sobota 25. januára 2014

Draki


Autor: Sophie Jordan
Originálny názov: Firelight
Počet strán: 316
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: CooBoo

Jacinda má tajomstvo - hlboko vo svojom vnútri skrýva oheň, miluje lietanie a pod kožou má mocné svaly pradávneho tvora. Patrí k svorke draki, ktorá má s výnimočným dievčaťom nečestné plány. Svorku neúnavne prenasleduje klan lovcov, až jeden z nich nájde aj Jacindu - očarujúci Will, ktorý má tiež svoje tajomstvá...

Jacindu som si obľúbila hneď na začiatku. Síce sa zachovala trochu nezodpovedne, nič to na nej nezmenilo. Ako hlavná hrdinka bola naozaj skvelá a bavilo ma čítať jej myšlienkové pochody. Bola sympatická a samozrejme silná. Iritovalo ma však, že nevedela čo chce, čo sa týka Willa.
Tamra bola proste skvelá. Ako postavu ju mám z tejto knihy asi najradšej. Miestami mi jej bolo ľúto. Hlavne čo sa týka Cassiana. Nemusel sa k nej zachovať tak hnusne.
Will bol proste úžasný! Absolútne dokonale úžasný. Zamilovala som si ho už prvý krát, ako sa tam objavil. Neskôr mi ho bolo dosť ľúto, keď hovoril Jacinde ten svoj príbeh.
Cassian mi zo začiatku bol sympatický ešte keď boli v svorke, ale potom tie sympatie u mňa stratil. Zachoval sa ako absolútny idiot. Potom mi celý čas išiel na nervy.
Xander je hrozný, strašný! Od začiatku mi nesedel, len kvôli tým pohľadom na Jacindu. Počas celej knihy sa správal hnusne a myslel si, že je boh.
Brooklyn je typ, ktorý všetci poznáme z americký filmov (zo všetkých filmov). Ten typ stredoškoláčky, ktorá si myslí, že jej patrí celá škola a môže každému jedincovi v nej rozkazovať. Je zamilovaná do chlapca, ktorý o ňu nejaví záujem, nakoniec príde obyčajné dievča, do ktorého sa ten chlapec zaľúbi a slečna kráľovná chudiatku dievčaťu bude robiť peklo zo život. Čo viac dodať? Išla mi na nervy a na tých záchodoch ma nehorázne naštvala, že som mala chuť vyškriabať jej oči a vytrhať všetky vlasy. :D

Na túto knihu som bola zvedavá veeeľmi dlho a keď mi prišla, ako darček od Knižíška, tak ma to nehorázne potešilo. Pod vianočným stromčekom som sa nemohla vynadívať na tú nádhernú obálku. Toto je typ knihy, ktorý vás zaujme tak obálkou, ako aj anotáciou a proste viete, že vám doma nemôže chýbať. Avšak celá séria má obálky absolútne dokonalé, takže nie je čo riešiť. Pustila som sa do nej síce dávno po Vianociach, ale aj tak som rada, že ju vlastním.

Dej bol naozaj skvelý. Vzhľadom na to, že toto je prvá kniha o drakoch, ktorú som čítala, takže nemôžem moc porovnávať, ale poviem vám. Táto kniha stojí za to. Autorka vedela do čoho ide. Neboli tam žiadne zdĺhavé opisy a podobne. Jednoduchý štýl písania a čitateľ aj tak všetkému chápe. V tejto knihe nechýbala akcia, láska a tajomnosť. Jacinda a Will skrývali každý svoje tajomstvá a vôbec nedokážete odhadnúť aké. Nie je to také, ako v knihách, kde čitateľ môže typovať kto je kto a čo skrýva. Typovať môžete, ale to neuhádnete.

Táto kniha nepatrí medzi tie svetovo uznávané bestsellery. Táto kniha je jednoduchá oddychovka s akciou, láskou a mýtickými stvoreniami, ktorú si obľúbite kvôli jej jednoduchosti. Časťami mi však išlo na nervy to Jacindino rozhodovanie či sa mu vyhýba, ale potom sa mu zas nevyhýba, raz ujde, potom sa zas spolu kamarátia. Tiež mi ešte išlo na nervy aj to jej neustále fňukanie za domovom. Keď tam chcela byť, tak mohla predsa ujsť a nie fňukať, ale i tak mám Jacindu veľmi rada.

Celkovo kniha vo mne vyvolala veľmi dobrý dojem už len tou obálkou a malo to tiež prekvapivý koniec, ktorý by ste niekde v strede knihy vôbec nečakali. Vlastne by vás to ani len nenapadlo. Podľa mňa táto kniha stojí za prečítanie. Mne sa veľmi páčila a bez výčitiek svedomia ju môžem ohodnotiť 4/5 vločiek. Ak chcete oddychovku s akciou, tak neváhajte a siahnite po nej. Podľa mňa neoľutujete.




7 komentárov:

  1. Neviem prečo, ale ja nemám rada takýto štýl písania. Strašne som sa tešila, no ja som sa do toho vôbec nevedela začítať.. možno že tomu ešte niekedy dám šancu, ale zatiaľ mi je to ľúto :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak vieš ako :D Sto ľudí, sto chutí :D Mne sa to dosť páčilo a čo najskôr by som si rada zohnala druhú časť :D

      Odstrániť
    2. Musím to skúsiť ešte raz, lebo hnevá ma že ma to nechytilo :D

      Odstrániť
  2. Veľmi sa mi páčila táto séria, tí draci sú skvelí a dobre sa to čítalo 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím :). Teším sa na dvojku už to dosť dlho odkladám. :(

      Odstrániť
  3. zaujímavý námet, zase niečo nové :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Máš pravdu, obálky sú naozaj nádherné. Už sa teším kedy si tie knihy kúpim :3

    worldofbooks-nicki.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť