nedeľa 27. októbra 2013

Škola noci 5: Prenasledovaná



Autor:  P.C. Castová, Kristin Castová
Originálny názov: House of Night: Hunted
Počet strán: 319
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2010

Škola noci sa zmenila. Odkedy ožilo obávané starobylé zlo - Kalona. Zoey a jej "prihoretý kŕdeľ" sú na úteku a musia sa skrývať. Žijú v tuneloch starého depa s červenými mláďatami a Stevie Rae. Ale môžu im bezvýhradne veriť? Mohli sa za taký krátky čas zmeniť na obyčajné mláďatá len s iným znamením?

Všetko sa zmení, keď sa znovu objaví Heath a Zoey bude musieť vyjsť von napospas hrozivej búrke. A čo sa stane, keď zistia, že ich niekto sleduje? Bude musieť Zoey zachrániť Heatha znovu? A čo ich prinúti vrátiť sa naspäť do Školy noci za obávaným Kalonom a veľkňažkou Neferet?

Začnú sa objavovať zvláštne básne, ktoré píše jedno z mláďat Stevie Rae a všetky budú náhodou súvisieť s Kalonom. Dajú im básne snáď nápovedu ako ho zničiť? Podarí sa im to? A pomôže im niekto zo Školy noci, alebo sú všetci očarení mocou Kalonu? A čo Stark, ktorý zomrel? Stane sa z neho ďalšie červené mláďa? Vyberie si dobro pred zlom, alebo bude pomáhať zlu?

Zoey začne mávať hrozné nočné mory.Je aj za tým Kalona? Keď Zoey znovu začne plánovať útek, nebude to také jednoduché. Celý areál je strážený krkavcami. Budú jej priatelia stále s ňou, alebo aj oni podľahnú moci zla? A ako Zoey znovu vyrieši situáciu s jej štyrmi chlapcami?

Poviem vám pravdu. V Škole noci všetci vyzerali ako nejakí očarení zombíci, ktorí slúžia Kalonovi. Nehorázne ma hneval Erik s jeho žiarlivosťou a tiež Zoey s tým, že stále sa nevedela rozhodnúť. Pripadala mi trochu ako šľapka. Na konci sa však všetci zachovali hrdinsky a dokázali, že sú verní Nyx.

Zoey bola tentokrát vynaliezavá a našla riešenie problému. Samozrejme, nebyť jej priateľov, boh vie, kde by teraz bola. Afrodita sa tiež ukázala v dobrom svetle, čo ma príjemne prekvapilo aj keď stále bola mrcha. Zoey v nej vyvolala nejaký cit a Afrodita mala konečne pocit, že niekam patrí.

Celkovo ma knihy všetky bavili, nemôžem však povedať, že patria medzi najlepšie aké som čítala, ale zas nepatria ani medzi tie najhoršie. Je to tá zlatá stredná cesta. Síce boli niektoré pasáže nudné, ale vždy to tam niečo oživilo. Obálky, ako som už povedala, má celá séria veľmi pekné. Všetci hovoria, že knihy ich bavili len do tej 5-6 časti, ale ja chcem prečítať všetky časti. Autorky mali veľmi dobrý nápad, ale podľa mňa mohlo byť menej častí. Tejto knihe dávam 4/5, pretože predsa len mi tam zase niečo chýbalo.

"Niekedy vás zradia aj tí najbližší ľudia a domov prestane byť miestom, kde môžete byť šťastní."


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára