štvrtok 26. decembra 2013

V znamení ametystu


Autor: Majka Danihelová (Lyn von Nightlight)
Originálny názov: V znamení ametystu (slovenská tvorba)
Séria: Kronika strateného impéria
Diel: prvý
Počet strán: 361

Ametystový les, kde žije prírodné spoločenstvo pod ochranou Ametystového lampáša, je miesto, o ktorom si sedemnásťročná Meggie myslela, že je výplodom maminej fantázie. Zomrela aj spolu s Meggieným otcom pri autonehode a jediné, čo jej zanechala, boli zápisy o svete plnom víl bez krídel, pravidiel a temných tajomstiev. Meggie verila, že jej mama bola výborná spisovateľka. Obdivovala svet, ktorý vytvorila. Ibaže...je tu malý háčik. Sledujú ju čudné fialové vlny, podobajúce sa na polárne žiary a vidí ich len ona. Po silnej búrke je prechod medzi svetmi otvorený a Meggie sa za pomoci prorokyne dostáva do sveta, o ktorom si myslela, že existoval len v hlave jej mamy. Do sveta, kde nie je ľahké prežiť, ak nepatríte k prírodnému spoločenstvu. Všetko má svoj dôvod a Meggien príchod do lesa je iba slabým odvarom toho, čomu bude musieť čeliť. Nad krajinou visí temný tieň a Spoločenstvo národov je na pokraji novej Obsidiánovej doby. 

Meggie mi bola zo začiatku trochu viac nesympatická a unavovala ma to jej fňukanie za domovom, keď prišla do lesa. Fajn chápem, že je v novom svete a nič o ňom neviem, ale tak snažím sa tam udomácniť a zistiť ako som sa tam dostala a podobne. Neskôr som si ju začala viac obľubovať a takmer pri konci sa mi začínala veľmi páčiť. :D Ale od začiatku som na nej milovala ten podrezaný jazyk. Na konci mi jej bolo trochu ľúto.
Denis bola absolútne hnusná, namyslená, panovačná krava. Najradšej by som ju tam podrezala nejakým nožom. Áno schováva zlú minulosť za masku, ale až takto?
Lia naopak bola absolútne skvelá. Ona mi okamžite padla do oka a obľúbila som si ju.
Wen bol tiež úplne skvelý, ale myslím, že trochu príliš starostlivý.
Tori sa mi páčil tiež s jeho podrezaným jazykom a podľa mňa mohli s Liou byť viac ako kamaráti. :D
Livion bol na svoj vek neuveriteľne odvážny a bystrý. Škoda, že som sa nedozvedela, kde nakoniec skončil. :D

Majka prišla s úplne novým a originálnym nápadom. Žiadny upíri, vlkolaci, čarodejníci, duchovia a neviem čo všetko ešte. Obyčajné dievča s neobyčajným pôvodom. Naozaj je toto úplne nový svet. Neviem, ako to Majka všetko dokázala premyslieť a napísať. Všetko podrobne premyslené, všetky spojitosti postavami s druhými boli absolútne premyslené. Dej bol pekne v spojitosti a plynul ako mal. Na konci sa mi tá akcia aj tak páčila úplne najviac. Musím sa vyjadriť aj k tej obálke. To je proste absolútna dokonalosť. Naozaj pochvala autorke, pretože takúto nevytvoria ani podaktoré vydavateľstvá.

Tento príbeh je prepracovaný tak, ako ho nespravia ani niektorí zahraniční spisovatelia a preto si myslím, že by mali Majke knihu niekde vydať a určite by ju mali aj preložiť, aby sa o jej talente na písanie dozvedeli aj ostatní obyvatelia Zeme. Myslím, že to je absolútne výborná "kniha" a aj celá séria. Ja len dúfam, že ju vydajú, aby mi aj ona skrášľovala moju poličku, pretože toto je naozaj kniha, ktorú sa oplatí prečítať aj 5-krát a nikdy vás neomrzí.

Knihu mi trvalo prečítať veeeľmi dlho, ale nie preto, že ma nudila. Kniha nebola nudná vôbec na žiadnej časti, čo sa o niektorých povedať nedá. Problém bol v tom, že ja nemám rada e-booky, ale akonáhle som čítala anotáciu na túto knihu, musela som spraviť výnimku a prečítať ju aj tak, čiže sa ospravedlňujem Majke, že mi to tak dlho trvalo.

Nepáčili sa mi však zákony v Spoločenstve a tí niektorí povýšeneckí ľudia v ňom. Naozaj mi to nehorázne išlo na nervy. Strážcovia neustále boli v pozore a napomínali ľudí, keď porušili aj minimálni zákon. Všetko to bolo strašne divné, ale zároveň čarovné. Prišlo mi vtipné, ako ľudia nepoznali mobily ani nič z moderného sveta. Ja naozaj nemám čo tomuto príbehu vytknúť. Ten koniec ma naozaj veľmi prekvapil a ja som doslova pozerala s otvorenými ústami. Preto potrebujem prečítať ďalšiu časť a veľmi sa na ňu teším. Bude sa volať V znamení rubínu a už samotná anotácia svedčí o ďalšom skvelom príbehu.  Nemám slov, takže len dúfam, že naozaj knihu vydajú a nemôžem jej dať menej ako 5/5 vločiek. Nakoniec ďakujem Majke, že mi knihu bola ochotná poslať a mala som šancu si ju prečítať.




2 komentáre:

  1. Súhlasím s každým jedným slovom. Kniha bola totálne ultramegasuper vydarená a ani ja sa neviem dočkať kedy ju Majke vydajú. :)

    OdpovedaťOdstrániť