piatok, 6. decembra 2013

Dívka z nočních můr



Autor: Kendare Blake
Originálny názov: Girl of Nightmares
Počet strán: 284
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Baronet

Pred pár mesiacmi Anna otvorila bránu do pekla a zmizla. Starý známy lovec duchov Cas sa cez to ani za nič nedokáže preniesť. Všetci sa snažia aby na to zabudol a snažia sa ho rozptýliť, ale Cas na Annu nezabudne. Nezabudne na jediné dievča, do ktorého sa tak bezhlavo zamiloval. Myslí si, že to nemôže byť horšie, ale Anna sa mu začne zjavovať. Vidí ju všade.

Lenže Anna má jeden problém. Niekto ju týra. Kruto a bezcitne ju týra a Cas nechce vidieť Annu trpieť. Preto sa rozhodne zistiť, čo sa s ňou vlastne stalo a či má len on halucinácie, alebo sa to skutočne deje. Cas a jeho priatelia majú pred sebou dlhú cestu a nebude jednoduchá. Dokážu Anne pomôcť

Začnem postavami, pretože toto bude na dlho. Cas sa tu správal ako ufňukaná tínedžerka, ktorá má depresie, lebo sa rozišla s chalanom. Naozaj mi najprv liezol na nervy. Na tých posledných asi 50 stranách sa znovu ukázala jeho statočnosť a vrátil sa ten starý Cas. Ale nie na dlho. Myslím si, že sa bezhlavo vrhal do toho dobrodružstva.

Carmel mi na začiatku nehorázne liezla na nervy s jej správaním, ale potom prestala byť ignorantka a začala to byť zase ona. Prekvapila ma, keď prišla za Casom a Thomasom pred výpravou. Tým u mňa stúpla. Thomas bol stále ten zodpovedný Thomas, ale tentokrát bol odvážnejší a myslím, že aj skúsenejší.

Gideon mi pripadal trochu viac tajnostkársky a tým mi liezol na nervy a myslela som si, že niečo na Casa plánuje. Najmenej rada z celej knihy som mala Jestine. To dievča mi hneď na začiatku nesadlo. A celý čas som si myslela, že dolu niečo spraví a pokazí všetko. A ešte mi na nervy išiel aj Colin Burkes. Asi by som mu Casovým athame rozrezala krčnú tepnu. :D A o obeahmanovi sa ani nejdem vyjadrovať, pretože to je taký hrozný idiot až to bolí. 

Som sklamaná. Čakala som od tejto knihy viac. Myslela som si, že keď už pôjdu na samovražednú misiu, že sa niečo zaujímavé stane. Celá trištvrtina knihy bola o tom, ako Cas oplakával Annu a vymýšľal čo s ňou môže byť, ako jej mohol pomôcť a prečo ju všade videl. Na posledných asi 100 stranách sa konečne dej rozbehol a začalo ma to baviť. Musím povedať, že ten koniec ma veľmi prekvapil. Myslela som si, že to skončí trochu inak.

Na záver. Nebudem sa tu rozplývať nad tým, aké majú obe knihy skvelé obálky, pretože sú naozaj skvelé. Tejto knihe, však chýbala akcia a adrenalín a krvilačná bojovná Anna. Nepáči sa mi Anna Korlová. Mám radšej Annu krvou odenú. Prvú knihu som milovala, veľmi som ju chválila a veľmi sa mi páčila, ale táto bola skôr romantická. Nemôžem tejto knihe dať viac ako 3/5. Nápad tejto knihy je úžasný a Kendare to skvele napísala, ale zišlo by sa viac akcie.




Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Ikarus.sk.
Knihu môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára