nedeľa 8. decembra 2013

Upírska akadémia


Autor: Richelle Mead
Originálny názov: Vampire Academy
Počet strán: 318
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: Slovart

Lissa je upírka, posledná zo svojho rodu. Rose je dampírka, jej najlepšia priateľka a jej strážkyňa. Musí ju chrániť pred nesmrteľnými upírmi - strigojmi. Pred dvomi rokmi ušli z Akadémie svätého Vladimíra, no dnes sa tam musia vrátiť. Obe. Lenže niečo sa zmenilo. Nikto ich nepríjme tak ako by čakali. Profesori sú bezohľadní ako aj všetci spolužiaci. Dokážu si napraviť reputáciu? Rose dostane nového mentora na tréning, aby dobehla svojich spolužiakov. Lenže Dimitri sa stane aj Lissiným novým strážcom. Nič nie je také, ako sa zdá a Rose to čoskoro pochopí. Ale možno bude neskoro.

Všetci mali pravdu. Richelle Mead je absolútne úžasná autorka. Toto je moja druhá séria o upíroch a naozaj je skvelá. Škola noci je oproti tomuto amatérska poviedka. Nie je zlá, ale Upírska akadémia je proste bombasticky skvelá. Richellin štýl písania sa rýchlo číta a celý ten svet je premyslený. Samozrejme aj prekladateľka odviedla výbornú prácu, pretože použila naše slangové slová a tínedžerské výrazy. Preto patrí pochvala aj jej.

Rose mi prišla hneď na začiatku sympatická. Príbeh bol vyrozprávaný z jej pohľadu. Rose bola ukážka rebelky. Ona bola známa svojím porušovaním pravidiel a mala vybudovaný rešpekt ako nikto iný. Bola statočná, vynaliezavá a ochotná obetovať pre Lissu všetko. Dokonca aj svoj život. Rose ma naštvala jedine vtedy, keď to nahovorila Christianovi. Inak som ju mala veľmi rada.
"Hodila som do učiteľky knihu a vynadala som jej do fašistických mŕch."

Lissa tá mi prišla menej sympatická. Neviem prečo ale akosi mi nesadla. Áno mala veľmi rada Rose, ale mne na Lisse niečo chýbalo. Tiež mi vadilo, aká bola precitlivená. Veď je upír, pije krv z ľudí. Myslím, že nemôže byť tak psychicky labilná a citlivá. Svojím spôsobom je vrah. Nehorázne mi s tou citlivosťou liezla na nervy. Mohla byť bezcitnejšia. Taká ako Rose.

Mason a Christian mi boli z tých chalanov tam najsympatickejší (nerátam Dimitriho :D k tomu sa dostanem). Síce som Christiana zo začiatku podozrievala, že niečo chystá, ale potom som si ho obľúbila. Mason bol tiež super až na to ako sa stále pozeral na Rose. Viktor mi zo začiatku prišiel v pohode, ale potom sa ukázal. Nehorázne ma nahneval a začala som ho nenávidieť. Natalie mi nesadla už od začiatku. Cítila som na nej niečo divné. Mia mi liezla na nervy od prvej chvíle ako sa tam zjavila. Tá falošnosť z nej úplne sršala a páčilo sa mi, ako sa k nej Rose správala.

Dimitri tak to bol jeden úžasný chlap. Úplný boh. Aj keď som s ním zo začiatku mala menší problém, potom som si ho veľmi obľúbila. Rose a on by sa ako párik úžasne hodili. On presne vedel čo chce a za čím ide. Ochraňoval Lissu ako mal, aj keď sa to potom vymklo spod kontroly, ale to sa dá ospravedlniť. Bol ako superman. :D Vždy vysekal Rose z problémov. :D On je proste úžasný.

Kniha bola proste skvelá. Tá obálka je tiež absolútne úžasná. Ja červenú farbu moc nemusím, ale na tejto obálke proste byť musí. Aj tie čierne strany sú úplne dokonalé. Dej plynul pekne postupne a postavy mali každá svoj vlastný príbeh. Na začiatku mi ale chýbala akcia. Bola tam, ale len trochu. Potom sa riešili už len Lissine a Rosine problémy a city. Až na konci sa objavila akcia a vtedy som bola spokojná. Knihu som prečítala za necelé dva dni. Táto kniha vás proste k sebe ťahá a musíte ju prečítať, aby ste sa od nej dokázali odtrhnúť. Jednoducho sa dá stotožniť s postavami a Richelle dokáže čitateľov vtiahnuť do deja, akoby oni boli samotná Rose. Tejto sérii zbohom určite nedám a myslím, že sa zaradí aj medzi moje obľúbené. Knihe tiež nechýbal humor a Rosine sarkastické poznámky tomu všetkému dodávali šmrnc. Kniha si zaslúži 4/5. Na mňa málo akcie. :D Predsa len každý fanúšik upírov si tu nájde skvelý príbeh.




Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Ikarus.sk
Knihu si môžete kúpiť TU.

3 komentáre:

  1. Táto séria je asi každou knihou lepšia a lepšia :D Až niekde v trojke na konci ti dôjde, ako super to má vlastne Richelle premyslené.
    Ja som sa veľmi čudovala :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na to som zvedavá :D Len najprv musím počkať kým výjde v slovenčine :D tie obálky ma proste uchvátili a nechcem ju zháňať v češtine :D

      Odstrániť
    2. Ja mám v češtine všetko, toto si už po slovensky ani nekupujem, lebo by ma to zruinovalo. Stačí, že si kupujem českú spin-off série Bloodlines. Adriáááááááááán :D

      Odstrániť