piatok, 25. októbra 2013

Škola noci 4: Neskrotená



Autor: P.C. Castová, Kristin Castová
Originálny názov: House of Night: Untamed
Počet strán: 300
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2010

Zoey prežíva ďalší mesiac v Škole noci. Lenže tento je oveľa horší, ako tie predchádzajúce. Prečo sa na ňu priatelia naštvali? Tentoraz Zoey nemá šťastie. Príde dokonca aj o všetkých troch chlapcov a ako si so všetkým poradí úplne sama? Teda nie až tak sama. Zostane jej jedna nemŕtva a jedna neoznačená priateľka.

Neferet si stále stojí za svojím rozhodnutím, čiže vyhlásenia vojny ľuďom. Ale sú za tým, len tie záhadné vraždy upírov, alebo aj niečo iné? Zoey niečo tuší, ale nikomu sa nemôže zdôveriť. Uzmieri sa s priateľmi a povie im a jej predtuche, alebo si to nechá pre seba?

A čo nenávidená Afrodita? Budú aj naďalej so Zoey priateľky, alebo aj Afrodita chystá niečo zlé? A čo povie Neferet, na ich priateľstvo? Zmení niečo príchod nového mláďaťa? Zoey zistí Starkove najtajnejšie tajomstvo. Ako sa zachová?

Zoey je postavená pred mnohé prekážky. Musí si udržať priateľov, zároveň si však musí dať pozor koľko pravdy im povie, pretože by sa to mohol dozvedieť nesprávny človek. Afroditine vízie pokračujú a sú čím ďalej, tým horšie a záhadnejšie. A čo ak v jednej z vízii bude Zoeyina smrť?  Dokážu tomu zabrániť?

V Škole noci sa tiež dejú záhadné veci. Všade na okolí lietajú strašidelné krkavce a noc je temná a plná hrôz. A čo záhadná báseň, ktorú Afrodita videla v jednej z vízii? Do všetkého sa zapája stará mama Redbirdová. Má báseň niečo spoločné so starobylým zlom, padlým anjelom Kalonom? Ich životy sa absolútne zmenia po autonehode a obrade Nového roku.

Štvrtá časť upírskej série je veľmi zaujímavá, pretože naozaj sa dejú veľmi divné a temné veci. Znovu ju musím vynachváliť, pretože sem dali veľmi veľa akcie, zvrátených tajomstiev a dobrodružstva a vy veľmi dobre viete, že to je proste moje. V predchádzajúcich recenziách som sa akosi zabudla zmieniť o obálkach. Takže obálky celej série sa mi absolútne páčia, aby bolo jasné.

Táto časť ma bavila, autorky si na dej dali viac záležať ako na trojke a bola dokonca aj hrubšia, takže som mala čo čítať. Ja viem, povedala som, že si dám so Školou noci chvíľu pokoj po tej trojke, z ktorej som nebola až tak nadšená, ale to sa proste nedá mať na poličke pokračovania a neprečítať ich. Takže knihe dávam 4/5.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára