa lepšie knihy ako je táto. Myslím však, že ak máte chuť na oddychovku s prvkami fantasy, tak po nej určite siahnite. Mne kniha sadla a má aj veľmi zaujímavú obálku, ktorá si niektorých získa na prvý pohľad. Na konci som sa však chytala za hlavu, že ako tá osoba mohla byť taká bezcitná, no Jonasovej otec sa jej našťastie odplatil. Ja túto knihu hodnotím 3 vločkami z 5, ale vy možno dáte plný počet. Skúste a uvidíte.





2 komentáre:

  1. Mne Darina celkom sadla. Naopak Arizona ani nie, v dvojke čo čítam akurát teraz. Tiež som zvedavá ako zomrie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som na Arizonu asi najviac zo všetkých zvedavá :D

      Odstrániť