piatok, 29. novembra 2013

Boj o trón


Autor: Amanda Hockingová
Originálny názov: Ascend
Počet strán: 311
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Fortuna Libri

Život vo Foreningu sa zmenil. Wendy stojí pred osudovým rozhodnutím. Vyberie si, byť kráľovnou alebo odíde za svojím otcom? A čo sa stane, keď všetko skomplikujú úplne iné udalosti? Poruší Oren dohodu o prímerí? A zomrie niekto kvôli Wendinej záchrane?

Tiež to komplikuje situácia, v ktorej bojujú o jej srdce dvaja muži. Podvedie svojho manžela? A čo sa stane, keď sa dozvie jednu absolútne zdrvujúcu správu o svojej matke? Vzdá to Wendy, alebo bude bojovať až do samého konca? A ktorého chlapca si nakoniec vyberie? Bude s ňou súhlasiť jej ľud? Podarí sa jej vôbec prežiť rozhodujúci boj?

Wendy je hrdinka ako žiadna iná. Jednoducho sa s ňou dá stotožniť a je veľmi láskavá a skvelá. Síce mi niekedy nehorázne išla na nervy jej správaním a rozhodnutiami, ale dalo sa to prežiť. Ona ma tak nehorázne veľké a láskavé srdce, len niekedy je trochu naivná a myslí si, že zničí svet. :D

Finn bol dokonale úžasný ako vždy a Lokiho som si neskôr tiež trochu obľúbila, ale stále to nebolo ono. Dokonca aj Aurora mi začala byť sympatickejšia ako v predchádzajúcich dieloch. A Elory mi tiež bolo veľmi ľúto, ale to čo robila pre Wendy bolo naozaj krásne a bolo vidno, že ju naozaj ľúbi.

Najlepšie boli tie Lokiho vtipné poznámky, na ktorých som sa neraz smiala. :D Matt s Willou to je proste dvojka ako Rhys s Rhiannon a tiež ich mám veľmi rada. Toto je trilógia, ktorú sa oplatí prečítať a oplatí sa do nej vraziť aj tie peniaze. A ešte k tomu aj v knihovničke vyzerá úplne skvele. Určite sa zaradila medzi moje obľúbené a myslím si, že toto nie je posledný krát, čo som ju čítala.

Amanda je skvelá autorka a jej knihy ma od začiatku zaujali. Nielenže má skvelé obálky, ktoré sú absolútne úžasne dokonalé, ale vytvorila skvelý svet s úplne novými postavami a tvormi. Jej knihy ma všetky tri absolútne uchvátili a vtiahli do príbehu. Všetky postavy mali v sebe svoje čaro.

V knihe sa zase neobjavila pasáž, pri ktorej by som sa nudila. Síce som čakala nejaký veľký boj, vojnu, veľa obetí  a podobne a nie to, že príde, zabije, odíde. To ma trochu sklamalo, pretože bolo toľko príprav na tú vojnu a nič poriadne z toho nebolo. A tiež ma nahneval koniec. Očakávala som trochu iný koniec, ale Amanda vás nechá v pochybnostiach až do konca, takže vôbec neviete, s kým Wendy bude a či vôbec prežije. Knihe s čistým svedomím môžem dať 4/5 myšiek, pretože tam bolo pár vecí, ktoré sa mi nepáčili. :D





Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Ikarus.sk
Knihu kúpite za dobrú cenu TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára