streda 25. decembra 2013

Upírska akadémia: Mrazivý bozk

Autor: Richelle Mead
Originálny názov: Vampire Academy: Frostbite
Počet strán: 308
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Slovart

Akadémia sv. Vladimíra je v pozore. Útok strigojov na kráľovskú rodinu všetkých vystrašil. A tak je každoročný výlet na lyžiarsku chatu pre všetkých povinný. Lenže Rose to nemá ľahké. Neustále spomína na búrlivú noc s Dimitrim. Ten má oči len pre Tašu. A Mason sa až po uši zamiloval do Rose, ktorá sa každú chvíľu ocitá v Lissinej hlave počas tých najromantickejších chvíľ s Christianom. Jednoducho dokonalá lyžovačka. Strigoji neotáľajú a pripravujú ďalší útok. Do cesty sa im postavia traja snaživí študenti akadémie, ktorým sa vyberie na pomoc len Rose s Christianom. No každé hrdinstvo má svoju cenu. 

Rose bola absolútne skvelá a patrí medzi moje najobľúbenejšie hrdinky z kníh. Zo začiatku mi liezli na nervy jej výbuchy zlosti. Popravde sa však zachovala hrdinsky v tú pravú chvíľu. Vymyslela skvelý plán, pomocou ktorého zachránila priateľov. Nemôžem povedať, že si zachovala chladnú hlavu, ale nevzdávala sa šance, že zomrú. Na druhej strane si zas myslím, že nemala tam ísť tak bezhlavo a mala informovať aspoň Dimitriho.
Dimitri bol ako vždy úžasný a skvelý, ale nehorázne ma naštval s tou Tašou. Páčilo sa mi, ako chránil Rose a ako jej vždy pomohol, ale keď bol s Tašou, tak mi tam úplne vadil.
Adrian sa tam objavil po prvý krát, ale on mi bol tiež hneď sympatický. Až na tú aroganciu a ten alkohol a cigarety. Objavoval sa tam pomerne málo, takže nedá sa o ňom nič iné povedať.
Mason bol zas príliš zaslepený túžbou po Rose, ale stále je to ten v pohode chalan.
Isaiah bol hrozný, hrozný a ešte raz hrozný. Nehorázne mi išiel na nervy a nahneval ma tým, čo spravil na konci. Nemusel dopadnúť tak ako dopadol. Ale tá časť sa mi veeeľmi páčila.:D

Čo si budeme klamať. Richelle vymyslela absolútne úžasnú sériu a to som len na druhej časti. Prečítala som dve knihy od nej a už ju milujem. Upírska akadémia je tak absolútne skvelá. Čitateľ nikdy neviem, čo ho čaká na ďalšej strane. Richelle má tendenciu na "moment prekvapenia" a to sa mi páči. Upírska akadémia nepatrí medzi tie knihy, ktoré sú zo začiatku nudné a rozbehnú sa až na posledných stranách. Tu je akcia dá sa povedať, že všade. Aj keď to nie sú bitky a podobne, ale čitateľ sa proste pri tom nedokáže nudiť. A čo je najlepšie, že kniha vás nepustí preč, kým ju neprečítate. Ja som ju prečítala za necelé dva dni.

Vydavateľstvo Slovart spravilo veľmi dobrú prácu, keď sa rozhodlo túto sériu preložiť, pretože naozaj, kto to nečítal, tak okamžite bežte do kníhkupectva a kúpte ju. Tie úžasné červené obálky, na ktoré sa nemôžem vynadívať vyzerajú v tej poličke tak pekne a jednoducho. Nie nadarmo sa hovorí, že v jednoduchosti je krása, pretože tu to naozaj platí.

Takmer celý dej príbehu sa odohrával na tej lyžiarskej chate a naozaj tam bola atmosféra, s ktorou sa človek dokázal stotožniť a vžiť sa do situácie. Lissa sa tu objavovala oveľa menej ako v prvej časti a vôbec mi to nevadilo. Lissa mi teraz prišla tak trochu divná a preto som bola rada, že tam je minimálne. Znovu tam nechýbal humor a Rosine rebelanstvo, ktoré sa mi na nej páči asi najviac. Na konci sa však ukázala a naozaj mi jej bolo nehorázne veľmi ľúto, keď sa to stalo. A tiež chudák Mason si to vôbec nezaslúžil. Konečne však to dievča dostalo rozum a prestalo "nenávidieť" svoju matku.
Upírska akadémia je premyslená do detailov a Richelle vie, čo píše. Celá kniha ma znovu ohúrila a posledné strany som len hltala a hltala, až som si uvedomila, že už je vlastne úplný koniec. A ten ma tiež prekvapil. Dimitri snáď konečne dostal rozum. Knihe dávam zaslúžených 5/5 vločiek a som nehorázne veľmi zvedavá na ďalšie časti.


4 komentáre:

  1. Toto je ešte nič :D každá časť je lepšia a lepšia. :D
    A Adrian je super! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mám taký pocit, že Adriana budem mať radšej ako Dimitriho :D

      Odstrániť
  2. Táto časť je skvelá :) Trojka je naj, to sa máš na čo tešiť :D A potom to šlo z kopca :D Aspoň pre mňa...
    A Adriana zbožňujem :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To hej :D už len odpočítavam dni, kým trojka výjde a ja si ju pôjdem kúpiť :D

      Odstrániť