utorok, 29. októbra 2013

Výkrik do tmy



Autor: Manuela Martini
Originálny názov: Sommernachtsschrei
Počet strán: 208
Vydavateľstvo: Fragment
Rok vydania: 2013

Skvelá párty samozrejme s drogami a alkoholom. Franziska sa vyberie do lodenice s Mauriceom. Pobozkajú sa a potom si Franziska absolútne nič nepamätá. Vie len to, že sa zobudila s veslom v ruke nad mŕtvym telom svojho priateľa. Zabila ho alebo to na ňu niekto našil?

Franziska sa presne po roku vracia na miesto nehody a chce si spomenúť. Navštívi svoje staré priateľky a zistí, že ony o tej nehode majú informácie. Povedia jej ich? Okolo nej je mnoho podozrivých ľudí. Každý hovorí niečo iné. Niekto, že to bola Franziska a niekto, že to bol niekto z ľudí na párty. Komu má veriť?

A čo sa stane, keď zistí absolútne zdrvujúce správy? Franziska bude v ohrození života a naozaj bude ťažké sa odtiaľ dostať. Pomôže jej niekto? Je možné, že sa všetko v tú noc stalo úplne inak? A vlastne ako a prečo?

Franziska je ďalšia absolútne naivná hlavná hrdinka, ktorá je na tom, myslím, že psychicky dosť zle. Áno chápem, musela prežiť smrť jej priateľa a ešte bolo podozrenie, že ona je vrah, ale aj tak. Veľmi mi liezla na nervy. Normálne je to asi najhoršia hrdinka, ktorú som v nejakej knihe mala.

Ostatné postavy ani nevravím. Všetci boli divní a mne nesympatickí. Jediný, koho som mala aspoň trochu rada bol Benjamin. On jediný bol normálny chalan, ktorý neodsudzuje ľudí za ich minulosť a nepovažuje ich za chudákov, keď majú menej peňazí ako tí boháči.

Celá kniha bola zvrátená, nie len postavy. Od Manuely Martini som knihu ešte nečítala, plánovala som, ale akosi ma odradili negatívne recenzie. A táto nebude iná. Z tejto edície som čítala 3 knihy. Pod krídlami motýľa, Zradný anjel a toto. Najlepší bol asi ten Zradný anjel, ale ani to nie je špičková kniha. Proste celá táto edícia je nudná a zdĺhavá, pretože sa dej pomaly rozbieha. Tu bol zaujímavý asi na posledných 100 stranách.

Neviem, či kniha nesadla len mne, alebo bol aj niekto ďalší. Veľmi nudné bolo to vracanie sa do minulosti. Proste koho zaujíma, ako sa prvý krát stretla s priateľkami alebo s chalanom. To je absolútne nepodstatné podľa mňa. Autorka nemá zlé nápady, ale nevie to proste spísať na papier. Mala by si najprv premyslieť ako to napíše a potom začať písať. Myslím, že by to bolo lepšie. Knihe nemôžem dať viac ako 2/5. To proste nejde.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára