sobota, 23. novembra 2013

Tri kroky do pekla


Autor: Miroslava Varáčková
Originálny názov: Tri kroky do pekla (slovenská tvorba)
Počet strán: 277
Vydavateľstvo: EvitaPress
Rok vydania: 2013

Tina je obyčajná 17-ročná tínedžerka. Nosí však v sebe hrozivé a temné tajomstvo, ktoré sa bojí komukoľvek povedať. Tajomstvo, ktoré by nechcel mať nikto z nás. Tajomstvo, ktoré človeka ničí psychicky. Keď si Tina myslí, že jej nočná mora už nemôže byť horšia, zistí niečo, čo jej absolútne zmení život.

A čo sa stane, keď spozná Mareka? Chlapca, zo speváckej skupiny. Povie jemu Tina svoje tajomstvo? Bude mu môcť vôbec veriť, alebo bude presne taký istý, ako jej otec? A ako tomu všetkému dopomôže Simona a jej skvelá babka? Rozhodne sa Tina nakoniec udať otca, alebo bude naďalej tolerovať jeho správanie?

Situácia v knihe bola naozaj hrozná! Ako preboha môže vlastný otec znásilňovať dcéru? Čo je to za človeka? Má vôbec rozum? Tina bola veľmi silná. Neviem predstaviť seba na jej mieste. Neviem ako by som sa zachovala ja, ale podľa mňa mohla niečo povedať aspoň Sise a jej babke. Im predsa môže plne dôverovať.

Tiež si však myslím, že to mohla povedať mame, aj keď ju nechcela sklamať a zničiť jej lásku. Myslím si však, že mama by ju mala podržať a veriť jej. Je to predsa jej matka a na koho sa môže človek spoľahnúť viac, ako na vlastnú mamu, ktorá ho vychovala?

Jej otca som tak nenávidela! Úplne sa mi hnusil a najradšej by som ho v noci udusila vankúšom v spánku. Ako len mohol?! Naopak Mareka som si hneď obľúbila. Marek je ten typ hrdinu, ktorého si čitateľ obľúbi okamžite. Síce mi niekedy liezol na nervy s tým "doliezaním" za Tinou, ale to sa dalo prežiť.

A Simona? To bola naozaj pravá kamarátka. Stála pri Tine nech sa dialo čokoľvek. Pomáhala jej ako vedela, tolerovala jej depresívne nálady a snažila sa ju rozveseliť v tom najťažšom období. Ona bola kamarátka na život a na smrť. Koniec bol dosť zaujímavý, pretože som čakala niečo úplne iné.

Mirka sa s knihou naozaj pohrala a jej štýl písania je úplne jednoducho čitateľný. Človek sa od knihy neodtrhne, kým ju proste celú neprečíta. Nemôžem povedať, že kniha bola úplne absolútne fantastická, pretože toto nie je téma, o ktorej sa dá povedať, že je skvelá.

Dej bol premyslený a som rada, že som sa ku knihe dostala. Donúti však, zamyslieť sa človeka o živote a o tom, ako sa má dobre aj keď práve je v zlej nálade alebo sa niečo nedarí. Pretože nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byť ešte horšie. Ja som sa naozaj zamyslela a myslím, že po tomto začnem brať život trochu inak. Samozrejme, kniha si zaslúži 5 vločiek.


1 komentár:

  1. Neviem, či by som mala nervy čítať takúto knihu. A ešte k tomu toto depresívne počasie...

    OdpovedaťOdstrániť